Opel este constructorul auto european care a prezentat in ultimii 5 ani cea mai mare revenire a industriei auto din Europa, dupa ce GM a controlat destinele marcii inca din anul 1929.
Din 2017 si pana in prezent, Opel a intrat sub controlul celor de la PSA/Stellantis, revigorarea marcii fiind una surprinzatoare chiar si pentru fanii marcii Volkswagen, care au decis sa renunte in masa la modelele VAG low-cost din ultimii ani pentru un Opel de generatie noua.
Dupa Crossland si Grandland a venit randul ca icon-ul Opel, gama Astra sa primeasca o noua generatie complet noua.
Dupa un Astra K de succes insa cu motoare problematice GM si Fiat, a fost lansat acest Astra L, una dintre cele mai bune masini compacte din prezent, pe piata din Europa.
DE CE ASTRA L ESTE MAI BUNA CA UN GOLF 8?
In primul rand, pentru ca toti fanii VW stiu ca actuala generatie Golf 8 este o masina low-cost comparata cu Golf 6/7, iar toti fanii Opel stiu ca noul Astra L este o masina mult mai buna decat precedenta generatie K.
Tinand cont de aceasta situatie, germanii de la Opel au ales sa dezvolte noul Astra cu elemente de design de la gama Mokka, insa si cu multe elemente optice la interior de la predecesorii sai Astra H si Manta.
Pur si simplu, acest Opel arata bine din orice unghi, iar calitatea asamblarii sale este mult mai buna decat te-ai fi asteptat la prima vedere.
CUM SE CONDUCE CEA MAI BUNA ASTRA L 2023?
Aici trebuie spus ca Autolatest nu are obiceiul sa recomande cele mai puternice motorizari si cele mai scumpe niveluri de echipare, pentru ca vorbim de pierderi la capitolul revanzare dupa 5-7 ani, respectiv masinile corecte sunt cele cu o echipare medie.
Astfel, am decis sa testam de la partenerul nostru Eurial Pantelimon, un Opel Astra L cu motorizarea pe benzina 1.2 Turbo de 130 CP, cu un nivel de echipare GS.
Respectiv, soferul primeste un tren de rulare dinamic, un design exterior GS si performante bune pentru ca motorizarea de 130 CP este cuplata la excelenta cutie AT8 Aisin.
De fapt, aici este si marele avantaj al lui Astra L, pentru ca masina aceasta ramane printre putinele care inca mai poate fi echipata cu o transmisie clasica cu convertizor de cuplu.
Pe sosea, noua motorizare cu 3 cilindri 1.2 Turbo are un comportament decent, insa surpriza cea mare a fost pe autostrada, unde acest motor poate mentine o viteza de croaziera cu mult peste limita legala, pentru ca este ajutat de transmisia automata Aisin.
DE CE FIANCIAR UN OPEL ASTRA ESTE O SOLUTIE OPTIMA?
Pentru ca am configurat aceasta masina cu transmisie manuala, am ajuns la un pret cu Rabla Classic de 21.800 euro TVA inclus cu livrare pe loc, pret incredibil de mic, daca ne gandim ca toate masinile Astra L au un nivel de echipare complet, chiar si la versiunea de baza Business Edition 2023.
Un model concurent Hyundai i20 1.5 turbo cu un nivel de echipare asemanator se vinde in Romania cu un pret incepand cu 22.000 euro, o KIA Ceed MY24 1.5 T-GDi 6MT GT Line se vinde cu 23.500 euro, iar un Ford Focus 1.0T EcoBoost 125 CP mHEV se vinde cu un pret de peste 30.000 euro.
Cat despre gama Volkswagen Golf Life 10 e-TSI 110 CP 2023, trebuie spus ca pretul sau de vanzare este de peste 27.000 euro, chiar daca masina are doar 110 CP si un nivel de echipare mult inferior unui Opel Astra L 2023.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Astra L este o masina mult asteptata de catre fanii Opel, pentru ca are un design reusit, un interior calitativ peste ceea ce gasesti la Golf 8, i30 sau Renault Megane, iar gama de motorizari este realmente completa.
Sa cumperi o compacta de 130 CP si cutie automata AT8, in anul 2023, este o adevarata realizare din partea celor de la Opel, iar pentru fanii modelelor ECO ramane in oferta si un PHEV de 225 CP mai mult decat suficient.
Sistemul multimedia este, fara discutii, unul dintre cele mai bune de pe piata, iar trenul de rulare este setat excelent pentru aproape toate suprafetele, in concluzie vorbim de o compacta care surclaseaza Golf-ul 8 la toate capitolele!
Cumpara masina de fata cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie peste Golf 8
Motor diesel in plina era a electrificarii fortate
Consum real de motorina foarte mic
Cutie Aisin AT8 extrem de rafinata
Nivel de echipare Ultimate complet
Superior unui Golf 8, Ford Focus, Hyundai i30 sau Renault Megane
Scaune AGR best in class
Varianta de baza cu pret mic de 21.800 euro TVA inclus
CONTRA
Pret mare de vanzare al versiunii Ultimate
Vizibilitate in spate
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: L3 Benzina
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130 / 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 52
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Convertizor cuplu 8 trepte Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 4374
Latime (mm): 1860
Inaltime (mm): 1441
Ampatament (mm): 2675
Portbagaj: 422-1339 l
Greutate la gol kg: 1271
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.7
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Pret
Pret lista cu TVA : 24.492 € din care scadem Rabla si ajungem la 21.792 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Atentie , la Ford Focus pretul de pornire este de 19.000 euro prin Rabla ,nicidecum 30.000 euro !!
Cu echipari echivalente si cutie automata…..plus 30.0000 euro fara Rabla!
Problema la L este ca nu exista nici un motor între 130 și 180 cp. 130 cp pot fi putini, 180 cp prea mulți pt o mașină de familie.
Asta da! Toti regreta 1.6 Turbo 180 CP simplu, insa au aceeasi motorizarea pe Hybrid care din pacate are un pret mai mare de achizitie.
Ce fel de șofer sunteți dvs ,dk 130 cai vi se par puțini? Al meu Astra H are 80 și mie mi se par ABSOLUT suficienți.Bine,eu mă deplasez de colo pâna colo.Nu fac din asta un eveniment “sportiv”.Cu scuzele de rigoare dar cred că mulți o cam iau razna în domeniul acesta.Mai ales cei până în 45 de ani.
Nu stiu cu ce este superior unui Hyundai i30, motoarele Hyundai sunt hibride si au un consum net inferior unui opel 1.2, 3 cilindri, pretul unui hyundai i 30 automat highway, dotari suficiente fara sa scazi rabla este 25.000 euro, nouă. I am sory pt. Opel, multi romani prefera hyundaiul.
Noi spunem ca erau probleme cu Astra J si K, motoare si preturi in Romania, insa NU si Astea L 2023 care este superioara chiar si unui Golg 8 2023!
Dava nu era Opel, Fiatul era cea mai proasta mașină