Cine poate uita modele precum Terrano, Patrol sau mai noile X-Trail si Pathfinder?
Aceasta imagine de marca extrem de buna pe segmentul masinilor cu tractiune integrala face din Nissan unul dintre constructorii mondiali despre care se poate spune ca este cu adevarat un Specialist 4×4.
Insa chiar si asa, nu trebuie sa omitem si faptul ca Nissan este unul dintre cei mai importanti producatori de automobile citadine unde amintim evident modelul Micra. Acesta a aparut pe piata in urma cu mai bine de 25 ani cand segmentul mini era dominat clar in Europa de italieni si francezi. Chiar si germanii au avut mari probleme sa ofere o masina capabila a concura invazia francezilor si de ce nu a acelor din Japonia.
Istoria Micra in Europa
Prima generatie de Nissan Micra nu era decat un exercitiu comercial realizat pentru a vedea exact care sunt preferintele europenilor in materie de masini pentru mediul urban. Daca prima generatie a fost un experiment destul de reusit, desprea cea de-a doua denumita K11 putem spune fara menajamente ca a fost un best-seller al lui Nissan.
Design-ul atipic masinilor din aceasta clasa si performantele foarte bune ale motoarelor pe benzina au facut din acest model unul extrem de apreciat de catre clientela europeana. Mai mult decat atat japonezii au montat in premiera europeana pe aceast model Micra II si o transmisie CVT pe motorizarea de 1.3 litri. Acest detaliu a constituit de altfel si cireasa de pe tort, respectiv Nissan devenind unul dintre cei mai importanti producatori de automobile din clasa mini din Europa.
Cea de-a doua generatie de masini Micra a avut si un parcurs extrem de lung, modelul fiind lansat pe piata in anul 1992 si a fost scos din productie abia in anul 2003. Modelul Micra II a castigat titlurile de European Car of the Year 1993 si Car of the Year Japan 1993.
Penultima generatie de modele Micra K12 si-a facut apritia in anul 2002 si a fost realizata de Nissan impreuna cu noul sau partenr Renault. De aceasta data fanii motoarelor diesel au putut achizitiona noul diesel dCI de 1.5 litri, motorizare extrem de economica si performanta.
Noua Micra K13 2011
Modelul din acest test drive se numeste tot Micra asemenea predecesorilor sai insa este o masina care se doreste a arata complet diferit fata de acestia.
Daca pana in prezent Micra era o masina destinata doar segmentului feminin de cumparatori, Nissan a decis ca este timpul ca aceasta sa fie atractiva si barbatilor. Design-ul caroseriei a fost oarecum domolit de acele linii dulci extrem de apreciate de femei si se prezinta acum cu o linie mai calma care sa placa tuturor. Evident caroseria inca pastreaza acel design bio insa vine si ofera clientilor unul dintre cele mai mari interioare din segment.
Plansa de bord a fost realizata in asa fel incat genunchii soferului sa nu atinga consola centrala, iar oglinzile laterale foarte mari anunta un concept de masina 100% citadin. Evident cine doreste poate sa iasa fara probleme si in afara orasului, insa comportamentul rutier oarecum saltaret peste denivelari recomanda prodenta. In oras masina se simte in largul sau si datorita celei mai mici raze de bracaj.
Pur si simplu, daca vrem sa fortam o parcare laterala avem datorita razei de bracaj foarte mici mari sanse sa parcam chiar pe trotuoar. Acest comportament dedicat mersului in mediul urban reprezinta cea mai importanta caracteristica a noii Micra, masina fiind realizata pentru cei care petrec foarte mult timp stand la semafor si care, cauta zilnic un loc de parcare in jurul locului de munca.
Motorizare
O alta surpriza de proportii a fost si motorizare pe benzina de 1.2 litri. Acest motor este realizat de catre compania japoneza Aichi Machine Industry care realizeaza aceste motorizari de mica cilidree de mai bine de 40 ani. Pur si simpu Aichi Machine Industry este unul dintre cei mai importanti producatori de motoare cu 3 cilindri in linie pe benzina.
In viata de zi cu zi acest propulsor de 1.2 litri dezvolta o putere maxima de 80 CP si un moment motor de 110 Nm la 4.400 rpm. Transmisia manuala cu 5 rapoarte este foarte bine sincronizata si permite masinii un comportament rutier activ.
Comportament Rutier Urban
Spune urban deoarece acolo am testat masina de fata si am constatat ca japonezii se pricep de minune sa construiasca motoare pe benzina de cilindree mica aspirate. Daca in trecut eram surprinsi pozitiv de micutul 1.0 de origine Toyota, acum putem spuna ca acest motor al noii Micra este de fapt cel mai bun din segment (si aici evident nu uitam germanul 1.2 TSI). Spunem bun pentru ca are un comportament rutier dornic de turatii, trage bine chiar si cand este oarecum subturat si dispune de o distributie pe lant care nu se schimba niciodata.
Singurul inconvenient aparent este zgomotul destul de stringent atunci cand soferul doreste sa puna la treaba cei 80 de CP.
Consumul mediu din Bucuresti pe mai multe zile de “mers” Bara la Bara a fost de 8.5 litri pentru fiecare 100 de km.
PRO
Imagine de marca, dotari standard cuprinzatoare, motorizare foarte buna, consum foarte bun, spatiu interior, calitatea asamblarii buna
CONTRA
Pret de achizitie versiuni de top, tren de rulare comfortabil in oras insa usor instabil in mediul extraurban. toate optionalele interesante sunt optionale, nu mai este Made in EU.