Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

VW introduce tamburii pentru sistemul de franare al masinilor electrice ID3 si ID4-Sunt fabricati in Romania la TMD Friction Caransebes

VW impreuna cu cei de la Continental si TMD Friction au fabricat noile masini electrice ID3 si ID4 cu un sistem de franare arhaic.

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Este vorba de celebrul sistem de franare pe tamburi EPB-Si care are mari probleme atunci cand ne gandim la franari repetate insa si de eficienta lor in timp.

Tamburul a fost scos din uz pe masinile moderne pentru ca nu corespundea nevoile de franare, adica daca masina are peste 150 de CP atunci un sistem de franare cu discuri pe puntea spate este obligatoriu.

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Acum VW impreuna cu cei de la Continental si TMD Friction au descoperit tamburul si monteaza pe aceste masini grele de peste 2 tone un sistem de franare tipic masinilor din anii 70.

Sunt cititori Autolatest care au amintit faptul ca pana si Dacia 1100 avea patru discuri de frana pentru o siguranta crescuta!

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Oficial sistemul de tamburi Continental este suficient pentru ca masina oricum nu franeaza cu puntea spate decat in caz de urgenta, iar testele elanului cu Skoda Eniaq si ID4 arata faptul ca ESP-ul nu are cum sa fie atat de eficient in utilizarea reala cand pe puntea spate sunt tamburi.

De asemenea, marea problema a tamburilor este ca acestia se incalzesc extrem de repede pentru ca vorbim de un sistem inchis ( discurile cu placutele sunt deschise adica pot sa fie racite cu aer prin tubulaturi speciale!), iar dupa cateva franari consecutive masina pierde serios din capacitatea de franare, adica DEVINE MAI PUTIN SIGURA IN TRAFIC.

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Vrajeala cu franarea regenrativa este doar marketing pentru ca in mod real un sofer apasa pedala de frana in caz de urgenta, iar tamburii pe spate reprezinta cu adevarat o problema de siguranta rutiera!

In prezent singurele marci care ofera tamburi pe spate sunt cele low-cost, sau cele care au motorizari sub 100 de CP!

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Nici o alta masina electrica cu preturi de peste 35.000 euro nu are un sistem de franare cu tamburi pe spate, respectiv intelegem doar ca VW a vrut doar sa faca o reducere de costuri pentru noile sale masini EV!

Fanii VW nu pot uita un Golf 4 cu discuri ventilate pe fata si discuri pline pe spate, masina care in mod real cantarea chiar si cu 800 de km mai putin decat un ID4 cu tamburi in 2021!

Sfatul Autolatest este sa nu cumparati masini cu frane tip tambur pe spate daca putere motorului este mai mare de 100 CP, sau sa cumparati masini cu garantie reala mai mica decat cea a frigiderului turcesc Arctic de acasa!

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Vezi care sunt dezavantajele franelor cu TAMBURI:

  • Excessive heating can happen due to heavy braking, which then can cause the drum to distort, and thus cause vibration under braking.
  • Under hard braking, the diameter of the drum increases slightly due to thermal expansion, the driver must press the brake pedal farther.
  • Brake shoes can overheat to the point where they become glazed.
  • Excessive brake drum heating can cause the brake fluid to vaporize.
  • Grab is the opposite of fade: when the pad friction goes up, the self-assisting nature of the brakes causes application force to go up. If the pad friction is enough, the brake will stay engaged due to self-application, even when the external application force is released.
  • Another disadvantage of drum brakes is their relative complexity.
  • Maintenance of drum brakes is more time-consuming, compared to disc brakes.

frane tamburi vw id3, frane tamburi vw id4, frane tamburi tmd textar caransebes, probleme franare tamburi id3, incalzire frane tamburi id4, probleme frane tamburi continental id3, tamburi vs discuri masini electrice vw

Mai jos vezi un video in care sistemul de franare pe fata al unui ID3 se aprinde atunci cand soferul merge sportiv cu masina 🙂

Si vezi cum arata un sistem de franare de top al celor de Audi montat pe un banal Audi A3!

s s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente