Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Top 10 SUV-uri de care trebuie sa fugi! Motoare mici si tractiune inutila doar pe doua roti

In ultmii ani europenii au inceput sa-si cumpere in masa masini de tipul SUV pentru ca sunt mai mari, insa si pentru ca ofera o siguranta reala mult mai mare decat o masina de clasa medie.

Chiar si asa, sunt foarte multi care merg si cumpara masini SUV fara sa stie ca sunt submotorizate, au tractiune doar pe doua roti si au in realitate o stablitate pe sosea mult inferioara unei masini normale de clasa medie.

Mai jos am realizat un top al masinilor SUV de care trebuie sa te feresti in segmentul second hand:

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

1.0 BMW X5 sDrive25 d

Si mentionam acest X5 pentru ca este de fapt singurului X5 cu motor cu 4 cilindri de 1998 cmc care, in ciuda unei duble supraalimentari se chinuie pe sosea indiferent de depasire. Pur si simplu, sa montezi un motor de Seria 1 pe un X5 de peste 2.1 tone la gol a fost o decizie complet eronata din partea bavarezilor.

Un alt soc la aceasta masina este si lipsa transmisiei xDrive, adica orice BMW care se numeste sDrive are de fapt tractiune doar pe doua roti.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

2. Mercedes Benz ML250 Bluetec

Aceeasi problema este regasita si la acest ML care are sub capota un penibil 2.1 litri CDI BlueTec gasit pe orice taxi E200 din Germania. In viata reala motorul cu doar 4 cilindri nu face fata unei caroserii grele cum este cea a lui ML/GLE, de unde si cele mai slabe reprize din segment.

Mercedes monteaza insa transmisie 4Matic, insa consumul sau real in oras este chiar mai mare si decat al unui ML350 V6 de trei litri.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

3. Audi Q7 3.0 TDI Ultra Quattro

Aici avem sub capota un V6 TDI de trei litri insa dezvolta doar 218 CP, adica chiar mai putin si decat un BMW X5 25d.

In ciuda unui moment motor mai mare, acest diesel DETUNAT de 218 CP nu face o figura buna pe caroseria lui Q7 indiferent de ce spun fanii Audi pentru ca masina cantareste la gol peste 2.2 tone.

Pana si un Amarok cu aceeasi motorizare V6 ofera 286 CP!

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

4. Land Rover Discovery 2.0 TD4 de 180 CP

Aici lucrurile sunt si mai penibile pentru ca masina britanicilor este cel mai mare SUV de pe piata in segmentul sau, iar sub capota se gaseste un banal 4 in linie de 1999 cmc care nu dezvolta decat 180 CP.

Masina cantareste la gol peste 2.3 tone, are cea mai slaba aerodinamica din lume si ajunge la 100 de km/h in doar 11.0 secunde! Dacia Logan 1.6 16V avea performante reale pe sosea mult superioara.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

5. Toyota Highlander Hybrid 2021

Si aici vorbim de un SUV de mari dimensiuni cu o greutate la gol de peste 2 tone care are sub capota un motor la fel de slab de 2.5 litri pe benzina care ofera doar 177 CP.

Fanii Toyota ne vor critica si vor spune ca acesta este ajutat de inca un motor electric, insa ne putem uita in SUA unde aceeasi masina are sub capota un V6 de 3.5 litri de origine Lexus cu aproape 300 de CP.

Motorizarea asta mica in ciclu Atkinson merge fara probleme pe un RAV4 NU montata pe un masiv Hilghlander!

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

6. Skoda Kodiaq 1.5 TSI de 150 CP

Oricat de mult sunt ele apreciate de catre fani modelele Kodiaq nu mai au diesel-ul de doi litri TDI care reprezenta alegerea perfecta pe aceasta caroserie.

Sa monteze un banal 4 in linie de 1.498 cmc si 150 CP pe o asemenea caroserie nu poate duce decat la mari probleme in depasiri mai ales daca masina este incarcata.

Despre consum nici macar nu mai vorbim pentru ca in sarcina trebuie sa te astepti la o medie de peste 16 litri intr-un oras aglomerat.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

7.Lexus NH 300h

Sub capota maisna de 50.000 de euro a japonezilor are aceelasi banal 2.5 litri de 155 CP care nu face fata unei caroserii premium de clasa compacta.

Modelul de fata nici macar nu are transmise pe toate rotile, iar reprzia de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 9.3 secunde. Aici nu trebuie sa uitam pretul de achizitie care este incredibil de mare pentru aceste performante mediocre.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

8 Honda CR-V 1.5Comfort 2WD

Asemena masinilor Toyota japonezii de la Honda au montat pe acest CR-V de clasa compacta superioara un motor cu 4 cilindri de 1.5 litri care, in ciuda celor 173 de CP nu are transmsie integrala 4WD si ofera performante rutiere extrem de slabe.

Japoneza ajunge la 100 de km/h in doar 9.2 secunde si are un consum mediu real in oras chiar mai mare si decat al vechii motorizari 2.0 VTEC de 150 CP.

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

9. Dacia Duster 1.0 TCe pe GPL 2WD

Despre romaneasca Dacie putem spune ca are sub capota un motor mult prea mic pentru o caroserie destul de mare.

Cei 3 cilindri turbo de 100 CP sunt suficienti pentru un Logan/Sandero, insa devin problematici pe un SUV de clasa compacta.

Dacia spune ca acest motor este suficient, insa cand ne uitam pe fisa tehnica vedem ca masina ajunge la 100 de km/h in doar 13.8 secunde, iar viteza sa maxima este de 168 km/h. Si aici amintim de modelul Logan I 1.6 16v de 110 CP care putea atinge 200 de km/h si ajungea la 100 de km/h in mai putin de 10.6 secunde.

Masina nu are decat tractiune pe puntea fata si imposibil de achizitionat tractiunea integrala pe 1.0 TCe.

Recomandam 1.33 TCe de 150 CP pentru o convietuire decenta!

Top 10 SUV-uri proaste, Top 10 SUV-uri care nu trebuie cumparate, Top 10 SUV-uri de care sa te feresti, Top 10 SUV-uri cu tractiune pe doua roti, autolatest Top 10 SUV-uri problematice

10. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 

Asemenea modelului romanesc Duster si Vitara are probleme la capitolul motorizari pentru ca are sub capota unul prea slab.

Este vorba de gama cu 3 cilindri in linie BoosterJet testat de noi pe Baleno ( 980 kg la gol) care ofera aici o putere maxima de 112 CP insa doar 172 de Nm. Pe sosea masina ajunge la 100 de km/h in doar 11.5 secunde, iar reprizele sunt realmente slabe.

Masina nu are transmisie integrala AllGrip nici macar optional pe aceasta motorizare.

Recomandam 1.4 BoosterJet AllGrip de 140 CP.

 

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente