Japonezii de la Fuji Industry vand in continuare in Europa cel mai bun model estate cu transmisie 4×4.
Aici vorbim de ultima generatie Subaru Outback 2.5i Platinum CVT-Lineartronic 2021, care vine sa concureze modele precum Audi A4 Allroad care din pacate nu mai evolueaza pentru ca Audi a anuntat ca renunta la motorul pe benzina.
Respectiv, vedem cum VAG cat si Mercedes au anuntat ca renunta si la banalele motoare pe benzina precum 2.0 TFSI MildHybrid, in aceelasi timp Subaru ofera europenilor un superb boxer aspirat de 2.5 litri.
Motorul ofera aceeasi putere maxima de 169 CP la o turatie de 5.000 rpm, in timp ce cuplul motor este de 252 Nm la 3.800 rpm.
Adica, vorbim de un motor gasit pe gama Legacy Outback de la inceputul anilor 2000, motor care este extrem de silentios si de ce nu, extrem de fiabil in timp.
ADAC spune ca singura problema a lui Subaru Outback 2.5i Platinum CVT-Lineartronic este consumul mare de benzina care se situeaza la 8 litri in oras si 9.5 litri pe autostrada, insa fanii Subaru chiar nu tin cont de aceste cifre.
Fiabilitatea si rafinamentul unei masini conteaza mult mai mult decat cativa CP in plus pe un motor care cedeaza ( 2.0 TFSI) in doar 80.000 de km.
CARE SUNT CONCURENTII SAI DIRECTI?
In primul rand trebuie spus ca aici nu luam in calcul marcile premium pentru ca Subaru nu este o marca premium, respectiv concurentii sai directi sunt: Audi A4 Allroad, Citroen C5 Aircross, Skoda Octavia Scout, VW Passat Alltrack 2021.
Din pacate pentru europeni nici unul dintre acestia nu mai are sub capota motorizari pe benzina clasice aspirate fiabile! Regula de downsizing este necunoscuta la Subaru Outback 2021.
PRO
Imagine de marca
Fiabilitate si constructie Made in Japan
Transmisie integrala eficienta
Motor 2.5 FB25 rafinat si extrem de fiabil
Cutie CVT Lineartronic rafinata in utilizare
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret mare de achizitie
Subaru nu se vinde oficial de catre Subaru Europe in Romania
Lipsa retea oficiala de service Subaru in Romania
Reprize lente
Cutie Lineartronic CVT care nu se ridica la nivelul unei transmisii automate clasice
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie boxer ASPIRAT
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 2498 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 94,0 x 90,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 169– 5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 252 /3800
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 63
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT Lineartonic
Dimensiuni
Lungime (mm): 4870
Latime (mm): 1875
Inaltime (mm): 1675
Ampatament (mm): 2745
Portbagaj: 561/1.822 l
Greutate la gol kg: 1674
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –193
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 8.2
Anvelope: 225/60 R18
Pret
Pret lista cu TVA: 45.990 Euro
Sant la al treilea subaru forester diesel! Foarte mulțumit de mașini! În România turma nu cunoaște aceste mașini decât într-un număr limitat! Cine a avut o mașină subaru nu va mai dori sa schimbe marca! În viitorul apropiat voi achiziționa un subaru Outback, benzina pe care sa o am un timp mai îndelungat! Cine nu a văzut Japonia nu știe ce înseamnă subaru!