Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Germanii arunca pe piata primul full size SUV diesel PHEV! Noul Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic

Si cand spunem arunca, ne referim la faptul ca 99% din productorii auto ofera modelele PHEV exclusiv cu motoare pe benzina, cuplate la cate unul electric prin intermediul unei banale transmisii CVT.

Acesta este si motivul pentru care, atat Toyota, cat si Lexus pierd an de an clienti in Europa, pentru ca acum germanii ofera o tehnologie superioara din toate punctele de vedere.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Aici putem sa ne uitam la un BMW X5 45e care are, pe langa un motor pe benzina, si unul electric integrat in cutia ZF8, in total masina afisand 394 CP si 600 Nm plus un consum mediu de 1.7 litri. Insa, cand nu mai are curent in acumulator, consumul real in oras sare de 15 litri de benzina la fiecare 100 de km.

MERCEDES ARE PHEV E SAU DE!

De partea cealalta, vedem cum Mercedes reuseste sa ofere atat un Mercedes-Benz GLE 350 e 4Matic care are un motor 2.0 turbo pe benzina de 211 CP, insa si un Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic care are un motor diesel, tot de doi litri, insa care afiseaza o putere de 194 CP.

Impreuna cu motorul electric de 136 CP integrat in cutia 9G Tronic, fabricata in Romania, puterea totala a masinii ajunge la 315 CP si 700 de Nm.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Si cand spunem 700 de Nm, combinam cei 400 de Nm de la diesel cu cei 440 de Nm de la electric. Pierderea de 150 de Nm este asumata de constructor la toate aceste combinatii de motorizari.

Pe scurt, vorbim de cel mai bun PHEV premium din lume, gama Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic fiind singura indrazneata incat sa ofere standard un motor diesel, acum cand toata lumea vrea sa treaca la masinile electrice.

CARE ESTE AUTONOMIA?

Conform germanilor, noul Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic are un acumulator de 31.2 kw h, iar consumul real de peste 28 kw permite masinii sa mearga in modul EV peste 70 de km fara probleme.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Consumul mediu, fara curent, in oras este de 9 litri, cifra senzationala daca tinem cont de faptul ca masina cantareste la gol peste 2.6 tone, iar suratele sale pe benzina PHEV au in aceleasi situatii, un consum de peste 15 litri de benzina.

Si daca tot mergi 90% din timp in oras, cei 70 de km in modul electric sunt suficienti pentru o naveta zilnica de acasa spre munca, chiar si prin cel mai aglomerat trafic bucurestean!

DE CE DIESEL PHEV IN 2022?

Pentru simplul fapt ca Mercedes a  inteles ca modelele sale din seria electrica EQ nu au succes la publicul larg, care inca prefera masini puternice care sa nu fie limitate de o autonomie penibila, asemenea unei masini electrice.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Raspunsul germanilor este acest Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic care are cel mai economic diesel de doi litri de pe piata si care este cuplat la un motor electric de 136 CP.

Puterea totala de 320 CP si 700 de Nm sunt detalii greu de ocolit de catre fanii masinilor electrice, iar autonomia reala de peste 800 km cu un banal rezervor de motorina de 65 litri este exceptionala.

Sfatul nostru in acest moment al pietei auto este sa nu cumperi un Mercedes EQE electric, ci unul diesel PHEV, pentru ca cel putin in Romania, nu vei avea niciodata probleme cu reteaua de incarcare EV.

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

Si daca dealerii Mercedes nu aduc acest Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, mergi in Germania si testeaza masina, pentru ca sunt sanse mari sa nu mai renteze achizitia nici macar a unui GLE 400d cu celebrul diesel 6 in linie!

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

PRO

Singurul model PHEV cu motor diesel in 2022

Motor electric de 136 CP si 440 de Nm

Acumulator mare de 32 kwh/autonomie reala de 70 km in modul EV

Transmisie 4Matic standard

 

CONTRA

Calitate de fabricatie nu tocmai de top-Made in USA

Spatiu interior mai mic decat la un BMW X5

Comportament rutier greoi comparat cu BMW X5 si Audi Q7

Perioada de garantie a producatorului este MICA, 2 ani fara limita de km

Valoare mica de revanzare pe piata din Romania

Pret mai mare decat al unui GLE 450 4MATIC de 390 CP MHEV

Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, test drive, drive test, autolatest, consum, reviewMercedes-Benz GLE 350 de 4Matic, date tehnice, range 2022

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: L4 diesel + electric
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1.950 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 94,3 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 194/4000 +136 Electric
Cuplu maxim Nm – rot/min:  400/1600 + 440 Electric
Carburant: Diesel Electric
Rezervor litri: 65

Electric

Transmisie

Punte motoare: AWD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 9 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4924
Latime (mm):  1947
Inaltime (mm): 1772
Ampatament (mm): 2990
Portbagaj: 490-1915 l
Greutate la gol kg: 2650

Performante

0 – 100 km/h (s) – 6.8
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 0.7
Anvelope: 235/60R18

Pret

Pret lista cu TVA: 80.000 euro TVA inclus

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente