Pentru cei care insa nu doresc sa abandoneze gandul de achizitie al unei masini sport Autolatest recomanda luarea in considerare a unei masini din segmentul hot hactk, iar modelul de fata este un Citroen C2 VTS sau Sport Chic.
Se merita achizitia?
In primul rand masina trebuie sa benefecieze de o carte serive full pentru ca de cele mai mulote ori aceste masini sunt utilizate realmente sportiv.
Distributia lui C2 este pe curea insa motorul PSA de 1.6 litri are revizii la intervale mult peste ceea ce ofera concurenta din Franta si Germania.
Suspensie
Fiind o masina sport aceasta benefeciaza de un tren de rulare rigid care in timp pe ale noastre sosele poate sa duca la reparatii costisitoare. In ciuda faptului ca avem o suspensie sport de multe ori aceasta este mult mai rezistenta pe ale noastre denivelari prin simplu fapt ca atat bara stabilizatoare cat si bucsele sunt supradimensionat.
Ambreiaj
Aici pot aparea cele mai grave probleme de functionare pentru ca daca soferul precedent nu a manevrat masina corespunzator discul de ambreiaj sau placa de presiune pot ceda. Costurile sunt relativ mari pentru ca avem sub capota o motorizare destul de rara.
Test Drive C2 Sport Chic
Masina testata pentru acest numar a fost o veritabila sportiva. Desi look-ul Citroenului C2 ales de noi numai la pista de curse nu te duce cu gandul, micutul model francez este un alergător înnăscut. Am descoperit cu plăcere calităţile „atletice” ale lui C2 încă de la începutul testului. Sigur, trebuia să ne aşteptăm la acest lucru din momentulîn care am aflat puterea motorului: 125 CP. Masina cu pricina este cea mai puternica versiune a banalului Citroen C2.
De la VTS la Sport Chic
In Europa de Vest, Citroen comercializeaza şi în prezent sportiva versiune VTS, care dispune de aceelasi motor intalnit si pe C2-ul încercat de noi. Diferentele dintre cele doua masini nu se gasesc sub capota sau cumva la setarea trenului de rulare, ci doar la nivelul de echipare. VTS-ul nu are asa de multe echipamente precum acest Sport Chic, dotari precum tapiteria din piele exclusivista sau jantele cu design special.
Motor
Sub micuta capota a lui C2 se gaseste o adevarat uzina de forta cu o cilindree destul de mica, de 1.6 litri, motor care dezvolta o putere maxima de 125 CP. Acest propulsor este avid de turatii, motiv pentru care inginerii francezi la zona rosie de pe turometrul liniar, specifica modelor mici Citroen. Singurul avertisment ca turatia motorului este aproape de limita este un led imprumutat parca din Campionatul Mondial de Raliuri.
Acest motor se comporta sportiv indiferent de treapta de viteze. Zgomotul specific al evacuarii creeaza o atmosfera de curse, la care contribuie din plin şi cutia de viteze cu 5 rapoarte foarte precise.
Comportrament Rutier
Citroen C2 are un ampatament extrem de mic, fapt care mareste gradul de stabilitate al masinii cand se abrodeaza viraje stranse. Trenul de rulare este rigid si permite soferului sa tina cont de absolut toata suprafata soselei. Dezavantajul este acela ca in momentul în care se trece peste o sina de tramvai ocupantii sunt serios zguduiti de arcurile rigide ale masinii. Un plus la acest capitol este sistemul de stabilitate ESP care este disponibil în dotarea standard.
PRO
Citroen C2 Sport Chic este cea mai ieftina masina sport a momentului, cu un pret de achizitie de 11.950 Euro, CIP. Cu toate taxele incluse, aceasta mini racheta costa 14.435 euro. Motorul trage bine indiferent de turatie iar cutia de viteze este la fel de exacta precum cele ale modelelor cu pretentii.
CONTRA
Spatiul interior este mic pentru ocupantii din spate, iar volumul portbagajului nu poate satisface nici cele mai ingaduitoare persoane. Consumul de benzina nu este mic, acesta putand creste unori chiar si pana la o valoare de 14 litri pentru 100 de km parcursi.
Motorizare PSA TU5
The TU5 has a displacement of 1587 cc, with a bore of 78.5 mm and a stroke of 82 mm. It was initially available in 8- and 16-valve configuration, but only the DOHC 16V option remains. Power is 109 PS (80 kW) in most current applications, the same as the DV61.6 L Diesel engine, although a sporty 122 PS (90 kW) version is used to power the Citroën C2 VTS.
The TU5 has been used in motorsports by both Citroën and Peugeot.