Asadar, luna iulie a anului 2011 reprezinta un come back sesizabil al constructorilor de automobile americani si o cadere grava a celor japonezi. Cele mai bune exemple sunt date de marcile Jeep care au avut o crestere cu 46% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acum marca italo-americana Jeep a vandut in luna iulie 38.691 de unitati fata de cele 26.466 unitati realizate in 2010.
Pe aceelasi trend se afla si marcile KIA, Volvo, GMC, Lincoln, Volkswagen sau Chevrolet care anunta cresteri sesizabile. Marii perdanti pe cea mai mare piata din America sunt urmatorii: smart (-41%), Jaguar (-35%), Cadillac (-25%), Toyota (-22.81%) si Subaru -9.39%). Acest lucru inseama ca americanii doresc sa cumpere din ce in ce mai mult modele 100% americane sau cel putin masini realizate in Europa.
Cea mai mare scadere in SUA a fost inregistrata de Honda Motors USA (-28.40%) si Toyota Mo Co care are o scadere de 22.70%. Aceste cifre pot parea mici insa daca ne uitam la faptul ca Toyota a vandut cu pana la 40.000 de masini mai putin sau Honda cu mai putin de 30.000 de unitati fata de anul 2010, cifrele au o noua insemnatate.