In ciuda faptului ca acest inceput de vara nu prea seamana cu o vara normala datorata vremii neprielnice, insa chiar si asa cei care vor o masina noua carbio trebuie sa citeasca acest test comparativ.
CE ALEGEM BMW, AUDI sau MERCEDES?
Si spunem de Sfanta Treime si nu aduce aminte de gama Porsche 718 pentru ca aceasta noua generatie de Boxer este irelevanta pentru piata din Romania pentru ca este mult prea scumpa si Porsche nu are o retea de service-uri la nivelul celor de la BMW sau Mercedes.
Trecand peste problema Porsche, ajungem si vedem ca doar BMW are o noua generatie de modele ZF, iar Audi a mai facut asemenea celor de la Mercedes un minor facelift exterior.
TEHNICA PREMIUM DOAR LA BMW si MERCEDES!
Asta o spun germanii de la AutoBild si AutoMotorUndSport care mentioneaza ca daca comparam gama BMW Z4 vs SLC si TT vedem ca BMW este singurul constructor care ofera standard o cutie automata premium cu convertizor de cuplul ZF8.
Aceeasi situatie este intalnita si la Mercedes cu transmisia 9G Tronic construita in Romania.
Marea problema se observa la modelul celor de la Audi care nu ofera decat o cutie secventiala banala cu dublu ambreiaj DSG montata si pe o Skoda Fabia de 9.000 euro.
Audi nu reuseste sa se diferentieze fata de BMW sau Mercedes, produsul VAG fiind unul low-cost din punct de vedere tehnologic!
Asa ca daca vrei sa alegi masina care are tehnica de top trebuie neaparat sa te uiti la BMW pentru simplul fapt ca masina are transmisia pe puntea spate, de unde si cutia automata ZF8 Plus clasica.
DIFERENTE MOTORIZARI 2021
Sub capota atat BMW cat si Audi au motoare clasice pe benzina de doi litri cu 4 cilindri in linie, in timp ce Mercedes nu ofera pe modelul SLC 180 decat un banal 1.6 turbo.
BMW are pe fisa tehnica o putere maxima de 197 CP si 320 Nm, cifre identice si la Audi cu al lor 2.0 TFSI montat pe gama TT 40 TFSI. Motorizarea de 1.6 litri a lui Mercedes nu ofera din pacate decat o putere maxima de 156 CP si 250 Nm.
Aceste motorizari din variantele de baza ale celor trei modele, variante care sunt cele mai importante pentru ca sunt si cele care se vand cel mai bine pe toate pietele.
Z4 Roadster sDrive20i ZF8 ajunge la 100 de km/h in doar 6.6 secunde, in timp ce SLC 180 9GTronic ajunge in doar 8.1 secunde.
CALITATE DE FABRICATIE SI PRODUCTIE SLC 2021
Din start aici trebuie spus ca cea mai buna calitate de fabricatie la interior este intalnita la gama Mercedes SLC, o masina de top privita din toate punctele de vedere.
Pe langa asta vedem ca SLC-ul ramane si singurul model cabrio cu hart-top escamotabil, in timp ce Z4 si TT ramane traditionale cu soft-top chiar si in prezent.
Despre SLC putem spune ca este submotorizat in varianta de fata, insa marea problema a sa este ca Mercedes a redus productia masinii in acest an 2021. De fapt inca mai poti sa gasesti modelul SLC la dealeri in intreaga Europa cu preturi evident preferentiale!
SLC continua sa fie produs fara probleme pentru pietele din SUA si Asia!
Z4 G29 in ciuda faptul ca are un frate siamez, respectiv Toyota Supra, ramane un model carbiolet de referinta pentru ca are cea mai buna cutie automata, cel mai bun motor cu 4 cilindri din lume si cel mai bun tren de rulare.
Audi TT Roadster40 TFSI S tronic 2021 se claseaza pe ultimul loc pentru ca are o tehnica clasica VAG care din pacate se regaseste si pe Skoda sau Seat, adica tehnic acest TT nu este o masina premium in adevaratul sens al cuvantului!
Doar la interior marca germana exceleaza cu o plansa de bord simplista si ergonomica, insa chiar si asa interiorul lui SLC este superior din toate punctele de vedere!
CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA
In concluzie cel mai bun cabrio al anului 2021 ramane gama Mercedes SLC daca mai gasiti aceasta masina la dealeri, insa BMW Z4 are o platforma noua si cele mai bune motorizari.
Pe ultima pozitie se claseaza cum era de asteptat modelul Audi TT pentru ca are o imagine buna pe piata, insa sufera serios la componenta tehnica unde cutia DSG denumita aici S-Tronic este cea mai slaba comparata cu una ZF8 sau 9-GTronic!