Cel mai mare constructor de automobile din lume se afla in aceasta perioada intr-o situatie nefasta pentru ca preturile mari au dus cum era de asteptat si la scaderi reale ale vanzarilor.
Al treilea trimestru din 2024 nu a adus rezultate bune pentru Toyota. Pentru prima dată în ultimii doi ani, de fapt, compania japoneză a înregistrat o scădere a profitului operațional și a fost o scădere semnificativă, cu 20%, la 1,16 trilioane de yeni (puțin peste 7 miliarde de euro), față de 1,44 trilioane de yeni în aceeași perioadă a anului 2023.
Acest rezultat negativ s-a născut dintr-o scădere a vânzărilor, care au trecut de la 2,42 la 2,3 milioane, și din profituri care s-au redus cu peste jumătate (de la 1,2 miliarde la 574 milioane), chiar dacă veniturile au rămas substanțial stabile, la 11,4 trilioane de yeni, în concordanță cu anul precedent.
In ultimii ani masinile Toyota au afisat vanzari extrem de bune pentru ca japonezii au spus nu electrificarii, insa chinezii au scos efectiv marca Toyota de pe piata din China pentru a favoriza constructorii locali BYD sau SAIC Motors.