Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Fata in fata noul Citroen C4 Cactus vs Peugeot 2008! Batalia masinilor citadine savoir fair

Citroen a lansat de curand o masina de clasa mica cu reale pretentii de crossover, numele sau fiind C4 Cactus.

Inca din momentul lansarii sale europene de anul trecut acest C4 a starnit controverse, ba ca este prea revolutionar, ba ca are o calitate de fabricatie discutabila insa toata lumea a ajuns la concluzia ca noul Cactus este un automobil extrem de reusit pentru ca are un design atipic si ca este comercializat in schimbul unui pret de achizitie modic.

Noi cei de la Autolatest am reusit sa testam masina si sa spunem ca noul C4 Cactus este un automobil greu de concura fie ca vorbim de industria germana sau de cea din Italia.

Design-ul de mini MPV urban permite masinii lui Citroen sa atace atat segmentul MPV cat si cel al modelelor SUV cu tractiune pe puntea fata, adica acele masini care par ceea ce nu sunt ( un SUV cu tractiune pe 2 roti este atipic termenului de SUV).


Pentru a avea o sansa a concura acest Cactus toata lumea trebuie acum sa porneasca de la zero, adica sa dea nastere unei caroserii cu o latime de clasa compacta insa cu o un pret de achizitie de segment mic.

CONCURENTA DIN INTERIORUL PSA


PSA inseamna dupa cum bine se stie grupul francez care inglobeaza marcile Citroen si Peugeot. Masinile francezilor impart cu succes platforme tehnice si motorizari, insa din punct de vedere al design-ului acestea difera considerabil.

Exact din aceasta cauza ne permitem sa punem fata in fata noul C4 Cactus si rivalul sau de la Peugeot, crossover-ul 2008.

Ambele masini impart aceeasi gama de motorizari, insa asemanarile se opresc aici.

DESIGN CACTUS vs 2008


Caroseria lui Cactus este atipica cum spuneam segmentului de fata pentru ca masina are o latime reala asemanatoare cu cea a unui C4 sau 308, insa lungimea si de ce nu inaltimea corespund caracteristicilor automobilelor de clasa mica.

Noul 2008 este o masina care este un crossover pur-sange, adica are o inaltime considerabila si de ce nu un spatiu interior realizat pentru 4 pasageri.

Pozitia la volan este mai joasa in noul C4 Cactus fata de 2008, iar accesul spre portbagaj este mai atent realizata la 2008. Incarcarea unor obiecte grele este mai facila la 2008 pentru ca hayon-ul este decupat mai bine in partea inferioara a spoiler-ului spate.

De partea cealalta Cactus vine cu patru portiere de dimensiuni mai mare care faciliteaza un acces mai bun pasagerilor in habitaclu.

MOTORIZARI IDENTICE INSA TRANSMISII DIFERITE

 

Toata lume cunoaste faptul ca motorul diesel 1.6 Blue-HDI de 100 CP este cotat drept printre cele mai bune motoare din segmentul sau, si acesta echipeaza cu succes amblele masini din acest comparativ.

Diferenta clara se observa la capitolul transmisii unde C4 Cactus are aceeasi cutie cu 5 trepte intalnita si pe modelele C-Elysse sau 301, o cutie care sufera oarecum la capitolul timonerie.

De partea cealalta 2008 vine cu o transmisie manuala cu 6 trepte extrem de exacta si care ne anunta din nou de ce masina celor de la Peugeot are un pret de achizitie mai mare.


Pur si simplu noul 2008 are un comportament rutier mai bun datorita unui tren de rulare mai bine conceput, iar timoneria mult mai buna si calitatea de fabricatie generala superioara lui Cactus reprezinta detalii de care trebuie sa tina cont un client care doreste sa-si cumpere o asemenea masina.

C4 Cactus este o revolutia a industriei auto pentru ca arata mult mai bine decat orice concurent, are o lista de optionale care aduce mult cu o masina de clasa compacta premium si nu in ultimul rand are un pret de achizitie extrem de mic.

Pur si simplu in traficul aglomerat specific Capitalei noastre un C4 Cactus arunca o lumina de banalitate mulor masini de renume precum Mini Cooper sau Audi A1, automobile care au un pret cu peste 10.000 de euro mai mare decat al lui Cactus.

In plus fata de aceasta experienta din interior al masinii lui Citroen ne aduce aminte de anii 70 cand automobilul era extrem de spatios, avea scaune de mari dimensiuni si nu suferea de multimea de butoane specifice masinilor moderne. Plansa de bord a lui Cactus este dominat de un singur display pe care sunt afisate toate comenzile posibile.

Peugeot 2008 1.6 Blue HDI:

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Tren de rulare foarte bun

Cutie de viteze cu 6 trepte exacta

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Toate dotarile interesante sunt optionale

Versiune de baza cu dotari simple

Pret de achizitie relativ mare

 

Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDI:

PRO

Caroserie revolutionara

Motor diesel puternic si economic

Simplificare a comenzilor la interior

Cele mai comfortabile scaune din clasa sa

Vizibilitate buna

Pret foarte bun de achizitie

 

CONTRA

Versiunea de top cu un pret relativ mare

Timoneria cutie de viteze

Suspensie putin comfortabila pe denivelari

Habitaclu zogomotos in comparatie cu 2008 

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente