Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Am testat viitorul Ford de Craiova! Test Drive Ford Tourneo Connect 1.8 TDCI

Acolo s-au produs pe langa renumitele Daewoo Matiz si Cielo si modele de clase mai mari prcum Nubira II si Leganza.

Timpul a trecut si Daewoo a disparut complet de pe scena auto mondiala iar fabrica de automobile Daewoo Craiova a suferit aceeasi soarta cu fabrica de avioane Craiova.

Conform ultimelor stiri si in ciuda profundei crize auto Ford continua sa modernizeze facilitarile industriale din sudul Romanieie prin schimbarea completa a mentalitatii industriale specifice marcii Coreene Daewoo.

Acum muncitorii vor trebui sa dovedeasca ca si Craiova poate produce masini de calitate asemenea concurentilor de la Pitesti, insa de aceasta data Ford nu va realiza pe ale noastre plaiuri o masina care sa concureze Dacia Logan.

Ei vor produce in Banie o utilitara care se produce in Germani de cativa ani buni. Numele sau este Transit Connect.

Transit Made in Romania

Pentru a intelege mai bine strategia americanilor de a realiza o utlitara in Europa de Est trebuie sa ne uitam mai bine la cifra de vanzari a segmentului. Masinile specializate precum Ford Transit, Renault Master sau Mercedes Vito reprezinta in aceste momente o sursa constanta de beneficii pentru producatori. Aceste masini se adreseaza celor care doresc o masina pentru muncile de zi cu zi, masina care trebuie sa dovedeasca pe langa o fucntionalitate de top si o fiabilitate recunoscuta. In acest segment daca realizezi o masina slaba ca anduranta inseamna ca vanzarile se vor aproia de zero. Deci pentru a ajunge la un nivel de fiabilitate de top Ford trebuie sa realizeze o facilitate industriala de ultima generatie unde componenta umana va juca un rol secund in procesuld de fabricatie.

Transit sau Tourneo

Ford produce de mai bine de patru decenii utilitare care au avut un imens succes pe piata auto din Europa, numele de Transit fiind asimilat aproape intodeauna cu autovehiculele utilitare. La inceput acesta a fost produs in Mare Britanie unde pe parcursul timpului a devenit masina preferata a spargatorilor de banci dar si a comerciantilor. In prezent marele Transit se produce cu succes in uzina Ford din Turcia, insa Transit are si un fratior la fel de renumit pe nume Connect. Acesta nu are nimic de a face cu modelul mare deoarece utilizeaza o platforma tehnica mai mica si mai bine adaptata micilor comercianti din marile metropole europene. Transit Connect este rapsunsul celor de la Ford pentru aglomeratia specifica unei capitale de pe Batranul Continet, loc unde dimensiunile reduse si motorizarile diesel economice sunt atribute de baza.

Ford Tourneo Connect TDci

Masina din acest test se numeste Tourneo Connect si reprezinta versiunea civila a lui Transit Connect. Aceast se poate livra si in versiunea cu 7 locuri asemenea mai noului VW Caddy Maxi, insa Ford a fost primul constructor care a dezvoltat o masina utilitara de clasa medie. Pentru a vedea cat de versatil este un asemenea model am deci ca trebuie sa-l punem la traba atat in mediu urban cat si pe ale noastre sosele nationale. Prima impresie odata urcati la volan este aceea ca Ford a reusit sa dezvolte automobilul cu cea mai mare senzatie de spatiu la interior. Plafonul este atat de inalt incat cu greu poate sa fie atins din spatele volanului. Parbrizul este plat si extrem de mare fapt care necesita o instatie de climatizare de top. In sezonul rece parbrizul ui Tourneo Connect este incalzit, detaliu intalnit la foarte putine masini din acest segment si nu numai.

Motor

Sub capota destul de ciudata a masinii se ascunde un motor diesel clasic si de ce nu extrem de credincios. Aceasta are patru cilindri in linie si o cilindree de 1.8 litri. Putrea maxima dezvoltata de 90 CP este suficienta pentru un mers linistit in oras, insa cand se iese afara trebuie sa mentionam demultiplicarea total neinspirata a ultimei trepte de viteza. Aceasta permite un mers pe autostrada la o turatie cu mult peste gradul de putere al motorului. O alta ciudatenie a motorului Tdci este utilizarea unei distributii extrem de complicate atat cu lant cat si cu, curea. In ciuda acestor dezavantaje motorul este extrem de econimic, masina consumand pe parcursul a mai bine de 300 km in medie 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. Acest consum a fost realizat partial in sarcina cu instatia de aer conditionat pornita.

Habitaclu

Asa cum am mai mentionat Ford Tourneo Connect este cel mai mare din segmentul sau, iar daca acesat este un criteriu de achizitie atunci nu mai ramane nimic un concurent. Chiar si Fiat-ul Doblo Maxi sau VW-ul Caddy Maxi par niste masini micii.

Comportament rutier

Motorul diesel trage bine in plaja medie de turatii detaliu care permite efectuarea depasirilo in siguranta. Pentru a completa acest capitol Ford a echipat masina cu o suspensie destul de tare care permite masinii sa aibe un comportament rutier peste medie clasei.

PRO

Imagine foarte buna, pret imbatabil (90 CP), spatiu de-a dreptul camionesc, anduranta recunoscuta, diesel voinic si economic

CONTRA

Lipsa unei transmisii integrale, garda la sol foarte mica, diesel de 110 CP mult prea scump.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente