Da este greu de inteles chiar si acum in anul 2023, insa legislatia din Romania permite soferilor sa-si monteze folii auto si pe geamurile fata plus parbriz fara a avea probleme cu legea!
CUM SA DAI IN JUDECATA POLITIA RUTIERA?
Conform legii, nu este permisă diminuarea transparenţei geamurilor aflate în câmpul de vizibilitate principal, respectiv parbrizul, luneta şi geamurile laterale faţă, dacă acest lucru duce la căderea semnificativă a vizibilităţii.
Concret, transparenţa minimă pentru câmpul vizual principal trebuie să fie de 75%, iar pentru restul geamurilor, de 70%. Acesta a fost şi principalul argument invocat de sofer în favoarea sa. Folia aplicată pe geamurile laterale asigura o transparenţă de 88%, conform declaraţiei de conformitate emisă de service-ul care le montase, deci respectau normele.
În privinţa stopurilor,soferul a explicat că acestea nu mai erau cele originale. Le schimbase cu altele, de culoare mai închisă într-adevăr, dar şi acestea purtau sigla E-mark, care atestă conformitatea cu normele europene.
Judecătorii au dispus anularea parţială a procesului-verbal, înlocuind amenda cu un avertisment şi obligând Poliţia să-i returneze certificatul de înmatriculare.
VEZI CE ZICE RAR-UL!
Legislatia stabileste o valoare minima de 70%* pentru transmitanta luminii pentru ansamblul geam+folie pentru toate geamurile aflate in campul de vizibilitate directa a conducatorului auto (parbriz si geamurile laterale fata).
Prin urmare, o folie cu transmitanta de 70% aplicata pe un geam care are din fabricatie o transmitanta de 70% conduce la un ansamblu geam+folie care incalca prevederile legale.
Folia care se aplica trebuie sa fie certificata de RAR si sa fie aplicata de un agent economic autorizat de RAR pentru aceasta activitate, cu respectarea conditiei de vizibilitate mentionata mai sus.
Agentul economic este obligat sa aplice marcajul specific pe geamul pe care a aplicat folia si sa elibereze un certificat de conformitate si garantie pentru lucrarea efectuata.
RAR nu mentioneaza in cartea de identitate a vehiculului existenta foliilor montate pe geamuri, intrucat acest aspect este nesemnificativ din punct de vedere al caracteristicilor tehnice ale autovehiculului.
Prin urmare, detinatorii de autovehicule care au aplicata folie pe geamuri nu au nicio obligatie fata de RAR din acest punct de vedere. RAR poate constata, la efectuarea inspectiei tehnice periodice sau la controlul tehnic in trafic, conformitatea sau neconformitatea autovehiculului cu prevederile legale si poate lua masurile pentru care este abilitat prin lege.
Desi legislatia nu interzice in mod expres aplicarea foliei pe parbriz, singura conditie fiind ca transparenta acestuia sa fie de minim 70%.
Inițial ați scris: ” Conform legii, nu este permisă diminuarea transparenţei geamurilor aflate în câmpul de vizibilitate principal, respectiv parbrizul, luneta şi geamurile laterale faţă”, după care doar parbriz și geamurile față, inducând în eroare cititorii. Da, pe lunetă se pot aplica în mod legal folii cu opacitate de până la 95%, nu ce ea ce ați scris la începutul articolului.
Ce ciudattt.
Dar multe dintre lucrurile care se întâmplă la noi sunt ciudate.
Milițienii României….. au ieșit la produs ca tirfele….. pe centurile tarii….. aceste panarame căscate…..turnate la apel de bocanci….. sint slugi ale unui sistem ….. în colaps. Muskii și casca lor… carte nu știe….. ca ei sunt savanți….. și oameni de știință….mercenari cu greva în singe. Nu e nimic de kaska lor. … doar totu pe japka ….. pentru avansare…… se puteau pensiona la 40 de ani…. dacă aveau 3 clase… acum s-a rupt filmul…. oricum …… sunt milițieni cu școala…. la FF. fără pretenții și fără multă scoala..prost sa fii . Ca restul e pulbere fina cu aștia.
Ai ucis încet dar sigur limba română NENE❗️
Nu ești cu nimic mai prejos decât personajul ce ai încercat să-l creionezi, ca un analfabet funcțional PERFRCT ce ești❗️👍🏼🖖🏻
P.S.
Ai vomitat puncte de dimineață și nu ai știut ce să faci cu ele❓️
Un frustrat și nimic mai mult.
Mi am cumparat si montat niste lumini de zi, marca osram cu cerif de omologare RAR, plus certifficari europene ECE, SAE, CCC regulations (ECE R87 approval),marcaje incusiv pe produs vizibile.
Bun cativa ani mai tarziu la ITP, nu mai ma lasau sa iau ITP ca vezi am adus modificari la sistemu de iluminat al masinii , ca nu e trecuta modificarea in cartea de identitate vehicul.
Aberatii romanesti , produsu a fost instalat ok, are certificari europene si RAR, si se tot inventeaza motive de sacait populatia.
Solutia l-au acoperit cu banda, sa nu se vada la poza … Daca are husa .. e pentru offroad use..
Aberatii romanesti create sa legalizezi mita la ITP.. de parca mi au facut un serviciu.
Cu luminile au dreptate, hai sa n-e montam toti lumini cum n-e taie capul, pe principiul ca sunt omologate. Cum ar fii ca toata lumea sa isi monteze tot felul de luminite si proiectoare care bat in ce directie vor ele chiar daca sunt ele omologate. Omologarea este pentru montarea pe masini care au fost dotate din fabrica cu asa ceva, adica ai dlr pe masina si l-e schimbi cu altele omologate aftermarket. Tu ai adus modificari la sistemul de iluminare ceea ce este interzis, scris negru pe alb in lege. La folii e altceva ai voie sa montezi dar sa nu depasesti o anumita transparenta, cum scrie si in lege. Legea e facuta sa acopere tot cadrul general, nu poate sa se refere la fiecare caz in parte, ca ai tu drl si ca incurci sau nu pe ceilalti participanti la trafic.
Pe cutia farurilor daylight mentionate mai sus si in certificatul de garantie scrie clar ca nu pot fi tulizate pe drumuri publice!!! In plus daylight isi micsoreaza intensitatea luminii la aprinderea pozitiei autoturismului. Au aceasta functie?
Atunci nu avem voie să conducem cu ochelari de soare la ochi, pe același principiu