In urma cu ceva vreme am publicat o stire care arata romanilor faptul ca daca vrei sa conduci un tractor trebuie sa-l conduci doar cu permis auto.
Este vorba de categoria Tr si CE pentru tractoarele cu o greutate la gol peste 3.5 tone si remorca.
Noua legislatie a intrat in vigoare si sute de mii de tractoristi s-au trezit ca nu mai pot conduce aceste atelaje pe nici un drum pentru simplul fapt ca nu au aceste categorii auto.
De fapt, sute de mii de tractoristi NU AU PERMIS auto si sunt si ANALFABETI FUNCTIONALI, adica au dobandit experienta pe vremea comunistilor sau imediat dupa Revolutie cand inca Militia/Politia nu te intrebau de permis.
Sa conduci un tractor de 10 tone cu remorca pe drumurile publice trebuie sa fie DOAR CU PERMIS AUTO, adica sa nu mai lasam analfabetii cu 2 clase sa conduca aceste atelaje care pot periclita viata soferilor pentru simplul fapt ca tractoristul nostru nu stie regulile de circulatie.
Pentru a conduce un tractor soferul trebuie sa detina diploma pentru terminare a cel putin 10 clase data de Ministerul Invatamantului.
Daca pentru un moped de 70 de kg si o capacitate a motorului de 49 de cmc trebuie sa faci un curs de legislatie, pentru categoria AM, este obligatoriu ca un atelaj de peste 10 tone in sarcina sa fie condus de un sofer cu categoria Tr sau CE.
Nu mai merge sa conduci tractoare cu amatori si habarnisti in ale legislatiei rutiere care in multe situatii sunt complet analfabeti functionali fara discernamant!
CE VEHICULE SUNT INCLUSE ÎN ACEASTĂ CATEGORIE Tr?
Permisul este valabil pentru vehicule din categoria TR:
Tractor agricol sau forestier => ansamblul format din orice vehicul cu motor, care circula pe roti sau pe senile, avand cel putin doua axe, a carui principala functie consta in puterea sa de tractiune, conceput in special pentru a trage, a impinge, a transporta ori a actiona anumite echipamente, utilaje sau remorci utilizate in exploatarea agricola ori forestiera si a caror utilizare pentru transportul pe drum al persoanelor sau al marfurilor ori pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau al marfurilor nu este decat o functie secundara.
Sunt asimilate tractorului agricol sau forestier vehiculele destinate efectuarii de servicii ori lucrari, denumite masini autopropulsate.
Școlarizarea se face pe tractor și remorcă, tractoristul invatand pe langa legislatie si manevrarea utilajului in zone comerciale in sarcina!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Pisi, asta e o modificare pentru a continua uciderea agriculturii.
Fa un articol despre accidentele din vina tractoriștilor in 12 luni, și vezi câți oameni au devenit deja infractori și puscariabili în câteva luni de la modificarea legii.
Crimă. Uciderea agriculturii românești că de altfel orice tip de afacere.
Pisi, sper sa nu gasesti pe sosea un tractorist beat care iesea si el din camp fara sa se asigure!
Hai sa ne gandim si la siguranta!
Conduci tractor doar cu permis auto!
Văzând atata frământare pe acest subiect, va propun sa desființăm permisul de conducere pt orice categorie. Sa fie pace între conducătorii auto și utilaje.
👍👍👍
Voi guvernanții mai întîi vedeți ciți analfabeți de șoferi aveți care nu știu să citească și au permis de conducere și merg cu viteze amețitoare pentru că voi le-ați permis prin legile care le-ați dat să omoare oameni nevinovați.
Urmează itp și asigurare
merg fara ca pe camp cica nu exista controale ale politiei 🙂
😡😡😡
Pentru cultura ta generală , ITP Este obligatoriu iar de asigurare, nu cred că există cineva să fie implicat într-un accident de circulație cu un tractor fără să fie asigurat ,mai gândește
Suntem obligati ca o buna parte din noi sa ichidem portile are sa ramana sa lucreze in agricultura toti straini care au invadat tara RUSINE MINISTRULUI AGRICULTURI RUSINE PREMIERULUI care nu se intereseaza de agricultura romaneasca
👍👍👍👍👍
Părerea mea este că nu trebuie introdusă în discuție speța consumului de alcool. Sunt mii de șoferi CU PERMIS care sunt prinși anual sub influența băuturilor alcoolice și mai nou a stupefiantelor. Cu ce schimba faptul că au permis daca au creierul “îmbibat” ?!? Agricultura nu mai e cea de acum 20 de ani, terenurile s-au comasat iar asociațiile agricole s-au dotat cu tractoare moderne, care au lumini și semnalizări. Daca un “tractorist” modern este capabil sa lucreze pe un tractor de câteva zeci /sute de mii de euro și să gestioneze funcții, butoane, tablete și ce mai au pe acolo cu siguranță pot discerne și la mersul pe asfalt cu 30 de km la oră.. Plus că patronii stau geană pe ei.. Așadar nu este decât o măsură propagandistică in opinia mea. C+E costa o poala de bani ca școlarizare și chiar nu poți asimila un tractor, fie el și de 300 de cai- și merge constructiv cu 30 de km, cu un TIR, care are minim 450 de cai și capabil de viteze de peste 90 de km la ora ( șoferul TiR-ului galben de pe A1 de zilele trecute avea și permis și nici nu era băut/drogat).
Noi nu am vazut in viata reala tractoristi care NU erau bauti! 🙂
Haideți să terminăm cu discuțiile astea bivalente inutile despre soferi de tractor băuți și fără permis sau șoferi auto nebăuți, dar cu permis, ori invers! Tractoriștii sunt o categorie de șoferi, care sunt într-adevăr în număr mult mai redus decât orice alți șoferi dar participă la trafic alături de restul, conducând utilaje/ansambluri care pot depăși cu ușurință 10 tone și să producă astfel pagube enorme prin accidente din pricina masei și gabaritului.În concluzie, este de mult bun-simț să fie POSESORI de permis de conducere.
Ar fi bine sã-ti revizuiesti putin cuvintele de exprimare din text,minte luminoasã de INTELECTUAL! Nimeni nu spune cã foarte multi conduc tractoare fãrã carnet. Cei mai multi dintre ei au fãcut licee agroindustriale, sau eventual au mers mai departe in facultãti,care , sau intors inapoi in agriculturã. Unul din eu sunt si eu, care am înghitit praful câmpului cot la cot cu acesti ANALFABETI, pentru ca mai apoi din roadele pãmântului sã se poatã hrãni CREMA…..!
…..si concluzia ta este ca analfabetii sa conduca tractoare in continuare pe sosele! Nu?
Dar am și eu o întrebare Nicolae Ceaușescu a condus Țara asta doar cu 4 clase ..și voi dați legi de căcat…și cu permis și fără permis tot se întâmplă accidente…cei care publicați și dați legile acestea sunteți mai analfabeți decât cei fără permis ce conduc tractoare pe drumuri publice….voi nu vreți decât să distrugeți această țară nici decum să ajutați fermierii …scârbelor ce sunteți,mai duceți va dracului …
!?!?!
Eu îl invit pe autorul articolului la tara la tractor… Cred ca vom avea agriculturq aiq de dinainte de “democratie” cu el.
Cică analfabeți funcționali,cei mi mulți analfabeți sunt în funcțiile publice și ce contează un permis dacă cei cu permise fac niște accidente incredibile ,cei cu tractoare nu ies în afara satului nici unde cei care intră în sate trebuie să fie prudenți deoarece oamenii aceia ceia acolo locuiesc nu sunt în tranzit.
Faceți drumuri .apoi dați legi
Cei care emit asemenea legi sunt mult mai analfabeți funcționali decât tractoriștii. Avem parlamentări și miniștrii cu diplome dubioase de bacalaureat și/sau universități , iar după ce au îngropat agricultura și industria națională, vor acum să pună și bomboana pe coliva într-un domeniu în care abia mai găsești forță de muncă…
S-a ajuns ca ministrii pomanagii de funcții bugetare o viață întreagă și care n-au avut nici o zi pe cartea de muncă într-o societate privata sa poată reglementa in domenii virale pt economia României. E incredibil!
Sa le spună cineva la toți proștii care eticheteaza pe alții drept analfabeți funcționali înainte de a se uita in oglinda, că în perioada comunistă și încă niște ani buni după revoluție, existau licee agricole și școli profesionale pt mecanizatori in agricultura, ai căror absolvenți aveau calificări cu mult peste ceea ce oferă acuma o școală de șoferi. Trebuie făcută o distincție între tractoriștii “de brazdă” și tractoriștii rutieriști.
Nu știu cate tragedii rutiere au provocat tractoriștii, dar știu că dacă mergi 10 minute pe orice autostradă din Romania e imposibil sa nu observi o duzină de cocalari muuult mai analfabeți funcțional, poate și drogați și care conduc foarte agresiv! Oridecâte ori aceștia provoacă tragedii, nu se ia nici o măsură pt a limita fenomenul
Foarte bine punctat .
Ar trebui ținut cont.
Tractoriștii….,mergind încet ,au timp,destul, sa,si coordoneze traseul.
Impactul ,cade pe Agricultură ,in cea mai mare măsură.
Presupun că Legea ar trebui să aibă în vedere centrele orașelor prin interdicție acolo…
Drumurile și șoselele ,exterioare orașelor, să ramina ne/interdicționate…pentru tractoare.
In. România,nu sint,peste tot, drumuri pentru Agricultură..,cum sint..in unele tari .
Geografia nu permite .
Buna ar fi o Educație Națională pe Teme. Rutiere mereu ,chiar și la Tv.
Cum face vloguri și domnul. Tavi. Pertea de la Poliția. Rutiera..din. Bihor…
Succes ..
30/ora,/nu este aceeași treabă cu 90 /ora,sa zicem .
Dar ce ne face domnilor cu acei șoferi care au permis de profesioniști și nu știu să-și scrie numele dar ei conduc camioane de marfa în toată Europa și care circula pe toate autobenzile din Europa vedeți de ei și pe urmă ucideți bieți fermieri care circula maxim pe un drum DN și cunosc mult mai multe semne de circulație decât tiristi noștri profesioniști
Nu exista soferi de camion care sa nu aiba habar sa scrie…
Mai bine autoritățile ar trebui să-și ântoarcă privirea către drogați care circula prin centrele orașelor mari și mai omor și oameni ne vinovați,acolo trebuiesc luate măsuri nu la amarîti ăștia de tractoriști care dabia se tîrăsc cu un amărîta de tractor să-și cîstige o pîine.
Serios?? Daca ai bani de asemenea tractoare sa ai si sa scolarizezi tractoristii pentru permis , nu are ce cauta pe sosele fara permis, punct!!
Analfabeți sunt unii din care ne conduc,tractoriștii au o școală profesională care atestă acest fapt adică 10 clase și școala profesională 1 an și jumătate.Unii dintre tractoriști au și diplome de absolvire a liceului seral și chiar a uneia sau mai multor facultăți.Asta îl puteți întrebă pe fostul ministru al agriculturii Daea
uite încă o modalitate a masonilor evreii de a trage în jos agricultorii Românii!! Romania trezește te că de nu ăștia in 10 ani depopulează țară până la ultimul Român
Mulți nu se ridică la nivelul unui tractorist astăzi chiar dacă are permis de conducere și mai mult de 10 clase.Suntem buni de văzut paiu dar bârna dinaintea noastră nu.Pentru expresiile frumoase din articol nota 1.
Pana acum era necesara categoria b sau Tr.
Cu alte cuvinte singura diferenta este ca sa scos categoria b, din poveste ceea ce mi se pare normale…
Dar politia ii poate opri pe soferi doar pe drumurile publice, deci pot lucra in continuare doar ca nu pot iesi pe strazio…
In Danemarca de exemplu puteai conduce tractorul cu categoria b, cu condita sa nu aiba agatata remorca sau alt utilaj dar, la fel ca si la noi pe drumurile agricole sau pe tarlale nu aveau voie sa te intrebe nimeni de sanatate.
Sa aveti o zi buna!
Bună ziua,
1- esența informației este bună, nevoia de reglementare justificată, numai că trebuie dată o marjă de timp pentru intrare în legalitate, nu așa peste noapte.
2- autorul articolului are o atitudine tendențioasă față da profesia de tractorist, cu o atitudine ușor retardă. RUȘINE.
Cunduc Tractor de 25 anii cu permis categoria B
Acuma nu-l mai pot conduce fiindcă tractorul depășește 3,5 tine, nu cred că e corect .
Bună ziua, am luat permisul categoria F ,acum este TR ,cu 7 luni înainte să împlinesc 18 ani , eram în liceu la sfârșitul clasei a 11-cea în 1989 și Polițistul examinator (Milițianul) a spus că cei care au trecut examenul să vină săptămână viitoare să ridice permisul de la biroul permise , și când m-am dus ,m-am trimis la mama să mai sug până împlinesc 18 ani și apoi să vin la ridicarea permisului. Menționez că am făcut liceul Silvic și era obligatoriu să deții permis de conducere categoria F profesioniști ,acum i se spune TR (tractorist rutierist) . …..
Eu am B. Cu masina la viteza ei ,poti ucide un nevinovat cu o probabilitate mai mare de 999 ori,fata de ce poti face cu un tractor la acei 25….30 km/ora. Scoala sa faci TR este scumpa ,ca si altele. Decat niste legi de ucidere a agriculturii,ar trebui facilitarea obtinerii categoriei TR .
Foarte bine 80 % nu cunosc regulile de circulatie plus majoritatea trag ceva la masea inainte de a urca la volan.
Mi se pare normal sa detii permis de conducator auto doar circula pe drumuri publice da de e greu pentru cei care nu stiu să-și citeasca numele propriu din buletin asta văzută personal la Focsani cand la pus polițistul sa citeasca datele din buletin se uita ca la poza de la nunta la el nu inteleg de ce sunt revoltați “unii” oameni nu are legatura cu uciderea agriculturii e doar o normalitate