Am testat in premiera noul BMW X5 xDrive Pachet M 3.0 diesel 256 CP ZF8 F15 2017

Articole Interesante

Ei bine noul BMW X5 a ajuns acum intr-un moment in care acesta are o competitie acerba chiar din partea celorlalte modele BMW precum X3, X4 sau X6.


In realitate germanii de la BMW raman pe aceeasi linie cand vine vorba despre X5 pentru ca acest model este primul care a dat nastere segmentului SUV premium in anii 90.

Pe atunci primul X5 nu avea nici un concurent real pe piata pentru ca avea o caroserie tipica unui SUV insa gama de motorizari si comportamentul rutier a fost tot timpul superior modelelor concurente precum Audi A6 Allroad I sau Mercedes ML din anii 90.

DESIGN X5 F15 2017


Fanii BMW stiu ca modelul de fata se numeste de fapt F15 pentru ca face parte dintr-o generatie de masini care au o platforma tehnica inrudita cu cea a modelului Seria 7 F01. Evident diferentele dintre cele doua masini sunt foarte mari, iar X5 ramane in continuare o masina cu un comportament rutier de top in gama SUV premium.

La interior noul F15 este o masina clasica BMW, adica aceasta ofera o plansa de bord tipica liniei optice BMW gasita pe intreaga gama SUV. Diferneta dintre un X3, X4 si X5 este ca modelul mare X5 are cea mai buna calitate de fabricatie.

De asemenea sistemul de navigatie cel mai mare display gasit pe un SUV premium din acest segment.

CALITATE DE FABRICATIE


Noua generatie F15 a lui X5 este cea mai buna masina BMW realizata pana in prezent, interiorul sau fiind realizat din materiale de cea mai buna calitate. Spuma poliuretanica de top este intalnita pe intreaga plansa de bord, iar calitatea perceputa primeste de asemenea note maxime.

Tapiteria de piele este la randul sau una de buna calitate, insa scaunele cu masaj ventilate nu au existat pe masina din acest test drive chiar daca aceasta are un pret mare de achizitie.

All around noul BMW X5 2017 se prezinta drept o masina cu o calitate care rivalizeaza cu modelul Q7 al celor de la Audi.

MOTORIZARE BMW X5 de 256 CP Euro 6


Motorul masinii de fata se numeste oficial X5 xDrive30d, insa fanii BMW stiu ca este vorba de motorizare cu nume de cod N57D30OL (tü)  Euro 6.

Motorizarea are trei litri si 6 cilindri in linie si este supraalimentata cu o singura turbina care permite sa dezvolte o putere maxima de 256 CP si 560 Nm.

Multi o sa ne spuna ca motorul acesta este de baza si nu ofera performante de top precum un xDrive40d sau un M50d , insa aici trebuie sa nu uitam ca motorul de baza reprezinta 80% din totalul vanzarilor.

Versiunile cu doua si trei turbine sunt comercializate intr-un numar foarte mic in comparatie cu motorizarea de fata.

Despre performante trebuie spus ca acest motor N57D30OL (tü) 2017 ofera reprize de top precum 0-100 km/h in 6.8 secunde, cifra aflata la nivelul vechiului X5 twinturbo de peste 300 CP. Pe scurt nu trebuie sa ne speriem de aceasta versiune de baza pentru ca de fapt nivelul performantelor este inca unul extrem de sportiv.

Un alt lucru care face modelul X5 mult mai sportiv decat concurenta sa este cutia de viteze ZF8 care este modificata pentru a avea un raspuns si mai rapid atunci cand dorim sa mergem sportiv.

NOUL X5 VS CONCURENTA SA REALA 2017

Aici trebuie spus ca Audi Q7 este o masina recent lansata care are o caroserie cu dimensiuni exterioare chiar mai mari decat cele ale unui X5.


Motorizarea de baza a lui Q7 este tot un V6 TDI insa care dezvolta o putere maxima mai mare de 272 CP si care ofera un moment motor de 600 Nm.  In compartie cu noul X5 din acest test Audi are reprize usor mai bune insa si un pret de achizitie mai mare decat masina bavarezilor.

De partea cealalta se afla modelul Mercedes GLE350 d care ofera o putere maxima de 258 CP si 620 Nm, insa performantele lui GLE sunt clar inferioare modelelor BMW si Audi.

Masina de fata se prezinta inca un concurent de temut pentru Audi si Mercedes pentru simplu fapt ca are cel mai bun motor diesel cu 6 cilindri din lume si o imagine de marca mult mai buna decat Audi si Mercedes.

Cine vrea performante de top trebuie sa aleaga un M50d de 381 CP care va avea anul acesta si o versiune cu patru turbine capabile a dezvolta 400 CP si 800 Nm. Adica BMW X5 ramane cel mai sportiv SUV premium al momentului in ciuda concurnetei sale care este mai tanara.

Un plus de valoare este si faptul ca X5 reuseste sa-si pastreze cel mai bine valoarea de revanzare din clasa sa, detaliu important pentru cei care platesc peste 60.000 euro pentru o asemenea masina noua.

Un alt criteriu de diferentiere este si faptul ca masina de fata are cel mai mic consum de motorina atunci cand este compart cu Audi si Mercedes, BMW reusind cu aceasta versiune X5 xDrive30d sa bata orice record de economie reala de combustibil.

Noi am reusit sa consumam doar 8.7 litri intr-un Bucuresti geros si extrem de agomerat. Consumul real extraurban este de 5.5 litri chiar daca masina testata are o greutate la gol de peste 2 tone. Acesta este un record absolut al segmentului sau.


 

Autolatest Romania recomanda achizitia masinilor BMW de AICI!

 

PRO

Cea mai buna imagine de marca in clasa sa

Calitate de fabricatie de top

Cel mai bun diesel de trei litri german

Cea mai rapida cutie de viteze automata din clasa sa

Sistem xDrive extrem de eficient pe orice suprafata

Pret mai mic de achizitie decat Q7 si GLE

Cea mai buna retea de service din Romania

Cel mai mic consum din clasa SUV premium din Europa

 

CONTRA

Lista de dotari prea stufoasa

Optionalele interesante sunt extrem de scumpe 

Motorizarea de baza sDrive25d putin recomandata

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente