Vedem din nou cum intr-un test de grup realizat de o revista auto din Europa Centrala, anvelopele mult laudate nu se ridica de fapt la nivelul asteptarilor.
Este greu de crezut pentru “fanii” din Romania cum marci de renume precum Michelin sau Pirelli sunt devansate constant de marci de volul low-cost precum Barum, Kleber sau chiar si Hankook din Coreea de Sud.
In acest ultim test de iarna cu anvelopele europene marca japoneza Bridgestone a reusit sa castige prima pozitie cu anvelopa Blizzak LM005 urmata indeaproape de Continental WinterContact si Kleber Krislalgrip.
Supriza si mai mare a fost clasarea unor anvelope precum Hankook Winter iCept, Triangle Winter X sau Barum Plaris in fata mult laudatei Michelin Alpin A6, o anvelopa SCUMPA care din pacate nu ofera performantele mult promovate in presa centrala.
De fapt, gama Michelin CrossClimate 2 a CASTIGAT ULTIMA POZITIE pentru ca nu a fost buna nici pe uscat, nici pe ud insa nici pe zapada!
Jurnalistii au avut in calcul urmatoarele caracteristici in acest test comparativ de anvelope de iarna:
Measurement categories
1. Braking distance from 60 km / h on dry asphalt
2. Braking distance from 60 km / h on wet asphalt
3. Braking distance from 40 km / h on wet, icy road surface resin
4. Roll-out from 15 km / h on a slight, constant incline to test rolling resistance
5. Adhesion on wet surface: how long does it take to make the first 30 meters from a standing position on a given incline?
6. Driving noise at 50 km / h
7. Scoring of the wear, the expert team took each measurement five times and then “discarded” the extreme values, taking into account the average of the others.