Este vorba de modelul Peugeot 3008 Hybrid4 recent lansat in varianta sa de top PHEV si de noul Volvo XC40 Recharge T5 2020 care la randul sau este un mini SUV PHEV.
Ambele masini sunt promovate de catre cei doi contructori drept cele mai bune din segmentul PHEV din Europa insa din punct de vedere tehnic Volvo pierde mult in fata celor de la PSA.
DESIGN
Evident este destul de greu de comparat o masina de volum produsa de catre Peugeot cu una premium produsa de catre Volvo, insa cand tragem linie vedem ca atat Peugeot are multe caracteristici asementoare ale unui model de top iar Volvo XC40 ramane un Volvo realizat sa fie de volum.
Pentru cei neavizati noul 3008 are o calitate de fabricatie nesperat de buna pentru o masina de clasa medie ca pret, iar acest Volvo este clar inferior unui XC60 din punct de vedere calitativ.
DE CE PEUGEOT ESTE MAI PERFOMANT DECAT UN VOLVO?
Inca din primele momente observam faptul ca Peugeot in ciuda faptului care are cel mai bun motor cu 3 cilindri pe benzina din Europa ( 1.2 PureTech) acestia monteaza pe gama 3008 motorizarea cu 4 cilindri 1.6 PureTEch.
Motorul pe benzina al lui Peugeot dezvolta o putere maxima de 180 CP si dezvolta un cuplu motor de 300 Nm la 3.000 rpm in timp ce motorul electric ofera o putre maxima de 116 CP si 320 Nm la ZERO rpm. In total Peugeot spune ca masina are la roata 300 CP si 520 Nm.
De partea cealalta vedem cu Volvo ofera doar un 3 cilindri turbo cu o cilindree de 1.4 litri si care ofera o putere maxima de 180 CP si 265 de Nm la 1.500 rpm. Adica din start Volvo are un motor pe benzina subdimensionat care are cuplul motor la aceeasi turatie cu motorul electric ( ineficienta in utilizare).
Pe langa acest motor pe benzina Volvo mai ofera si un motor electric de 82 CP si 160 Nm, cuplu mult mai mic fata de cei 320 Nm afisat de catre Peugeot.
In total Volvo are doar 262 CP si 425 de Nm in timp ce Peugeot ofera 300 de CP si 520 de Nm.
PERFORMANTE INFERIOARE LA VOLVO XC40
Lasand detaliile tehnice oficiale la o parte vedem ca cele doua maisni au comportamente rutiere complet diferite pentru simplul fapt ca Peugeot foloseste o cutie automata clasica cu convertizor cu 8 trepte hibrid produsa de catre japonezii de la Aisin, iar Volvo nu are decat o cutie secventiala cu dublu ambreiaj mult inferioara.
In orasele aglomerate cutia clasica de la Peugeot este o solutie mult mai rafinata, iar cea secventiala de la Volvo functioneaza fara probleme insa cu socuri comparata cu cea Aisin de la PSA.
Acesta este locul unde masina celor de la Peugeot se dovedeste una PREMIUM cand este comparata cu acest Volvo XC40, solutia tehnica aleasa de compania suedeza cu actionerat chinezesc da dovada de REDUCERE CLARA A COSTURILOR.
Si acest lucru de mai observa si la capitolul reprize unde noul Peugeot 3008 ajunge la 100 de km/h in doar 5.4 secunde, iar modelul premium Volco XC40 nu reuseste decat o repriza modica de 7.2 secunde.
Si la viteza maxima Peugeot exceleaza cu 240 de km/h in timp ce Volvo are creditata doar o viteza maxima de 203 km/h, detaliu extrem de important pentru cei care ruleaza in Germania pe autobahn cu viteze mari.
CONCLUZIE
In ciuda faptului ca Volvo este un brand premium extrem de apreciat de catre cei care vor siguranta inainte de toate nu trebuie sa uitam faptul ca tot ceea ce inseamna premium are si un cost de achizitie mult peste oferta constructorilor de clasa medie.
Aici vedem cu un “banal” Peugeot 3008 in versiunea sa de top de 300 CP ajunge sa fie mult mai performat si rafinat in utilizare decat un Volvo XC40 cu un pret de achizitie de 50.000 euro.
Pur si simplu tehnic Volvo a gresit cu montarea unui motor prea mic pe benzina cu 1.4 litri si 3 cilindri asemenea echiparii cu o transmisie secventiala. Peugeot a ales un motor pe benzina cu 4 cilindri mult mai rafinat si puternic plus o cutie automata premium produsa de Aisin in Japonia si pentru Lexus!
Cand tragem linie castigatorul ramane cel construit in Franta pentru ca ofera mult mai multe pentru mult mai putin! Plus ca acest Peuegeot este o masina cu tractiune pe toate rotile in timp ce XC40 T5 ofera puterea doar spre rotile din fata!