Citroen a lansat de curand o masina de clasa mica cu reale pretentii de crossover, numele sau fiind C4 Cactus.
Inca din momentul lansarii sale europene de anul trecut acest C4 a starnit controverse, ba ca este prea revolutionar, ba ca are o calitate de fabricatie discutabila insa toata lumea a ajuns la concluzia ca noul Cactus este un automobil extrem de reusit pentru ca are un design atipic si ca este comercializat in schimbul unui pret de achizitie modic.
Noi cei de la Autolatest am reusit sa testam masina si sa spunem ca noul C4 Cactus este un automobil greu de concura fie ca vorbim de industria germana sau de cea din Italia.
Design-ul de mini MPV urban permite masinii lui Citroen sa atace atat segmentul MPV cat si cel al modelelor SUV cu tractiune pe puntea fata, adica acele masini care par ceea ce nu sunt ( un SUV cu tractiune pe 2 roti este atipic termenului de SUV).
Pentru a avea o sansa a concura acest Cactus toata lumea trebuie acum sa porneasca de la zero, adica sa dea nastere unei caroserii cu o latime de clasa compacta insa cu o un pret de achizitie de segment mic.
CONCURENTA DIN INTERIORUL PSA
PSA inseamna dupa cum bine se stie grupul francez care inglobeaza marcile Citroen si Peugeot. Masinile francezilor impart cu succes platforme tehnice si motorizari, insa din punct de vedere al design-ului acestea difera considerabil.
Exact din aceasta cauza ne permitem sa punem fata in fata noul C4 Cactus si rivalul sau de la Peugeot, crossover-ul 2008.
Ambele masini impart aceeasi gama de motorizari, insa asemanarile se opresc aici.
DESIGN CACTUS vs 2008
Caroseria lui Cactus este atipica cum spuneam segmentului de fata pentru ca masina are o latime reala asemanatoare cu cea a unui C4 sau 308, insa lungimea si de ce nu inaltimea corespund caracteristicilor automobilelor de clasa mica.
Noul 2008 este o masina care este un crossover pur-sange, adica are o inaltime considerabila si de ce nu un spatiu interior realizat pentru 4 pasageri.
Pozitia la volan este mai joasa in noul C4 Cactus fata de 2008, iar accesul spre portbagaj este mai atent realizata la 2008. Incarcarea unor obiecte grele este mai facila la 2008 pentru ca hayon-ul este decupat mai bine in partea inferioara a spoiler-ului spate.
De partea cealalta Cactus vine cu patru portiere de dimensiuni mai mare care faciliteaza un acces mai bun pasagerilor in habitaclu.
MOTORIZARI IDENTICE INSA TRANSMISII DIFERITE
Toata lume cunoaste faptul ca motorul diesel 1.6 Blue-HDI de 100 CP este cotat drept printre cele mai bune motoare din segmentul sau, si acesta echipeaza cu succes amblele masini din acest comparativ.
Diferenta clara se observa la capitolul transmisii unde C4 Cactus are aceeasi cutie cu 5 trepte intalnita si pe modelele C-Elysse sau 301, o cutie care sufera oarecum la capitolul timonerie.
De partea cealalta 2008 vine cu o transmisie manuala cu 6 trepte extrem de exacta si care ne anunta din nou de ce masina celor de la Peugeot are un pret de achizitie mai mare.
Pur si simplu noul 2008 are un comportament rutier mai bun datorita unui tren de rulare mai bine conceput, iar timoneria mult mai buna si calitatea de fabricatie generala superioara lui Cactus reprezinta detalii de care trebuie sa tina cont un client care doreste sa-si cumpere o asemenea masina.
C4 Cactus este o revolutia a industriei auto pentru ca arata mult mai bine decat orice concurent, are o lista de optionale care aduce mult cu o masina de clasa compacta premium si nu in ultimul rand are un pret de achizitie extrem de mic.
Pur si simplu in traficul aglomerat specific Capitalei noastre un C4 Cactus arunca o lumina de banalitate mulor masini de renume precum Mini Cooper sau Audi A1, automobile care au un pret cu peste 10.000 de euro mai mare decat al lui Cactus.
In plus fata de aceasta experienta din interior al masinii lui Citroen ne aduce aminte de anii 70 cand automobilul era extrem de spatios, avea scaune de mari dimensiuni si nu suferea de multimea de butoane specifice masinilor moderne. Plansa de bord a lui Cactus este dominat de un singur display pe care sunt afisate toate comenzile posibile.
Peugeot 2008 1.6 Blue HDI:
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Tren de rulare foarte bun
Cutie de viteze cu 6 trepte exacta
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Toate dotarile interesante sunt optionale
Versiune de baza cu dotari simple
Pret de achizitie relativ mare
Citroen C4 Cactus 1.6 Blue HDI:
PRO
Caroserie revolutionara
Motor diesel puternic si economic
Simplificare a comenzilor la interior
Cele mai comfortabile scaune din clasa sa
Vizibilitate buna
Pret foarte bun de achizitie
CONTRA
Versiunea de top cu un pret relativ mare
Timoneria cutie de viteze
Suspensie putin comfortabila pe denivelari
Habitaclu zogomotos in comparatie cu 2008