Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

VW Golf 1.5 eTSI este o masina mult mai economica decat una electrica precum VW ID.3

Si asta nu o spunem noi, ci chiar presa auto din Germania care a pus fata in fata un Golf 8 si un ID-3, doua dintre cele mai dorite masini din Europa si au descoperit faptul ca in realitate masina electrica este mult mai costisitoare decat una pe benzina.

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

O alta problema despre care putin vorbesc sunt preturile in crestere de la statia tip charging din Bucuresti unde pretu la AC a crescut de la 1.5 la 1.95 lei, iar la stațiile DC pretul a crescut de la 1.95 la 2.49 lei.

Exemplul cel mai des intalnit in Bucuresti la un charger public est de DC 2.49 lei/kWh insa la AC 1.99 lei/kWh.
VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

Si daca tot este ID3 inferior unui Golf 8 TSI, atunci ID3 nu are nici o sansa in fata unui Golf 8 2.0 TDi care are valori ale consumului chiar mai bune si decat ale versiunii MildHybrid TSI cu 3 cilindri.

Germanii au luat in calcul urmatoarele modele:

– VW Golf  2.0 TDI în echiparea de top Style cu transmisie DSG și 150 CP.
– VW Golf 1.5 eTSI în aceeași echipare de top Style cu transmisie DSG și 150 CP.
– VW ID.3 în echiparea de top Pro Performance cu motor de 204 CP și baterie de 58 kWh net.

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

Costă 63,50 lei să mergi 100 km cu VW ID.3 la un consum mediu de 25,5 kWh/100 km. Acest preț este aproape dublu fata de cel al unui Golf 2.0 TSI de 150 CP care oferă performanțe asemanatoare.

Și cu versiunea pe benzină 1.5 eTSI cu DSG se rulează mai ieftin cu aproape 50% decât cu ID.3, pentru ca in mediul extraurban motorul foloseste doar 2 cilindri din patru!

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

Luand în calcul consumul mediu real, electrica mai are un dezavantaj. Autonomia este de trei ori mai mică decât la benzină sau diesel.

Cu subvenția RABLA PLUS de 9.800 euro, un  ID.3 ajunge la prețul unui Golf 8 diesel. Beneficiind și de subvenția de 600 euro pentru sistemul mild hybrid, varianta 1.5 eTSI este cu aproape 2.000 euro mai ieftina decât dieselul și modelul electric.

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

VW Golf 1.0 eTSI Life vs VW ID.3 Pure (45 kWh) Pure vs golf 8 2.0 tdi, consum id3 vs golf, pret mare id3, probleme masini vw, autolatest

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

7 COMMENTS

  1. Atentie la actualizarea pretului la pompa. Nemtii nu stiu pretul benzinei din Romania care a ajuns la 7 lei/ litru si calculul e facut pt un consum mediu care nu bate cu realitatea la noi. 75% autostrada (in Romania?) 25% oras. Hmmm! Consumul mediu la o masina electrica in Romania este de 16-19% in functie de stilul de condus. Ia refaceti calculul acum! 😉

    • Ciudat pentru ca in testele noastre cu 40% extraurban si restul in Bucuresti nu am reusit sa afisam in mod real un consum sub 20 kw/100 km! Daca mergem pe ruta Bucuresti-Balotesti pe A3 consumul creste repede la 30 kw/100 de km!

  2. Cu căldură sau fara ?Că dacă e CU nu e corect pt electrica care consuma suplimentar din baterie pt ea…La o termica e doar o pierdere de randament care încălzește și poluează natura gratuit(când nu e nevoie de ea și e emanata 100% in ext)
    Eu nu cred consumurile astea la termice că toți avem din astea și când bagi piciorul în accelerație și cea mai economica ajunge la 20/100 la instantaneu.Sa nu mai zic la plecarea de pe loc la rece.Au mai recuperat ceva cu sistemul start/stop dar până se încălzesc,cam 10 min minim, consuma și 15L/100.Se scot la mers antins cu 90km/h ca să scoata media aia de 5L/100.
    Voi comparați termicele alea cu o electrica care are 50 CP peste termice (adică cat inca o mașină mică de oraș) și care scoate cuplul maxim instant ;practic electrica aia e o racheta la 200 CP pe lângă celelalte ,normal sa consume atat.Comparați atunci cu Spring,10kwh/100 Km adică 20 lei( echivalent la ax 3L/100 consum).Și voi uitați și de întreținere,aproape zero la o electrica pe când ,doar pt consumabile ajungi și la 200€/an la o termica in garanție (revizia in reprezentanta).Daca mai punem și piesele care pica in timp practic o sa constatati adevărul.Rularea cu o termica va fi cu minim 50% mai scumpă fata de o electrica….

    • Nu contestam eficienta unui Spring in oras!!! Insa exista sute de zmei care merg cu ele pe autostrada si chiar Dongfeng spune ca Spring este o masina 100% pentru oras! ID3 est de asemenea o masina 100% pentru mersul urban! Cat despre costuri….no commment pentru ca electricele sunt prea noi pe piata din Romania…deci nu putem sa vorbim despre aceste caracteristici!

    • Buna ziua,
      Cateva amendamente la cele precizate:
      Mi e greu sa cred ca un motor de 1 l la o caroserie de Golf scoate acel consum ( in special in oras, si chiar la drum lung pentru ca dpmdv motorul este subdimensionat pt caroserie ( ex Ford Fiesta 1 l ecoboost consum oras 10.5 l), cu diesel este o alta poveste, are avantajul de a scoate consum mai bun la drum lung, in oras situatia se inverseaza. In opinia mea, la drum lung masinile electrice INCA ( nu cu mult) sunt sub masinile termice ca si eficienta ( asta datorita si infrastructurii deficitare, timp de incarcare, consum ce ar trebui optimizat) DAR IN ORAS, azi, raportat la beneficiu cost/ eficienta/ intretinere consider ca masinile electrice au luat un avans bun fata de cele termice.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente