Una dintre cele mai interesante masini electrice este produsa de catre SAIC si urmeaza sa vina pe toate pietele din Europa, inclusiv pentru piata din Romania.
Noua maisna se numeste MG S5 EV si vine sa inlocuiasca in gama modelul EV4 si ZS EV, caroseria lui MG S5 EV fiind mult mai mare, respectiv este mult mai spatioasa in zona din spate.
Astefl noul S5 EV este cel care va prelua rolul de „mic” SUV 100% electric în familia MG, model care este asa cum spuneam nu chiar atat de mic, pentru ca are o lungime de 4,48 m, cu 16 cm mai lung decât predecesorul său.
Cu această dimensiune, S5 se află la granița dintre un SUV pur urban și o mașină compactă dintr-o categorie superioară.
MG este un concurent direct pentru Renault Scenic E-Tech, Skoda Elroq și Kia EV3, diferenta fiind ca masina MG va avea in orice varianta un pret de achizitie mult mai bun decat cel a produselor VW sau Kia.
Greutatea declarată de 1.635 kg, cu cea mai mică baterie, este în orice caz relativ moderată (și mai mică decât cea a concurenței în versiuni comparabile).
Mai mult decat atat noul S5 EV este acum un vehicul cu tracțiune spate, spre deosebire de precedentul ZS electric, care era un vehicul cu tracțiune față cu un stil de conducere mai puțin energic.
CAROSERIE
In partea din spate spațiul este relativ limitat pentru ca ampatamentului este de 2,73 m.
Pachetul de baterii relativ subțire (11 cm grosime) evită să ocupe prea mult spațiu pe podea, ceea ce se întâmplă adesea la alte vehicule electrice, unde pachetul adăpostit în partea inferioară a caroseriei încalcă compartimentul pasagerilor.
În orice caz, spațiul interior este excelent pentru clasa sa. Cu toate acestea, portbagajul este o dezamăgire: la 453 litri, volumul său este doar mediu.
Din pacate SAIC nu ofera spătare rabatabile, banchetă culisanta sau chiar un portbagaj frontal.
TEHNICA
Bazat pe platforma MG4, S5 EV are aceleași propulsoare, cu excepția celor 435 CP ai lui X Power.
Gama începe cu o baterie de 47,1 kWh net (49 kWh brut), combinată cu un motor de 170 CP (250 Nm de cuplu maxim) care realizează timpi deja decenți (8 s de la 0 la 100 km/h).
Vârful de gamă, cu o baterie de 62,1 kWh (64 kWh brut), dispune de 231 CP și pretinde performanțe aproape sportive (de la 0 la 100 km/h în 6,3 s).
Cu 340 km în regim mixt pentru modelul entry-level de 49 kWh, cu o medie de 16,6 kWh/100 km, S5 EV nu este un exemplu de eficiență energetică. Versiunea de 64 kWh, echipată cu o pompă de căldură, stă mai bine: 15,5 kWh/100 km autonomia fiind de 480 km.
MG promite o incărcarea rapida, acceptând 120 kW cu bateria mică și 139 kW la versiunea cu baterie mare.
Detalii cu noua electrica MG S5 EV 2025-Motor de 231 CP si acumulator de 77 kwh
La inceputul anului gamele astea au fost anuntate cu surle si trambite killer duster….au fost de fapt autokiller ca deja trebuie inlocuite!
Vezi ca aici faci confuzie, asta de la MG sunt electrice!