Cine stie sau mai bine spus isi reaminteste de SIPS? Aceasta este de fapt prescurtarea de la Side Impact Protection System, primul airbag lateral si o structura de siguranta montata in portiere.
Volvo 850 a fost prima masina care a fost echipata cu SIPS, sistem care este utilizat de 90% dintre masinile care circula pe soselele din lume construite in 2011. Volvo 850 a fost prima masina din lume care a utilizat un motor diesel TDI de origine Audi.
De fapt utilizarea motorului de 2.5 litri si 140 CP este prima incercare reusita in segmentul premium de a utiliza motorizari produse de alti constructori.
Gama de motorizari
Primul motor care a echipat masina in 1992 a fost un propulsor pe benzina cu 5 cilindri in linie de 2.5 litri care dezvolta o putere maxima de 140 CP. Acesta era cuplat la o transmisie manuala cu 5 rapoarte sau optional la una automata cu 4 viteze.
Cine platea mai mult la achizitie putea sa opteze pentru aceelasi motor insa intr-o configuratie cu 20 valve si doua axe cu came.
Aceasta versiune dezvolta o putere maxima de 170 CP si reprezinta una dintre cele mai fiabile motorizari Volvo din ultimele decenii. Versiunea de top al lui 850 se numea T5 si era echipata cu un motor de 2.3 litri si 226 CP. Acest agregat permitea masinii sa atinga 100 de km/h in doar 7.4 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h.
Odata cu primul facelift din 1994 modelul 850 primea motorul diesel L5 TDI de 2.5 litri de orgine Volkswagen-Audi.
Acesta dezvolta o putere maxima de 140 CP si 290 Nm incepand cu 1.900 rpm. Consum mediu anuntat de constructor era de 6.6 litri.
Primul Volvo X a fost de fapt versiunea Cross Country a modelului 850, automobil care venea echipat cu o transmisie integrala permanenta si un look exterior dedicat iesirii in mediul soft off-road. Motorul de baza era un 2.5 litri pe benzina de 200 CP. In anul 1997 Volvo avea sa schimbe numele lui 850 in S70, masina primind o noua plansa de bord care avea incastrata optional primul sistem de navigatie al suedezilor.
Versiunea de top a lui S70 se numea R si era echipata cu un motor pe benzina supraalimentat de 2.3 litri si 250 CP. Viteza maxima atinsa de aceast model este de 250 km/h, insa consumul mediu afisat este de 11.6 litri pentru fiecare 100 de km.
Autolatest recomanda achizitionarea unui model 850 sau S70 in versiunea de motorizare 2.4 litri cu 5 cilindri, acest propulsor fiind extrem de fiabil.
De asemenea versiunea diesel TDI este o optiune insa trebuie obligatoriu ca aceasta sa aibe Carte Service.
PRO
Imagine, calitate de fabricatie, echipamente, spatiu interior, model break spatios, versiunea Cross Country polivalenta, motorizari fiabile
CONTRA
Consum mare de benzina, diesel TDI galagis insa economic, preturi piese originale.