Masinile de fata sunt un Mercedes E300 echipat cu un motor V6 de trei litri pe benzina si un Audi A6 echipat cu motorizarea diesel V6 TDI.
Ambele masini au costat de noi intr-o echipare medie peste 60.000 euro, insa romanii din clasa medie doar acum pot sa-si cumpere aceste masini cand pretul a scazut pana undeva in zona de 15.000 euro cu toate taxele incluse.
MERCEDES SAU AUDI?
Inca din primii km trebuie sa stim faptul ca Mercedes este cel mai mare producator de automobile premium din lume, detaliu care este transmisi fiecarei masini Clasa E inca din momentul proiectarii sale.
Audi A6 are cea mai buna calitate de fabricatie din clasa sa, insa ofera o suspensie problematica ( nu este la fel de comfortabila precum cea a lui Mercedes, sau sportiva comparata cu un BMW Seria 5 F10).
Gama de motorizari este complet diferita, respectiv Audi este diesel si Mercedes pe benzina!
MOTORIZARI
Chiar daca poate parea surprinzator sa punem fata in fata doua masini una diesel si alta pe benzina, in ultima perioada accentuata a pretului motorinei au facut ca motoarele pe benzina sa devena o solutie economica viabila.
Spunem aceasta deoarece un motor diesel de trei litri cum este TDI-ul de sub capota lui A6 nu se poate lauda in nici un caz cu un consum mediu de motorina in mediul urban sub o valoare de 14 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Diferentele sunt sesizabile clar cand se ruleaza mai bine de 60.000 km anual, moment cand diferenta dintre benzina si diesel se poate amortiza mai eficient in favoarea motorului cu aprindere prin compresie.
Astfel, daca luam un Audi A6 TDI cu o transmisie integrala permanenta Quattro atunci avem de a face cu un consum destul de mare de motorina in oras. Masina din test a depasit chiar si o valoare de 15 litri intr-un ritm mai alert. Transmisia automata ZF a lui A6 TDI are doar 6 trepte, iar schimbarile primelor doua rapoarte sunt usor nerafinate.
De parte cealalta parte a baricadei Mercedes vine cu modelul E300 echipat cu un V6 de trei litri, aceelasi motor care se regasea si sub capota vechiului E280.
Acest motor este mult mai rafinat decat orice alt motor diesel si consuma in ciuda mentalitatii noastre balcanice aproximativ 16 litri intr-un mediu urban cum este cel din Bucursti. Deci, daca se ruleaza anual sub 50.000 km optiunea diesel iese repede din ecuatie.
In mediu extraurban Mercedes E300 afiseaza o medie de 7 litri pentru 100 de km, detaliu care anuleaza fara drept de apel consumul unui TDI marca Audi. De vina pentru aceste performante din partea masinii cu steaua in trei colturi pe capota este extraordinara transmisie automata 7G-Tronic. Acesta a fost imbunatatita pentru a face motorul si mai eficient din punct de vedere al consumului de benzina.
Mai mult in programul confort al transmisiei 7 G-Tronic motorul afiseaza aproape constant o turatie medie de 2.000 rpm chiar si in oras.
COMPORTAMNET RUTIER
Audi se mandreste cu un tren de rulare exact care beneficiaza din plin de transmisie integrala Quattro. Acest sistem de tractiune functioneaza impecabil cand suprafata de rulare este precara aderentei, insa are si cateva dezavantaje clare precum un sunet patrunzator al axului cardanic, si un consum mai mare de combustibil.
Mercedes E300 se prezinta doar cu o tractiune pe puntea spate, insa beneficiaza si de pachetul AMG care include o suspensie intarita pentru un comportament rutier mai bun. Pe viraje luate in forta Audi are un comportament mai bun, insa nici Mercedes-ul Clasa E nu se gaseste la o distanta foarte mare.
In final Audi puncteaza la capitolul manevrabilitate dar Mercedes-ul clasa E ofera un confort mai ridicat fie ca ne raportam la trenul de rulare fie ca vorbim de grupul motor-transmisie.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Audi ramane inca o masina deosebit de atragatoare in acest segment insa odata cu aparitia noului Mercedes clasa E atat Audi A6 cat si BMW-ul Seria 5 incep sa aibe probleme la capitolul vanzari. Pur si simplu noul E este atat de reusit din punct de vedere al calitatii de fabricatie, performantelor si al imaginii exterioare incat cei doi concurenti sunt obligati clar sa se gandeasca repede la o schimbare de generatie.
Cat despre diferenta de combustibili motorul V6 pe benzina al Mercedes-ului fiind foarte apropiat ca performante de TDI-ul lui Audi reprezinta o optiune demna de luat in seama.
Diferenta clara intre cele doua masini s-a regasit la capitolul zgomot unde Audi nu ne-a lasat sa uitam nici un moment ca sub capota se ascunde un TDI. Motorul pe benzina al lui Mercedes consuma in medie cu un litru mai mult decat un TDI insa se face remarcat printr-un rafinament demn de toata imagine rafinata a marcii din Stuttgart.
Concluzia este aceea ca noul Mercedes Clasa E este superiora unui Audi A6 chiar daca acesta este echipat cu o transmisie integrala permanenta.