Viitoarea generatie de modele Toyota Land Cruiser 300 nu va mai avea sub capota vechea motorizare V8 de 4.5 litri intalnita pe modelul actual Land Cruiser 200 V8.
Acest diesel inca se produce pentru anumite piete cu Intercooler sau NU pentru ca normele de poluare nu depasesc echivalent Euro 4, insa in tarile puternic industrializate modernizarea masivului V8 era inutila pentru Euro 6 Temp D.
Asa ca Toyota a dezvoltat de la zero un nou motor diesel cu 6 cilindri in V care are o capacitate de 3.3 litri si care afiseaza o putere maxima de 302 CP. Cuplul motor este de 700 Nm incepand cu 1.600 rpm.
Transmisia este una clasica cu convertizor de cuplu Aisin cu 10 trepte gandita sa faca fata celor mai grele situatii din trafic sau off road.
Din pacate in Europa Toyota a anuntat ca nu mai vinde gama Land Cruser pentru ca aici normele de poluare sunt atat de stingente incat europenii nu mai merita motoare diesel care sa tina si 500.000 de km fara probleme tehnice!
In Eurpa raman “celebrele” 1.0 Turbo pe benzina cu 3 cilindri pe masini mici de oras!?!?