Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Toyota incepe sa renunte la transmisia e-CVT cu cele doua motore EV MG1/MG2 in favoarea unei transmisii automate clasice e-AT6 e-AT10 Aisin

Putini dintre fanii marcii Toyota cunosc faptul ca japonezii au inteles ca toate transmisiile CVT de ultima generatie denumite e-CVT sunt inferioare unei transmisii automate clasice electrificate la toate capitolele inclusiv consum real de combustibil.

Acum, toate masinile de top Toyota nu mai sunt oferite cu vechea cutie eCVT cu celebrele motoare MG1 si MG2, in locul ei fiind modificata o veche transmisie AT6 sau AT10 cu convertizor de cuplu.

e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

Aceasta are tot aceeasi configuratie ca si acum doua decenii, adica poate functiona fara probleme peste 1.6 milioane de km, insa cea mai importanta schimbare fiind integrarea unei motor electric in locul convertizorului de cuplu, solutie indentica cu cea de la ZF8 si 9G Tronic de acum 5 ani pe modelele BMW si Mercedes PHEV.

e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

Avantajele unei transmisii e-AT6 si e-AT10 Aisin sunt fiabilitatea mai mare decat cea a unei cutii e-CVT , capacitatea de a lega la cutie motoare de peste 400 CP, cutia are reductor cu doua trepte pentru modelele 4×4 veritabile, adica se renunta la al treilea motor MGR montat pe gama AWD pe puntea spate.

Primele masini Toyota care au aceast sistem i-Force Max Hybrid sunt RX, Tundra si noua generatie Land Cruiser, masini care sunt dotate si cu motorul pe benzina cu 4 cilindri turbo de 2.4 litri.

e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

Si, cine nu stie cat de fiabile sunt cutiile automate clasice AT6 Aisin longitudinale trebuie sa intrebe utilizatorii de modele vechi Lexus, Hilux sau Land Cruiser, singurele masini care au folosit aceasta cutie cu convertizor.

In prezent, doar masinile Toyota si Lexus LOW-COST utilizeaza vechea transmisie e-CVT, modelele noi cu pretentii primind deja configuratie i-Force Max Hybrid despre care putini in Romania doresc sa discute.

Daca aveti ocazia, cumparati un Lexus sau o Toyota cu i-Force Max Hybrid in loc de arhaicul si lentul sistem e-CVT indiferent ce spun “expertii” Toyota de pe grupurile de Facebook din Romania.

Mai jos atasam cateva imagini cu masinile japoneze care au deja noua cutie Aisin electrificata si gama de motorizari 2.4 turbo de 400 CP.e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

LEXUS RX 500h 2024

RX 500h are la dispoziție un sistem hibrid bazat pe un motor de 2,4 litri, benzină, turbo, cu 4 cilindri în linie. Transmisie fiind automată cu 6 trepte și tracțiunea integrală permanentă DIRECT4. În total, sistemul produce 371 de cai-putere. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează aproximativ 6 secunde, iar consumul mediu teoretic oferit de Lexus este de 8,2-8,5 l/100 km.

e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

e-CVT, e-AT6 aisin, lexus rx500h, toyota tundra i force max, v6 i-force max 2024, autolatest

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente