Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Dacia Duster 4WD invinge la toate capitolele noul Fiat Panda 4×4 2012

Aceasta este mult mai mare decat pana in trecut si ofera clientilor un spatiu interior aproape cel mai bun din clasa mica unde mai intalnim model precum Citroen C1, Toyota Aygo, VW Up sau de ce nu Dacia Sandero.

Chiar si asa modelul Panda este un icon pentru industria auto italiana deoarece este o masina care are vanzari foarte bune chiar si in Germania, Marea Britanie sau Franta, detaliu care este demn de amintit cand vorbim de masinile mici din clasele inferioare.

Noua generatie este un demn succesor al modelului Panda care a facut istorie in Europa, masina fiiind mica, cu un design atragator si nu in ultimul rand este echipata cu motorizari pe benzina si diesel de ultima generatie.

Toate bune si frumoase insa acum Fiat a lansat in premiera europena si o versiune specializata cu transmisie 4×4.
Acesta se numeste Fiat Panda 4×4 si reprezinta de fapt un model Panda cu o garda la sol mai mare si cu o transmisie integrala care din pacate chiar si pe aceasta versiune nu este decat optionala.

Acum putem sa cumparam un Panda 4×4 care are un pachet optic asemanator cu cel al versiunii de fata insa care nu dispune de mult ravnita transmisie 4×4.

Tinand cont de acest lucru putem deduce faptul ca Panda 4×4 este un crossover asemenea modelelor Dacia Sandero Stepway sau VW Cross Polo, masini suprainaltate insa care nu dispun de o transmisie pe toate cele 4 roti.

Panda 4×4 vs Dacia Duster 4WD

Dacia se prezinta pe piata de cativa ani cu modelul sau Duster care este un bestseller european datorita faptului ca este cel mai ieftin SUV de pe piata care pe deasupra mai dispune si de un sistem 4×4 extrem de eficient fiind semnat de japonezii de la Nissan.

Aducem aminte acum de modelul Duster deoarece noul Fiat Panda 4×4 este un concurent direct cu masina romaneasca atat prin simplu fapt ca poate sa fie echipat cu o transmisie integrala cat si la capitolul pret de achzitie.

Off Road: Panda 4×4 sau Duster 4WD?

La aceasta intrebare raspunsul este realtiv simplu, respectiv Duster 4WD deoarece sistemul de tractiune integrala al celor de la Dacia este identic cu cel al lui Nissan X-Trail, SUV care se descurca de minue in mediul off road atunci cand este nevoie. Dacia Duster are o tractiune pe puntea fata in modul 2WD insa dispune si de pozitia Auto si Lock unde tractiunea este blocata egal intre cele doua punti.

De partea cealalta masina italienilor are un sistem 4×4 full electric care intervine doar atunci cand senzorii o cer.

Pe zapada masina functioneza doar ca o tractiune pe puntea fata, iar cand aderenta scade o mica parte din momentul motor este directionat si spre puntea spate fiind astfel o masina mai mult de sosea decat de mersul pe drumuri accidentate.

La bordul noului Panda 4×4 nu exista nici un comutator care sa permita soferului sa aleaga modul de functionar al tractiunii integrale, detaliu care depuncteaza mult noul Panda.

Garda la sol a lui Panda 4×4 este doar de 160 mm in timp ce masina romaneasca se mandreste cu 190 mm. In plus fata de aceasta Fiat nu dispune de nici un scut de protectie pentru grupul spate care la prima vedere este mai jos in comparatie cu celelalte componente.

Duster 4×4 are o punte spate multi-link fata de cea arhaica cu bare de torsiune a lui Fiat, detaliu care se observa foarte bine atunci cand conducem masina pe sosea. Italianul are un comportament rutier saltaret care se agraveaza atunci cand mergem pe soselele clasice cu denivelari din Romania. 

Asadar, la capitolul tehnica 4×4 Dacia Duster este singura masina recomandata de echipa Autolatest atunci cand vorbim despre un comparativ cu masina celor de la Fiat.

Motorizari diesel

Si la acest capitolul lucrurile sunt clare, respectiv Fiat Panda 4×4 are doar un diesel mic de 1.3 litri care dezvolta o putere maxima de 75 CP si 190 Nm, in timp ce masina romaneasca ofera un diesel dCI de 1.5 litri care ofera 110 CP si un moment motor de 250 Nm incepand cu 1.750 rpm.

De fapt noul Fiat Panda 4×4 este si o masina grea deoarece afiseaza la gol o greutate de peste 1.29 tone in timp ce masina romaneasca mult mai puternica are o greutate doar usor mai mare.

Aici trebuie sa tinem cont de raportul CP/kg unde masina italienilor este clar submotorizata in comparatie cu Duster-ul romanesc.

Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa de noul Fiat Panda 4×4 in doar 14.5 secunde, cifra mult mai mica decat cea de 12.3 sec afisata de masina romaneasca. Aceeasi poveste se regaseste si la capitolul viteza maxima unde italianul nu merge mai mult de 159 km/h.

Performantele clar inferiorare ale lui Panda anunta in viata de zi cu zi si un consum in medie mai mare decat cel al lui Duster.

Pret de achizitie mult prea mare pentru Panda!

In Romania noua masina ar putea sa fie comercializata in reteaua israelienilor de la Autoitalia cu un pret de peste 18.200 cu TVA inclus, pret care include si transmisia integrala cumparata extracost cu 2.000 euro.

La capitolul dotari masina romaneasca pur si simplu ingenuncheaza incercarile celor de la Fiat pentru ca la 18.000 euro cu toate taxele incluse primesti un Duster cu tapiterie de piele ESP si senzori de parcare, dotari care nici macar nu sunt disponibile pe modelul Panda.

Concluzie

Dacia Duster continua sa fie un SUV de talie mondiala deoarece reuseste sa ofere multe pentru un pret mic de achizitie. Transmisia integrala a celor de la Nissan este extrem de eficienta, iar garda la sol foarte mare permite masinii incursiuni chiar si in locuri unde aceasta nu a fost proiectata a functiona.

De partea cealalta Fiat Panda 4×4 este o masina cu un design mult mai atragator insa care este prea scumpa, prea slaba tehnologic in comparatie cu modelul Duster.

Motorul 1.3 Multijet este foarte bun doar atunci cand vorbim de un Panda cu tractiune pe puntea fata, insa cand echipeaza un Panda 4×4 acesta este clar mult prea slab pentru a misca elegant masina.

Consumul creste considerabil pentru ca soferul unui astfel de Panda trebuie sa conduca masina turat pentru a tine pasul cu modelul Duster.

Noi cei de la Autolatest recomandam celor care doresc sa achizitioneze un astfel de Panda sa meaga cu masina si de ce nu sa compare performantele, nivelul de echipare si pretul de achizitie cu cel al unui Duster full option.

Noi credem ca incercarea celor de la Fiat este doar de imagine, Dacia Duster fiind superior italianului din toate punctele de vedere.

 

Fiat Panda 4×4

PRO

Design atragator

CONTRA

Masina zgomotoasa, motor diesel Multijet cu o putere mica 75 CP, tren de rulare nesigur pe denivelari, transmisie integrala care are un pret de achizitie de 2.000 euro, spatiu mic la interior, portbagaj infim, consum mare , garda la sol foarte mica, lipsa scuturi protectie, inslalatie de incalzire care functioneaza greoi, calitate slaba de fabricatie

Dacia Duster

PRO

Motor diesel mai puternic 110 CP, tren de rulare confortabil, garda la sol de 190 mm, scuturi protectie, transmisie integrala Nissan, consum mult mai mic de motorina, spatiu interior vas, portbagaj foarte mare, interior mai bine antifonat, valoare de revanzare, performante pe sosea superioare, treapta 1 ideala pentru off road

CONTRA

Materiale la interior de calitate discutabila pentru o masina de 18.000 euro, sistem audio cu performante slabe, costuri de intretinere (anvelope 235 mm scumpe la achizitie), motor dCI cu distributie pe curea

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Știu ca Știrea este veche dar numai aberații ați scris. Panda are fix 1060 kg pe 4×4,are buton offroad și coborâre ,are cel mai bun unghi de atac și de degajare,Duster-ul de acum știu toți ca transmisia spate se încinge și decuplează când ai mai mare nevoie de ea,fi-ți corecți !

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente