In 2020, peste 300.000 de romani si-au cumparat masini SH din Europa de Vest, pentru ca pur si simplu nu vor sa-si cumpere o Dacia de 15.000 de euro cu 3 cilindri in linie.
Toate bune si frumoase, insa daca ne uitam la oferta celor de la Skoda, vedem Octavia cu motor de 999 cmc, 3 cilindri in linie si un pret de 23.000 euro cu dotari optionale sau chiar si un VW Polo 1.0 TSI de 95 CP care ajunge sa fie vandut in Romania cu 27.000 euro TVA inclus.
Adica, vorbim de masini NOI vandute cu preturi foarte mari, care din nefericire au sub capota motoare “micronice” cu puteri extrem de mici, care te fac sa razi daca conduci o Vectra B din 1997 sau un Renault Laguna 2.0 16v din 1999!
Pur si simplu, intreaga industrie auto europeana a trecut la motoarele de cilindree mica turbo, pentru ca doar asa pot avea vanzari profitabile fara sa plateasca taxe de flote UE la sfarsitului anului.
DE CE DACIA SI NU SKODA SAU VW IN 2021?
Pentru ca atat Dacia cat si VW sau Skoda au sub capota, in mare parte, motoare cu 3 cilindri in linie turbo de 999 cmc care ofera o putere maxima in jur de 100 CP, insa care au preturi reale extrem de diferite.
Toti stim ca produsele Dacia sunt low-cost, iar masina din acest test drive cu noua motorizare 1.0 TCe de 100 CP pe GPL si un nivel de top ajunge sa fie vanduta cu un pret in jur de 14.000 euro.
La acelasi nivel de putere si echipare, Skoda si VW cer in plus 10.000 euro, suma care din pacate nu are cum sa merite, indiferent de calitatea de fabricatie a produselor germane.
Pur si simplu, un sofer care pana acum a condus o Octavia II 2.0 TDI 140 CP sau 1.8 TSI, nu poate sa plateasca pentru un 3 in linie de 110 CP suma de 24.000 euro. Aceasta situatie duce automat, fie la pierderea clientilor Skoda care se indreapta spre piata SH, fie spre o marca precum Dacia, pentru ca acolo primesc aceeasi motorizare la jumatate de pret.
Realitatea crunta a marilor producatori este ca Dacia vinde in Europa din ce in ce mai multe masini, pentru ca germanul, spaniolul sau olandezul sunt clienti pragmatici care nu vor sa cumpere neaparat sigla de pe capota, iar marcile de renume amintite mai sus pierd incet incet zeci de mii de clienti an de an.
CUM MERGE NOUL LOGAN 1.0 TCE GPL 2021?
Revenind la masina din acest test drive, putem relata ca Dacia a facut o treaba buna cu acest Logan III, pentru ca avem in premiera o platforma tehnica noua care, in viitor, va avea si versiuni Logan Hybrid cu acumulator in portbagaj.
Insa pana atunci, cel mai economic Logan ramane acest TCe pe GPL de 100 CP, pentru ca este singurul care poate merge fara probleme 1.000 de km cu o singura alimentare ( GPL+benzina).
Carcotasii vor critica marca Dacia pentru ca incepe sa ceara din ce in ce mai multi bani pentru un Logan de top, insa daca ne uitam la produsele concurentei vedem, de fapt, ca Dacia ramane cea mai ieftina marca comparata la nivelul de echipare de top.
CE NU NE PLACE LA NOUL LOGAN?
In primul rand nu ne place faptul ca suportul de telefon pentru care se platesc bani in plus, are un brat care nu este fixat corespunzator, nu ne place deschiderea portbagajului sau ca butelia de GPL are o capacitate mult prea mica!
Daca nu te intereseaza aceste critici, nu trebuie sa uiti faptul ca spatiu la interior este foarte bun, iar motorizarea TCe de 100 CP este mai performanta decat cea a lui VW 1.0 TSI 95 CP sau 1.2 PureTech de 86 CP la Peugeot, Opel si Citroen.
Pur si simplu, motorul lui Renault salveaza in totalitate noul Logan III prin reprizele sale foarte bune, prin cutia cu 6 trepte si capacitatea de a merge cu viteze foarte mari pe GPL in regim de autostrada!
Punctele forte ale Logan-ului de fata sunt, in primul rand, farurile cu LED care ofera o vizibilitare de top noaptea, sistemul de navigatie eficient si aerul conditionat automat cu o singura zona, care se regaseste in aceeasi forma si la alte modele Renault.
CONLUZIILE AUTOLATEST
Noua Dacia Logan III urmeaza sa fie un best seller european indiferent de ce zic carcotasii, lucru intregit si de timpii de asteptare de peste 7 luni pentru o masina produsa la Pitesti.
Pretul poate parea mare la prima vedere, insa daca ne uitam la nivelul de echipare si performantele sale pe sosea, vedem ca acest Logan III este, fara doar si poate, o masina corecta!
Evident cea mai eficienta versiune este cea 1.0 TCe oe GPL de 9.300 euro cu Rabla, care va avea cu siguranta si cea mai mica depreciere in timp!
PRO
Imagine de marca
Sandero este cea mai vanduta masina din Europa
Pret foarte bun de achizitie
Dotari de top pentru o masina low-cost
Dacia cu faruri cu LED
Motor 1.0 TCe puternic cand este in versiunea pe GPL de 100 CP
Optional cutie CVT care se produce in Coreea de Sud
Valoare mare de revanzare
Standard versiunea de 100 CP are cutie cu 6 trepte
CONTRA
Pret prea mare al versiunii de top
Tren de rulare putin dinamic
Volum mic al buteliei de GPL
Pret mare al reviziilor benzina+GPL
Lipsa versiune diesel BlueDCI gasita pe Duster
Lipsa cutie CVT pentru versiunea pe GPL
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3):999 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 72,2 x 81,34 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 100– 4600
Cuplu maxim Nm – rot/min: 170 /2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50+30
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4396
Latime (mm): 1848
Inaltime (mm): 1501
Ampatament (mm): 2830
Portbagaj: 528 l
Greutate la gol kg: 1146
Performante
0 – 100 km/h (s) – 11.6
Viteza maxima (km/h) –186
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.9
Anvelope: jante Amaris 195/55 R16
Pret
Pret lista cu TVA cu Rabla: 14.000 euro
Cat ar fi trebuit sa aiba butelia GPL, cat o budana de vin? 43 l net e putin? Elegant montata in locul rotii de rezerva. Cu cei 43 l mergi lejer peste 550 km…
Minim 54 de litri cum vedem la Tomasetto!
Sunt stații GPL peste tot, la ce trebuie mai mult de 40 litri o butelie?
Alta prostie ar fi costul reviziei, vi se pare mult 120 lei pt GPL la 15000 de km?
Am ras la faza cu ” merge cu viteze foarte mari pe GPL pe autostrada”. Se vede că nu ați mers cu gpl prea mult, până acum 2, 3 ani multa lume râdea de așa alimentare
Vezi ca revizia la GPL plus motor la Logan-ul 1.0 TCe este de 1500 de lei! Nu 150 lei 🙂
Eu merg cu GPL de 14 ani cu Logan 1.6mpi. Cele 2 filtre gpl le-am
schimbat o singură dată. Butelia GPL,- legea te obliga să o schimbi
la 10 ani. Demarajul e mai bun pe GPL decât pe benzină, dar
viteza maximă pe autostradă e mai bună pe benzină.
Economia la buzunar e cam de 45% față de benzină. Cam atât. În rest totul OK.
Comparați greșit Dacia cu Skoda sau VW. Păi eu mi-am luat mașina nouă, Hyundai i20, varianta full manuala la 14.400 euro. La momentul actual automata e vrei 15.000 euro, cu toate reducerile. Adică tot cam cat un Logan, sau daca vreți aceeași clasă, Sandero. Să nu mai zic că găsești i30 sau Kona, variante simple dar foarte ieftine. Și chiar chele tot sunt peste Dacia.
Pentru mine, Hyundaiul e cea mai ieftina mașină de pe piata, cu dotări bune și cam tot ce îți poți dori de la o mașină normala. Și credeti-ma, ce am eu pe i20, nu visează Dacia nici în următorii 10 ani…nu mai vorbesc de calitatea tablei, ținută de drum etc.
Ești hater Dacia
Dacia este cu mult sub calitatea celorlalte marci auto.
Nu o poti compara cu Skoda, Vw, Hyundai, etc.
Incepand cu tapiteria, calitatea vopselei, a lacului, care se exfoliaza, tabla subtire, care rugineste in draci, piesele de schimb scumpe.
La pret, vad ca a inceput sa se “asemene”.
Daca pot sa strang 18.000 Euro , cat costa un Logan, mai adaug 3-4000 Euro si-mi cumpar o masina performanta.
Dacia logan, s-a apropiat periculos de mult, ca pret, de valoarea altor marci auto, mult mai performante, calitativ construite si fiabile.
Vor avea surprize neplacute.
Acum multi oameni, se vor gandi mai mult, daca cumpara un Logan, s-au alta marca auto, mai calitativa.
In luna decembrie 2022 am cumparat un autovehicol LOGAN III, cu UU1…………, cu 6 trepte, cu alimentare mixta benzina+GPL. Pe data de 03.03.2023 am parcurs 3200 km. De la 2800 km am inceput sa am probleme cu alimentarea, astfel in momentul cand intru in depasire si accelerez apare un soc mecanic, trece de la GPL la benzina si abia dupa 1 min revine la GPL. Am facut plinul cu GPL ultima oara pe data de 27.02.2023 si am resetat la o km. De atunci am parcurs 560 km iar la bord imi arata ca s-au consumat doar 2 liniute din plinul de GPL(din totalul de 8) iar la benzina s-au consumat 3 liniute de la primul plin pe care l-am facut. Am fost la reprezentanta Dacia din Vaslui, a fost inlocuit senzorul de presiune, inginerul a verificato pe teren si se comporta la fel. Mi s-a recomandat sa incerc sa scot sau sa consum GPL-ul dupa care sa ma prezint la reprezentanta pentru a se verifica si filtrele (la Vaslui nu exista sistem de verificare a diagnozei). La insistentele mele mi s-a facut si o planificare la reprezentanta Dacia din Iasi (Salon auto din Valea Lupului, DN28, km 10) pe data de 08.03.2023. Pentru a incerca sa mai consum din GPL am facut un drum pana la reprezentanta Dacia din Iasi si din discutiile cu operatorii de la receptie a reiesit ca toate masinile Dacia, livrate incepand cu luna octombrie 2022, au avut probleme cu alimentarea cu GPL. Am sperat ca prind o ,,portita” si o pot baga si pe a mea dar erau foarte aglomerati cu Logan-uri cu problema aceasta si ca nu pot face nimic pana la data planificata. Din 1991 de cand am permis am fost proprietar numai de Dacia (6 bucati din care 5 le-am avut de noi). Nu am avut niciodata probleme cu ele pana acum si sunt profund dezamagit ca e pacat ca desi au aparut o multime de facilitati moderne cea mai importanta -alimentarea cu carburanti – lasa de dorit. Si asta la nivel national din comentariile citite pe diverse blog-uri. Sper sa această defectiune tehnica sa se rezolve pentru ca nu-mi ofera nici siguranta in trafic (cand incerc sa intru in depasire apare acel soc mecanic, trece la alimentarea cu benzina si nu mai are puterea ca sa pot depasi normal), nici incredere in puterea masinii. Astept sa fie verificata, diagnosticată si reparata defectiunea la data planificata dupa care voi reveni si va voi informa cu urmatorii pasi pe care sunt dispus sa-i fac.
Bună,când trece de pe gaz pe benzina și îți dă un zguduit sau un impuls sa ști ca ai probleme cu filtrul de la gaz…..aceiași problema am avut-o di eu su ce crezi ca să găsit în filtru….span metalic pt ca la montarea rezervorului nu a fost curățat de către cei care trebuia sa își facă treaba destul de bine….ma costat 100roni filtrul…..mașină fiind în garanție a trebuit sa plătesc….deci sar putea sa aveți aceeași problemă când te zguduie și trece de pe gpl repede la benzină…..O întrebare câte boxe are dacia logan 3 2022 ca a mea are numa 2🤔.