Acest model a ajung in sfarsit si in Europa unde cea de-a treia generatie promite sa devina un concurent si mai important pentru modelul VW Golf VI ( un Golf V facelift). Spunem acestea despre Golf deoarece masina din showroom-uri nu este decat un facelift ale modelului lansat la inceputul anilor 2000.
De cealalta parte noul Focus este o masina complet noua din toate punctele de vedere. Sub capoata clientii europeni pot alege acum si motorizarile americae EcoBoost Ti-VCT de doi litri pe benzina care sunt creditate a dezvolta o putere maxima de peste 200 CP. Cine nu doreste o masina sportiva poate alege un EcoBoost Ti-VCT de 1.6 litri si 180 Cp si 240 Nm.
Fanii motorelor diesel sunt delectati de o gama perfecta de propulsoare, TDCi realizate impreuna cu francezii de la PSA ( Peugeot si Citroen). Micutul 1.6 TDCi dezvolta o putere maxima de 95 CP, iar cine doreste si performante poate alege un TDCi de doi litri care ofera o putere maxima de 163 CP. Noul Focus beneficiaza de asemenea si de noua transmisia automata cu 6 rapoarte imprumutata de la fratiorii de peste ocean.