Jurnalistii de la Whatcar au realizat un test drive comparativ cu trei dintre cele mai importante masini electrice la vanzare in acest moment in Europa.
Acestia au realizat ca modelul Kia EV6 GT-Line S AWD cu acumulator LongRange de 77 kwh este superior unui Tesla Model Y Long Range sau Audi Q4 e-tron 50 quattro S Line 2022.
Jurnalistii spun ca cei de la KIA au reusit sa produca cea mai buna masina intre cele trei pentru ca are pretul cel mai mic, caroseria cea mai spatioasa si singura cu garantie rela de 7 ani pentru intreaga caroserie plus motorizari si acumulatori.
Kia este vedeta si pentru ca este singura capabila sa incarce de la un supercharger cu o rata de 233 kw, adica masina poate sa incarce 80% din capacitatea acumulatorului de 77 kwh in doar 16 minute.
Audi Q4 e-tron 50 quattro S Line este o masina premium de top care din pacate nu ofera decat o putere cumulata de 295 CP, iar greutate sa la gol de 2.2 tone va aduce cu siguranta o autonomie reala foarte mica.
Audi nu poate sa incarcare acumulatorul decat cu o rata maxima de 135 kwh, adica incarca 80% din baterie in 33 minute. Kia reuseste un timp mult mai bun indiferent de specificatiile germanului.
In final Tesla Model Y reuseste sa ajunga pe locul trei pentru ca este cea mai scumpa masina de aici, iar productia sa din China nu aduce o imagine foarte buna cand ne uitam la calitatea sa reala de fabricatie.
Tesla poate sa incarce cu 210 kw, adica acumulatorul sau de 75 kwh se poate incarca in proportie de 80% in doar 30 de minute, adica mult mai greu decat capacitatea modelului EV6 de la KIA.
Si poate cea mai mare problema a marcii Tesla este lipsa unei retele de unitati service in tari precum Romania, aici clientii fiind fortati si in 2022 sa mearga la Viena pentru o reparatie in caz de accident.
- KIA EV6
PRO: Tren de rulare foarte bun, cea mai buna rata de incarcare la supercharger, cel mai mare spatiu interior, portbagaj in fata si 7 ani garantie bumper-to-bumper!
CONTRA: Portbagajul nu este cel mai mare, pompa de caldura se plateste extra si in versiunea de top.
2. Audi Q4 e-tron
PRO: Suspensie extrem de confortabila, cel mai silentios din acest test, directie optima
CONTRA: Toate dotarile sunt optionale, cel mai slab acumulator, cea mai mica autonomie, cel mai slaba rata de incarcare, pompa de caldura cu un pret de peste 1.200 euro extra
3. Tesla Model Y
PRO: Acces la reteaua Tesla Supercharger, cea mai mare autonomie reala, cea mai rapida dintre cele trei, cel mai mare portbagaj
CONTRA: Supensie putin sofisticata, zgomote mari la interior, cel mai mare pret, dinamica discutabila, lipsa retea de service in Romania, Autopilot foarte bun insa doar optional.
Mai jos vezi care sunt preturile de vanzare ale celor trei masini din acest test drive pe piata auto din Romania.
Asa cum era de asteptat Audi este fara doar si poate modelul cel mai scump cu dotarile echivalente ale unui KIA EV6, iar Tesla Model Y in versiunea LongRange are la randul sau un pret foarte mare de vanzare.