VW se afla intr-o situatie extrem de nefavorabila la capitolul vanzari pentru simplul fapt ca masinile traditionale cu motoare termice au devenit prea scumpe pentru europeanul de rand.
Exemplul de fata este cel al lui Passat care iese incet din productie, marca VW recomandand clientilor sa cumpere un ID4 sau ID5 electric.
Realitatea este ca 90% dintre clientii de VW Golf si VW Passat din Europe nu vor sa-si cumpere modele electrice, iar VW se tot chinuie sa aduca in showroom-uri gama VW ID.7 (Tourer).
Vanzarile VW AG sunt intr-o continua scadere din momentul in care marca a decis sa renunte complet la masinile cu motoarele termice in favoarea celor electrice.
VW Passat a fost un bes-seller European pentru ca intr-o versiune diesel 1.6 TDI cu transmisie DSG7 putea parcurge pe autostrada peste 1.600 km cu o singura alimentare.
Viitorul VW ID.7 (Tourer) urmeaza sa fie fabricat in uzinele VW din China, motiv pentru care clientii din Europa trebuie sa plateasca transport si taxe de import.
VW Passat iese oficial din productie incepand cu luna iunie 2022

VW a anuntat ca scoate definitiv din productie modelul VW Passat pentru ca masina are vanzari reale foarte mici comparativ cu anii precedenti.
O alta mare problema a masinii este si pretul de achzitie foarte mare, care poate ajunge lejer la peste 40.000 euro fara prea multe dotari optionale.
Masina se mai vinde cateva luni in Romania pentru ca are motorul diesel 2.0 TDI, insa politica de electrificare a gamei forteaza VW sa scoata din productie masinile diesel cat mai curand.
Surse din cadrul VW spun ca marca va aduce si un succesor pentru Passat, care urmeaza sa fie 100% electric, adica care nu va mai avea nici o valoare reala in fata actualei clientele de Passat.