Vedeta francezilor insa si a romanilor de la Dacia se numeste HR13 si este noul motor cu 4 cilindri in linie de 1.3 litri care echipeaza acum gama Dacia Duster, Renault Megane, Nissan Qashqai si Mercedes clasele A si C.
Despre acest motor putem spune de fapt ca este unul construit de catre Renault impreuna cu japonezii de la Nissan Motors, un motor care vine sa inlocuiasca in gama vechiul 1.3 TCe de 125 CP 100% Nissan.
Noul propulsor are mai multe puteri maxime disponibile, cea de baza fiind de 130 CP care are si un cuplu de 240 Nm la 1.600 rpm.
Pasul urmator este versiunea 1.3 TCe de 150 CP intalnita pe modelul Duster, o versiune mult mai puternica si care deja reprezinta o mare problema pentru modelele concurente precum Ford EcoSport, VW Tiguan 1.5 TSi sau gama Fiat 1.4 T JET.
Cele mai puternice versiuni dezvolta 160 CP pentru ca au o supraalimentare duba de unde si momentul motor mult mai mare la turatii joase.
Supriza romanilor este ca noul Duster 1.3 TCe de 150 CP poate sa fie cuplat la o transmisia secventiala EDC6 care mai este intalnita pe modele de top precum Renault Talisman sau Ford Mondeo PoweShift.
DE CE Renault HR13 si nu 1.5 EcoBoost sau 1.5 TSI?
Inca din primele momente observam faptul ca Renault si Nissan au ales ca motorizarea sa fie echipata cu o distributie pe lant care nu se schimba nici cand motorul depaseste 300.000 de km.
Un alt detaliu interesant este ca atat 1.5 EcoBoost de la Ford cat si 1.5 TSI de la VW au doar 3 cilindri in linie, iar motorizarea romanilor are 1 cilindru in plus care ofera un rafinament superior si o posibila dezvoltare in anii care urmeaza.
Conform surselor noul propulsor Dacia HR13 poate sa atinga 200 de CP in versiunea TwinTurbo fara a avea probleme de fiabilitate in timp!