Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Disputa la nivel inalt – Jaguar XJ vs Maserati Quattroporte

Daca ar fi sa analizam putin mentalitatea romanului cumparator de automobile prestigioase, am putea spune ca la noi au “prins” si in continuare vor “prinde” doar trei marci prestigioase, si anume Mercedes, BMW si Audi, cu ale lor nave amiral clasa S, seria 7 si A8.

Luand in considerare aceste posibile “dezavantaje” si italienii de la Maserati dar si englezii de la Jaguar si-au asumat acest risc in dorinta de “educa” daca putem spune asa clientela autohtona de masini exclusiviste, prin oferirea de variante la renumitele limuzine germane.

Astfel trebuie spus despre Maserati si in special despre noul Quattroporte, ca este singura limuzina de lux a concernului Fiat. Pentru a descrie si mai bine ce a fost, ce inseamna si, nu in cele din urma, ce va insemna Maserati pentru lumea auto, trebuie sa spunem ca firma italiana este un constructor exclusivist, care produce automoboile cu pasiune si devotament, masinile Maserati avand obligatia sa iasa in evidenta pe sosele, din toate punctele de vedere, in fata automobilelor fie americane, germane sau japoneze produse in cantitati industriale pentru cei multi.

MOTORIZARI 2010

In sportul cu motor, Maserati “si-a batut” pe pista toti concurentii, chiar daca erau firme precum Alfa Romeo, Mercedes sau Ferrari, in acele timpuri Maserati capatand titulatura neoficiala de “cuore sportivo”.Revenind la gama Quattroporte, sa mentionam ca aceasta a ajuns la a 6-a generatie, prima fiind lansata in anul 1963 si a reprezentat pentru segmentul de lux o incercare reusita de armonizare a luxului cu sportivitatea.

Noul Quattroporte este conceput in colaborare cu Ferrari, actualul posesor al marcii italiene, platforma tehnica de conceptie noua fiind revolutionara datorita faptului ca Maserati foloseste conceptul Transaxle, ce reprezinta un mod unic de amplasare a componentelor mecanice. 


Astfel, motorul este pozitionat in fata puntii din fata, in timp ce cutia de viteze face corp comun cu diferentialul, adica se gaseste pe puntea spate. Scopul acestui amplasament este o mai buna distribuire a maselor in ordine de mers, astfel pe fata cantareste 47 % in timp ce pe puntea spate 53 %.

Rezultatul este evident doar in momentul conducerii sportive, Quattroprte avand un comportament exempar asemanator Grand Turismelor.

De cealalta parte a ringului gasim noul Jaguar XJ, nava amiral a fabricantului insular. Despre Jaguar nu doar englezii, dar chiar si germanii au spus ca poseda un sarm desavarsit care parca il invaluie pe fericitul posesor intr-o aura aparte.

Ca design, la prima vedere noul XJ debordeaza in linii clasice, calde si bine aranjate, trasaturi ideale pentru o limuzina care poarta blazonul casei regale engleze a majestatii sale Regina Elizabeta a II-a si a Printului de Wales. 
Caroseria noului XJ este construita in intregime din aluminiu, greutatea totala fiind putin peste 1600 de Kg , remarcabil pentru o limuzina de lux.

Quattroporte cantareste in schimb aproape doua tone, fapt care insa nu se exemplifica din punct de vedere al comportamentului rutier intr-unul greoi.

Pentru a face o comparatie intre cele doua limuzine trebuie sa luam in considerare la Jaguar doar propulsorul V8 de 4,2 litri, supraalimentat cu compresor mecanic, motor care dispune de o putere de 400 de CP asemenea cu cea a modelului italian.

La acesta din urma sub capota “si-au bagat coada “ cei de la Ferrari, care au conceput un adevarat pur sange tot de 4,2 l, dar care fara nici o supraalimentare ofera 400 de CP, insa la o turatie fenomenala pentru o limuzina de lux de 7000 rpm.


Cuplul motor dezvoltat de aceste doua motoare este foarte bun si anume 451 Nm la Maserati si 553 Nm la Jaguar. 

Chiar daca diferenta este mare trebuie reamintit ca acest Quattroporte este conceput sa reaminteasca de gloriosul trecut in sporturile cu motor, turatiile mari fiind pe placul motorului italian, in timp ce Jaguar, care la randul lui se poate lauda de asemenea cu o deosebita activitate sportiva, a imprimat noului XJ un raspuns mai calm al motorului in condusul de zi cu zi, iar cand este nevoie de o lectie de forta si rafinament care rivalizeaza chiar si cu modelele ultrasportive.

Ca performante ambele masini dispun de cutii de viteze cu sase rapoarte, la Maserati fiind imprumutata cutia secventiala de la Ferrari, iar Jaguarul este echipat cu una ZF de ultima generatie cu poarta de selectare a vitezelor clasica, in forma de J. 

Plecarea de pe loc pana la 100 de km/h este realizata de ambele masini sub 5,5 secunde, ceea ce spune mult de potentialul celor doua limuzine.

In interior gasim doua mentalitati diferite, una care pune accentul pe sportivitate dar in egala masura si pe lux, la Maserati, in timp ce la bordul lui XJ parca ne aflam intr-un birou de Lord in care troneaza ambienta linistita si primitoare, in care finisajele de lemn de esenta si pielea de o deosebita calitate ne inbie la o convietuire armonioasa si la un condus de-a dreptul regal.

Ca preturi ambele masini se inscriu in clasa de lux, cu mentiunea ca Maserati Quattroporte este oferit contra sumei de 86.034 euro pret CIP, doar intr-o singura varianta si nu in ultimul rand intr-o serie redusa de bucati pentru piata noastra, iar Jaguarul XJ care este mai ieftin, 78.900 euro pret CIP, este disponibil si cu alte motoare mai mici precum cel V6 de 3 l si 238 de CP si cele V8 aspirate de 262 si 300 de CP.

Din acest punct de vedere, oferta variata de motoare, Jaguarul are mai multe sanse sa se lupte cu modelele germane. 

Daca ne gandim mai bine putem spune ca cele doua masini nici nu pot fi comparate, deoarece fiecare in felul ei reprezinta temperamentul si caracterul cetateanului model din tara sa, insa putem spune ca aceste doua masini care mai de care mai exemplar concepute si bine gandite reprezinta o adevarata concurenta pentru trio-ul german care domina piata de ani buni. 

In fisa tehnica atasata sunt datele tehnice ale modelelor Xj 5.0 V8 2012 si a lui Quattroporte Sport GT S care este echipat cu un nou motor de 4.7 litri si 440 CP.


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente