In ciuda faptului ca in SUA constructorii istorici au fost avantajati de politicile lui Joe Biden, se pare ca Tesla are o marja de profit atat de mare incat a redus preturile cu aproape 25% si are in continuare PROFIT.
In Europa, cel mai mare producator de masini EV este VW care se afla in aceste zile in COLAPS la capitolul vanzari de masini pentru simplul fapt ca piede la fiecare masina cateva mii de euro, moment in care Tesla a redus pretul considerabil.
Acum, un VW ID.4 GTX care ofera o putere maxima de 299 CP se vinde cu dotarile echivalente celor de la Model Y de baza cu suma de 70.045 euro, iar daca scadem RablaPlus ajungem la un pret final de 58.548 euro TVA inclus.
Marea problema a lui VW este pretul lui Model Y care se vinde acum in Rmania cu 35.490 euro Rabla si TVA inclus, adica VW se vinde fara profit cu un pret cu 23.000 euro mai mare decat cel al lui Tesla.
Si nu cunoastem momentan nici un impatimit al marcii VW care sa plateasca cei 23.000 euro in plus pe un ID4 pentru care mai si trebuie sa astepte livrare in aproape doi ani?!?!
Tesla Model Y are un termen de livrare in Romania in medie de 4 luni!
Hai sa comparam mere cu mere ! La 47K iei un Model Y de baza. ID 4 de baza e 49K. Si pentru Tesla, spun un singur lucru. Un prieten de-al meu, acum un an a luat o Tesla noua. Printre primele lucruri care a facut, a fost sa dubleze izolatia de cauciuc la usi, ca se auzea zgomot pe autostrada. Soft excelent, dar nu cumpar doar pentru soft !
Acum trei saptamini, Tesla DE BAZA era nesimtit de scumpa comparata cu un ID 4 DE BAZA. Preturile actuale sunt doar o revenire la realitate.
Iei un ID.4 de baza pui dotari echivalent cu ceea ce ofera Tesla standard si ala este pretul! Restul este vrajeala ieftina de VAG!
Iei un ID4 și după 2 luni nu poți face 250 km cu o incarcare
Daca tot vreți o comparație egală, puneți Tesla Y cu ID 5, SUV coupe, adaugati toate dotările la VW, sa fie și 4×4 să aibă și aceeași putere, apoi o sa vedeți o diferență reală de preț. Nu comparam ID4 chel cu Model Y, care la baza are foarte multe dotări, inclusiv plafon.
Sa dea D-zeu sa nu le mai fc deloc astea electrice!
Mașinile electrice, electro mobilitatea … Doar o modă, va trece, va reveni, ca in anii 1900….
Nissan produce electrice din 1947, se pune tot “ca in anii 1900”? Trecerea de la o termică la electrica e ca trecerea de la Dacia 1300 la Mercedes. Asta constata doar cei care au o cultura a autoturismului, și au condus in ambele moduri. Electricele nu sunt pentru închipuiți care in istoria lor de la homo habilis încoace sunt prima generație care își permit un autoturism (cel mai frecvent second-handuri). Nu sunt bune sa nu va luati!