Despre aceasta masina se pot spune la prima vedere putine lucruri pentru ca modelul compact Xsara este o masina relativ banala.
Ei bine lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca masina de fata a fost construita si intr-o versiune sport numita VTS.
CE INSEAMNA VTS LA CITROEN?
In primul rand trebuie sa spunem ca banaul Xsara VTS este echipat cu o motorizare de zile mari, un motor pe benzina de doi litri care poate rivaliza si in prezent cele mai sportive masini compacte ale prezentului.
Motorul in cauza dezvolta o putere maxima de 167 CP la o turatie de 6.500 rp, si un moment motor de 193 Nm incepand cu 5.500 rpm. Comportamentul masinii este in mare parte asemanator cu cel al Hondei Civic VTEC din anii 90, adica motorul ofera totul doar la turatii mari.
Vitezele se schimba doar in zona rosie a turometrului, moment cand micuta Xsara ajunge la 100 de km/h in doar 8 secunde, performanta asemanatoare cu cea a unui model nou BMW 320d.
DE CE ESTE ACEASTA XSARA O MASINA SPORT?
Performantele de top ale lui VTS se datoreaza motorului pe benzina extrem de puternic si nu in ultimul rand datorita unei greutati la gol de numai 1.165 kg.
Masina aceasta cantareste la gol la fel ca un model Dacia Logan insa cu un raport mic kg/CP rezulta de fapt o putere reala de 6.9 CP/t.
Un alt avantaj real este si transmisia manuala cu 5 trepte etajate lung pentru performante bune chiar si in zonele muntoase unde o cutie manuala cu 6 trepte necesita o schimbare inutila a vitezelor.
Viteza maxima a masinii de fata este de 220 km/h oficial, insa toata lumea stie ca un model VTS atinge 240 km/h fara probleme pentru ca masina nu este limitata electronic.
PRO
Motor pe benzina foarte bun
Masina sport la nivelul unui VW Golf GTI IV
Tren de rulare sportiv
Directie sport
Pret de achizitie incepand cu 2.000 euro
CONTRA
Sistem de franare nu tocmai andurant
Masina SH care de cele mai multe ori nu este bine intretinuta
Neaparat achizitionati un Xsara VTS cu full service history
Distributie pe curea
Suspensie spate semirigida nu foarte exacta in viraje