Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Ultimul Passat cu adevarat performant avea sub capota un motor V6 EA390 de 300 CP! Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36

Una dintre cele mai banale masini la capitolul optica care are prformante pe sosea mult mai bune decat cele de la BMW, Audi sau Mercedes-Benz ( versiunile de masa) este un Passat B7.

De fapt, vorbim de gama Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36, ultima masina de la VW care avea sub capota motorul V6 de 3.6 litri care inca echipeaza masinile VW pe piata din SUA.

Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36

Acesta era aspirat si dezvolta o putere maxima de 300 CP si 350 Nm, motor cuplat la o cutie DSG6 cu dublu ambreiaj umed capabila a face fata puterii maxime.

Pe sosea un Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36 atingea 100 de km/h in doar 5.5 secunde, iar viteza sa maxima era limitata la 250 km/h.

Despre consum VW vorbeste de o medie de 9.3 litri, insa acesta creste exponential in functie de sportivitatea soferului.

VW Passat B7 (Type 3C), consum record VW Passat B7 (Type 3C), 2400 km cu un plin VW Passat B7 (Type 3C), autolatest, diesel rules, masini de concediu VW Passat B7 (Type 3C)

Succesorul sau Passat B8 nu mai primea decat un banal 2.0 TSI care nu a avut niciodata sansa de a reprezenta un succesor pentru marele V6 FSI de la B6 si B7.

Asa ca, daca conduci un BMW, Audi sau Mercedes si vezi in trafic un banal Passat cu doua evacuari simple nu uita ca are 300 CP si poate atinge peste 270 de km/h fara limitor de viteza!

DESPRE 3.6 FSI VR6 EA390

Motorul VW 3.6 FSI este un motor pe benzină VR6 de 3,6 litri (din familia EA390), introdus pentru prima dată pe Audi Q7 în 2005 ( motoarele BHK și BHL), iar mai târziu pe alte vehicule la Volkswagen cu Passat R36 și de asemenea CC (BLV, BWS) , Phaeton (CHNA și CMVA) , Touareg ( CGRA , etc.).

Versiunea de 3,6 litri a fost construită pornind de la motorul 3,2 V6 FSI instalat pe modele Audi/Volkswagen precum VW GOLF 5 R32 . Această creștere a cilindreei duce la o creștere notabilă a puterii și a cuplului comparativ cu motorul de 3,2 litri.

Scopul reproiectării motorului a fost de a obține o cilindree de 3,6 litri fără a modifica dimensiunile externe ale motorului. Acest lucru a fost realizat prin modificarea unghiului de deschidere și a decalajului băncii cilindrilor.

Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36

Toate cele trei motoare FSI (motoarele de 3,2 litri și 3,6 litri și motorul R36 de 3,6 litri) dispun de noul bloc cilindri. Acesta este fabricat din fontă cenușie cu grafit lamelar.

Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36

Câteva puncte-cheie:

Conservarea dimensiunilor externe
Injecție directă de benzină FSI
Tehnologie cu patru supape cu balansier cu role
Recircularea internă a gazelor de eșapament
Colector de admisie din plastic cu lungime variabilă dintr-o singură piesă la motorul 3.2L V6 FSI, colector de admisie din plastic cu lungime variabilă din două piese la motoarele 3.6L V6 FSI și 3.6L V6 R36
Carterul motorului din fontă ușoară
Distributia cu lanț instalată pe partea cutiei de viteze cu transmisie integrată a pompei de combustibil de înaltă presiune și a pompei de vid
Distribuție continua variabilă a arborilor cu came de admisie și evacuare

Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36

Indicele uleiului de motor recomandat

VW 502.00/504.00; SAE 5W-30, 5W-40
VAG LongLife III 0W-30 (G 052 545 M2) (Aprobări și specificații: VW 504 00/507 00)
VAG LongLife III 5W-30 (G 052 195 M2) (Aprobări și specificații: VW 504 00/507 00)
VAG Special Plus 5W-40 (G 052 167 M2) (Aprobări și specificații: VW 502 00/505 00/505 01)

s

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente