Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Am testat noul Ssangyong Actyon 2.0 CDi Automatic 4

Numele sau este Ssangyong Actyon si vine pe piata sa ofere clientilor o optiune originala din punct de vedere al designului. Numele sau vine de la cuvantul action din engleza, si se doreste sa fie o optiune iesita din comun la bestsellerul Hyundai Tucson sau fratiorul sau Kia Sportage.

Au reusit oare cei de la Sssangyong sa faca fata sau, sa fie capabili sa concureze o gama de automobile –Tucson si Sportage fiind construite pe aceeasi platforma tehnica si au acelasi motor- cu un foarte mare succes la publicul din Romania.

Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, test drive, autolatest Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, drive test Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, review Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007Adevarul este undeva pe la mijloc si anume, inainte de a incepe sa dicutam despre masina propriu-zisa trebuie sa facem cateva mentiuni care se refera la caracterul individualist al marcii din Coreea. Un Ssangyong nu poate fii decat un Ssangyong si anume o masina cu un design iesit din comun si cu o tehnica up-to-date.

Aceeasi mentalitate se regaseste si la cel mai mic membru al gamei numit Actyon.

DESPRE NOUL ACTYON

Este atat de ciudat si strigator la cer cand te uiti prima data la el, incat ai doua posibilitati si anume sa-l urasti de la inceput fara intoarcere sau sa-i acorzi o sansa si s-a simti pe pielea ta ce inseamna sa fi putin mai altfel in traficul bucurestean.

Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, test drive, autolatest Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, drive test Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, review Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007Comparat cu Tucson sau Sportage, Actyon este clar de pe alta planeta, designul fiind atat de diferit incat clar nu prea poti sa faci o comparatie directa cu acestia din urma.

Daca suntem obiectivi putem spune ca masina este o optiune atragatoare pentru acea parte a soferilor care vor sa iasa in evidenta insa, daca suntem subiectivi nu am putea sa ne pronuntam pentru ca am devenii prea severi si nu este cazul.

Ssangyong Actyon face un pic de Sports! Test Drive Actyon Sports 2.0 CDI 5M

INTERIOR

La primul contact cu masina am zambit si am continuat in acest fel pana am deschis portiera unde ne-a intampinat un interior modern cu multe optionale scumpe. Plansa de bord este aceeasi ca si cea care-l echipeza pe fratiorul sau Kyron.

Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, test drive, autolatest Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, drive test Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, review Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007Pentru a diferentia cele doua modele, designerii au schimbat aeratoarele laterale, rezultatul fiind unul mai dicutabil decat ne asteptam. La Kyron acestea functioneaza mai bine si linia generala a plansei de bord este mai bine conturata cu aeratoare cu unghiuri drepte.

Tot la capitoul plansa de bord criticam ergonomia consolei centrale deoarece piciorul drept al soferului atinge comutatorul transmisie integrale si spatiul la volan este parca inchis de muchiile consolei si ale fetei usii.

Materialele din interior sunt bune insa platicul de pe consola clar nu ar fi avut ce cauta intr-o masina de peste 30.000 de euro. Oricum pozitia de conducere este foarte inalta si aceasta sigur este un avantaj in traficul de la noi.

Test Portbagaj Ssangyong Actyon

Pe bancheta din spate se sta destul de confortabil insa ceeasi pozitie inalta poate devenii un inconvenient la drumurile lungi. Spatiu pentru genunchi este in limitele clasei si corespunde perfect cerintelor actuale.

Una dintre cele mai mari probleme ale masinii se gaseste in partea din spate, respectiv portbagajul.

Aici lucrurile chiar o i-au razna deoarece volumul pentru bagaje este incredibil de mic, si pe langa aceasta marginea de incarcare a bagajelor este atat de sus incat daca vrei sa incarci bagaje grele trebuie sa ai o conditie fizica destul de buna.

PERFORMANTE powered by Mercedes Benz

Motorul poarta numele de 200 Xdi si este, cum ne-a obisnuit deja Ssangyong, o licenta Mercedes-Benz. Acesta are o cilindree de doi litri si ofera o putere maxima de 141 CP.

Acest propulsor diesel de ultima generatie are o supraalimentare cu o turbina cu geometrie variabila, fapt care-i confera un moment motor bun de 310 Nm disponibili inca de la o turatie de 1.800 rpm.

Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, test drive, autolatest Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, drive test Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, review Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007Masina din acest test-drive a fost echipata cu transmisia automata cu patru trepte, rezultatul fiind un comportament rutier rafinat.

Spunem asta deoarece transmisiile manuale care echipeaza masinile Ssangyong nu s-au ridicat la nivelul celor automate deoarece timoneria schimbatorului si, sincronizarea treptelor au necesitat un timp de acomodare. Pentru cei cu pretentii sportive trebuie sa spunem ca Actyon nu este in nici un caz un SUV sportiv, motorul si in special cutia de viteze fiind setate pentru un condus relaxat in special in mediu urban si off-road.

Momentul motor mare favorizeaza un comportament confortabil in special in mediu urban atunci cand se ruleaza in coloana la prima ora din dimineata. Cand este nevoi de putere si se actioneaza kick-down, cutia retrogradeaza doua trepte si abia atunci putem sa vedem cat de mult afecteaza comportamentului masinii greutatea sa foarte mare care se apropie de granite celor doua tone.

Daca se trece pe programul sport denumit Power, cutia schimba mai violent treptele insa aproape degeaba datorita greutatii prea mari si a motorului de doi litri prea slab pentru pretentii unui sportiv. Este clar, cu Actyon nu poti sa conduci sportiv chiar daca sistemul de franare este foarte bun. Consumul de motorina s-a situate in limitele calasei si anume in mediu urban in jur de 12 litri iar afara la o viteza constanta de 140 km/h aproximativ 9 litri pentru 100 de km parcursi.

TRANSMISIE

Singurul capitol unde putem spune ca masina prezenta s-a comportat extroardinar este parcursul in mediu off-road. Inginerii Ssangyong au decis ca noul Actyon trebuie sa fie mult mai performant in afara soselei decat concurenta si rezultatul este pe masura.

Nici Hyundai Tucson sau Kia Sportage nu se ridica la nivelul Ssangyong-ului.

Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, test drive, autolatest Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, drive test Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007, review Ssangyong Actyon 2.0 CDi 2007Transmisia se face in mediu urban pe rotile din spate si aici nu putem spune ca masina are un comportament inprevizibil pe suprafetele alunecoase insa sistemul de stabilitate ESP este prompt si eficient. Daca ne aventuram pe drumurile infundate ale tarii si de ce nu ale capitalei, trebuie sa cuplam modul 4WD-4H, mod in care sunt actionate si rotile fata.

Distributia puterii se face 50:50 intre cele doua punti motoare. Momentul de fericire maxima este atunci cand cuplam modul 4L, adica raportul de transmisie a puterii este ideal pentru parcurgerea unui traseu cu adevarat extrem. Aici Actyon este peste Tucson & Co, acesta dovedind ca este o masina de teren cu adevarat capabila sa faca fata chiar si celor mai denivelate suprafete.

Deci, daca vreti sa achizitionati un SUV de oras care va fi folosit preponderent in mediu urban atunci Tucson si Sportage sunt superioare Actyon-ului, insa daca vreti sa va aventurati si la munte atunci singura optiune este modelul Ssangyong.

Pretul de achizitie masina este chiar mai mic decat cel al modelelor concurente iar intr-o echipare de top cu transmisie automata, tapiterie de piele sau instalatie de aer conditionat automata, acesta pretul poate creste peste 30.000 euro.

Whattruck-Test Drive in premiera cu noul Ssangyong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI 202 CP AT6 Aisin facelift 2023

 

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente