BMW devine incet unul dintre cei mai importanti fabricanti de masini electrice dupa un mare esec cu gama i3 in toate versiunile sale.
Acum, BMW a inteles ca masina electrica trebuie sa arata conventional si sa nu coste peste 100.000 de euro, iar modelul mult ravnit de fanii EV se numeste BMW i4 eDrive40.
Adica, avem un Seria 3 Sedan echipat cu un acumulator chinezesc de 80.7 kwh si un motor electric montat pe puntea spate de 340 CP si 430 de Nm.
Jurnalistii germani au vrut sa vada ce autonomie are aceasta versiune Long Range, rezultatele fiind suprinzatoare.
In primul rand vorbim de un mers pe autostrada, unde la o viteza de 100 km/h masina poate merge cu o singura alimentate ( 100%-Zero) distanta de 521 km.
In realitate se preia o baterie incarcata 80% si se ajunge la statia de incarcare cu minim 10% din baterie, rezultatul fiind unul de 365 km. Aceasta este autonomia reala a masinii in conditii de utilizare normale cu 100 de km/h.
Daca merge cu 130 de km/h si cu bateria 80%-10% masina poate merge pe autostrada doar 269 km, iar daca alegem sa mergem cu o viteza “de BMW” de 160 km/h autonomia ajunge undeva in jur de 186 km.
Si atentie, vorbim de un BMW cu un acumulator cu o capacitate de peste 80 kwh, adica unul dintre cele mai mari de pe piata!
Surse din cadrul producatorului anunta chiar si montarea bateriei de 114 kwh de la gama SUV pe acest i4, moment in care BMW poate spune ca ar putea atinge o autonomie de peste 700 km cu o singura incarcare.