Acesta se numeste acum si Power Shift, denumire care reprezinta modelul echipat cu o transmisie automata.
FIESTA A AJUNS LA MATURITATE!
Ford este unul dintre cei mai puternici constructori de automobile din lume, un exemplu clar fiind si noua generatie de masini europene Fiesta.
In urma cu un an Ford Europe lansa faceliftul lui Fiesta, masina care a ajuns la maturitate din toate puncte de vedere. Masina din acest test drive este de fapt apogeul atins de gama Fiesta pentru ca de acesta data ne aflam in prezenta unei masini complet noi tehnnic.
Sub capota americanii ofera motorizarea Ecoboost de un litru, motor care este recunoscut drept cel mai bun din clasa sa.
Cu doar 3 cilindrii in linie si doar in litru cilindree, noul Ecoboost face minuni sub capota lui Fiesta. De fapt acest motor vine sa inlocuiasca in gama vechile motoare pe benzina de 1.4 si 1.6 aspirate.
PRIM CONTACT cu Ecoboost + Powershift
Pasul urmator in evolutia masinilor Ford de generatie noua este dezvoltarea unei transmisii semiautomate cu dublu ambreiaj care sa concureze faimoasele DSG de la Volkswagen.
Solutia tehnica aleasa de cei de la Ford este o transmisie secventiala cu dublu ambreiaj construita de specialistul german Getrag. Compania Getrag este cea care fabrica de pestr 4 decenii cele mai bune transmisii manuale care echipeaza modelele celor de la BMW.
Pentru a ramane in top in aceasta indistrie Getrag construieste de cativa ani si transmisii secventiale care trebuie sa concureze celebra cutie a celor de la VW-DSG.
Primul contact cu o asemenea transmisie Getrag a fost cea care a echipat modelul Dodge Journey, iar rezultatul a fost realmente dezamagitor. (CITESTE TESTUL NOSTRU AICI!)
Timpii lenti de schimbare a rapoartelor a compromis definitiv modelul in Europa.
Anul trecut Renault a primit noua cutie EDC care este de fapt in mare parte aceeasi transmisie care echipaza si aceasta Fiesta PowerShift. Fata de cutia celor de la Renault, Ford Fiesta are o setare diferita pentru ca sub capota americanului se ascunde cel mai bun motor pe benzina din lume in clasa mica.
De fapt un Ecoboost de un litru si transmisia Getrag fac un cuplu incredibil de bun, atat de bun incat noi cei de la Autolatest nu mai avem cum sa recomandam cutia de viteze manuala.
CUM SE COMPORTA O FIESTA POWER SHIFT 2014?
Inca din primul moment trebuie sa spunem ca motorul Ecoboost parca a fost conceput sa functioneze cu aceasta transmisie, puterea sa reala fiind transmisa fara probleme rotilor.
In modul normal cutia schimba la fel de bine precum o face si transmisia celor de la VW-DSG7. De fapt este atat de greu sa se diferentieze aceste doua cutii incat o persoana care nu este specializata nu va avea ocazia niciodata sa spuna care este mai buna.
Pentru cei care doresc sa mearga sportiv nu trebuie decat sa treaca in treapta S, moment cand soft-ul cutiei permite schimbarea rapoartelor intr-o zona de turatie foarte mare. In viata reala puterea relativ mica a motorului EcoBoost de 100 CP nu permite un comportament mult mai sportiv decat modul Driver si Kick-Down.
Singurele critici aduce cutiei PowerShift pe aceasta Fiesta este modul de retrogradare a rapoartelor in modul Sport, si nu in ultimul rand timoneria transmisiei care trece in aproape orice pornire de pe loc in pozitia Sport.
Micutul buton de actionare al rapoartelor montat ergonomic pe schimbator este eficient si functioneaza fara repros chiar si cand masina functioneaza in Drive.
PRO
Motorul EcoBoost se cupleaza impecabil cu PowerShift
Transmisie egala ca performante cu cea de la VW-DSG
Cel mai dinamic comportament rutier din segment
Calitate de fabricatie peste ceea ce ofera concurenta
Calitate perceputa Made in Germany
Sistem audio Sony performant
CONTRA
PowerShift este oferita doar pe EcoBoost de 100 CP
Tren de rulare dinamic insa putin confortabil pe soselele din Romania
Garantie reala mai mica decat ceea ce ofera Hyundai-KIA
“Miliarde” de butoane de mici dimensiuni pe consola centrala