Acest lucru este de admirat daca tinem cont de faptul ca ultimul Opel care a avut un succes de proportii in Europa a fost faimosul Astra G lansat in anul 1997.
De atunci si pana acum ceva vreme Opel nu a reusit nici macar sa se mentina pe linia de plutire, o concurenta cu VW fiind exclusa din start.
Pentru a scapa de aceasta perioada de aproape doua decenii de vanzari scazute, marca Opel a fost vanduta celor de la PSA, adica celor care produc marcile Peugeot si Citroen.
Asadar, masinile din acest test drive sunt masini 100% frantuzesti in ciuda faptului ca Opel nu asambleaza noile sale modele in Franta!
CE ALEGEM GRANDLAND X sau 3008?
La aceasta intrebare fanii Opel vor spune fara discutii Grandland X, insa in realitate acestia se “mint frumos” pentru ca noul Opel crossover nu este decat un Peugeot 3008 cu o caroserie modificata.
Daca totusi ei se gandesc ca poate Opel are motoarele sale diesel faimoase sub capota, se inseala din nou pentru ca acele motoare Opel nu erau decat unele cumparate cu bani multi de la Fiat.
Ultimul motor 100% Opel a fost celebrul 2.0 DTI de 101 CP si derivatele sale 2.2 DTI sau 2.0 DT de 82 CP. De atunci si pana in prezent OPEL nu a mai produs un motor diesel!
Clientii PSA vor spune fara discutii ca noul 3008 este o masina mult mai reusita pentru ca are un design atipic chiar si pentru un crosssover, insa si acestia nu trebuie sa uite ca noul Grandland X utilizeaza aceeasi platforma tehnica si motorizari.
Ramane doar sa ne uitam la pretul de achizitie si de ce nu valoarea fiecarei masini in parte atunci cand aceasta urmeaza sa fie comercializata second hand.
MOTORIZARI
Sub capota modelelor de fata se ascunde Cel Mai Bun motor pe benzina de clasa mica din ultimii trei ani, adica faimosul 1.2 PureTech de 130 CP. Acesta este cu adevarat un performer pentru ca are un consum extrem de mic de benzina si un rafinament in utilizate intalnit doar la fratiorul sau mai mare 1.6 THP de 200 CP.
Ambele masini vin standar cu aceeasi transmisie manuala cu 6 trepte produsa de catre Peugeot, o cutie cu rapoarte sincronizate perfect daca tinem cont de plaja de cuplu a motorului pe benzina care ofera 230 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.
Avand aceelasi motorizari noi recomandam totusi achizitia masinii cu o transmisia automata clasica Aisin cu 8 trepte care este mult superioara unor transmisii secventiala cu dublu ambreiaj precum EDC sau DSG! L
a gama Opel Grandland X motorul mic de 130 CP nu primeste decat cutia automata cu 6 trepte.
Fanii vechilor motoare Opel cu distributie le lant trebuie acum sa treaca la o distributie pe curea care din fericire pe toate masinile Peugeot si Citroen se inlocuieste la fiecare 10 ani sau 175.000 de km care ajunge prima in utilizare!
INTERIORUL FACE DIFERENTA!
La acest capitol masina celor de la Peugeot este atat de avansata fata de gama Opel incat putem spune ca parca exista o diferenta de 10 ani in dezvoltarea celor doua modele.
Plansa de bord a lui 3008 i-Cockpit ofera o ambianta premium in timp ce plansa de bord clasica a lui Grandland X nu poate sa avantajeze in nici un fel modelul Opel.
Pe scurt, putem spune ca daca vrei un crossover cu reale pretentii premium atat la capitolul ergonomie cat si la tehnologie trebuie sa alegi modelul Peugeot in detrimentul lui Grandland X.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Opel Grandland X se prezinta drept un crossover modern cu motorizari de top frantuzesti, insa noul Peugeot 3008 arata mult mai bine, are cel mai bun interior din segment si un nivel de echipare mult mai bun decat cel al germanilor.
Noul 3008 primeste in plus o cutie Aisin cu 8 trepte mult mai rafinata care ofera si un consum real mult mai mic decat cel al transmisiei AT6 gasite pe gama Opel.
Castigatorul comparativului este Peugeot 3008 pentru ca all-around este o masina mult mai avansata tehnologic, iar interiorul sau ramane si in acest an cel mai bun atat din segmentul SUV cat si din segmentul crossover in Europa.
Opel inca nu si-a gasit identitatea in noul grup PSA unde Peugeot si Citroen se bazeaza exclusiv pe imaginea masinilor sale. Clientii Opel sunt prea traditionali si poate pentru acest lucru noul Grandland X are un design oarecum banal!