Este greu de crezut cum Toyota Motors a introdus in productie anul trecut in uzina din Polonia o motorizare de generatie noua care din pacate are mari probleme la capitolul tehnologie si performante.
Aici vorbim de noul motor 1.5 l TNGA 6 M/T care echipeaza gama Corolla construita in Turcia, motor care dispune de 3 cilindri in linie fara turbo insa de o capacitate de 1.5 litri.
Toyota spera ca cei 500 cmc in plus fata de motorizarea noua Dacia 1.0 TCE 100 CP reprezinta o solutie economica.
In realiate noul motor ofera o putere maxima de 123 CP la 6600 rpm, insa doar un moment motor de 153 Nm incepand cu 5.000 rpm. Adica o Corolla 1.5 l TNGA 6 M/T 2021 ajunge la 100 de km/h in peste 12 secunde chiar si cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
De partea cealalta Dacia si Renault au un motor nou 1.0 TCE de 100 CP testat de noi AICI pe vechiu Logan Stepway, motor despre care putem spune ca merge pe GPL si are un moment motor de 170 Nm incepand cu 2.000 rpm.
Adica vorbim de un motor mult mai performant in mod real, si acest lucru se vede cel mai bine la repriza 0-100 unde Dacia este mai rapida cu 1 secunda in ciuda faptului ca pe hartie motorul 1.5 l TNGA 6 M/T are 23 de CP in plus.
Cuplul motor de 170 Nm permite si reprize mult mai bune in zona 80-140 km/h, zona unde de obicei de efectueaza depasirile in Romania.
Cat despre Toyota putem spune ca aceeasi Corolla are standard in Europa de Veste un motor cu 4 cilindri de 1.2 litri turbo si 114 CP, in timp ce pentru pietele sarace precum Romania au acest banal si putin placut in utilizare 1.5 l TNGA 2021!