Daca ne uitam pe ultimele statistici ale celor de la JATO vedem ca europenii au inceput sa cumpere din ce in ce mai putine masini diesel si din ce in ce mai mult masini electrice.
Chiar si asa, vedem totusi ca 75% din intreaga piata din Uniunea Europeana este dominata de masinile pe benzina, aici punand si masinile hybrid/PHEV care merg evident pe BENZINA.
Restul de 22% din piata este a celor electrice care au vanzari in crestere an de an.
Seful JATO spune ca prima pozitie nu este neaparat castigata de catre Tesla Model 3 pentru ca aceste masini au AJUTOR DN PARTEA STALELOR de tipul RABLA Plus, in timp ce masinile diesel nu prea se mai regasesc in oferta de motorizari a marilor producatori.
Este greu sa-ti cumperi un diesel la VW, Renault sau Fiat in 2022 pentru simplul fapt ca dealerii nu mai vor sa vanda aceste masini pentru ca au termene de livrare foarte mari, iar pretul motorinei a crescut destul de mult in ultimele doua luni.
Acest trend duce automat la cresterea vanzarii de masini electrice in tarile civilizate si pe benzina in Europa de Est unde masina EV este doar una de imagine.
In top 10 Romania are doua vedete, Dacia Sandero si Ford Puma care impreuna au reusit sa fie vandute in peste 32.000 de exemplare, in aceeasi perioada Tesla Model 3 fabricat in China fiind vandut in doar 23.000 de exemplare.
La capitolul producatori Grupul VAG a vandut 650.000 de masini urmat la o distanta relativ mica de Stellantis cu 521.000 de unitati. Locul trei este ocupat de Kia-Hyundai cu 258.000 de exemplare.
“JATO Dynamics Felipe Munoz said that electric cars benefit from subsidies and shorter delivery times, on the other hand, diesels are eliminated from the offers of many car manufacturers, which also delay their combustion cars because they would not otherwise reach their emission targets.”