Un studiu extrem de important din Polonia, “Internet Car of the Year” arata faptul ca polonezii nu mai merg la dealeri sa-si cumpere masini noi chiar daca Polonia este cea mai mare piata din Europa de Est.
Studiul arata ca pretul real de vanzare a unei masini noi este cu pana la 79% mai mare decat cel al unei masini noi din anul 2019, rezultatul fiind importul masiv de masini SH din Vest care sunt mai puternice, mai ieftine si mult mai sigure in caz de accident.
La fel ca si in Romania, polonezul de rand prefera sa-si cumpere un BMW diesel sau un Mercedes diesel de 200 CP si cutie automata, decat o masina noua cu 3 pistoane de 999 cmc si maxim 100 CP.
Cele mai vandute masini SH din Polonia sunt urmatoarle:
TOP 10 MOST FREQUENTLY DISPLAYED MODELS | |||
---|---|---|---|
When/Model | 2022 | 2023 | |
1 | BMW 3 series | 3,3% | 3,2% |
2 | Audi A4 | 2,7% | 2,6% |
3 | BMW 5 series | 2,4% | 2,3% |
4 | Volkswagen Golf | 2,2% | 2,2% |
5 | Audi A6 | 2,0% | 1,9% |
6 | Opel Astra | 1,7% | 1,6% |
7 | Volkswagen passat | 1,6% | 1,5% |
8 | Mercedes E class | 1,5% | 1,5% |
9 | Audi A3 | 1,5% | 1,4% |
10 | Skoda Octavia | b.d. | 1,4% |
10 | Mercedes C class | 1,4% | 1,4% |
Tot acest studiu arata ca 96.2% dintre masinile SH sunt echipate cu motoare diesel, si doar 0.4% sunt electrice.
De fapt, polonezii au cumparat 1.2% masini pe GPL, cele electrice fiind refuzate SH chiar si cand au preturi foarte mici de vanzare pentru ca polonezii stiu ca “raman cu ele pe viata” mai ales daca este nevoie de un acumulator de 20.000 euro pentru o masina de 10.000 euro!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI