In urma cu ceva vreme jurnalistii britanici au pus fata in fata aceeasi masina cu trei sistem de propulsie diferite, respectiv noua Kia Niro in versiunea de baza Hybrid, cea PHEV si Kia e Niro care este 100% electrica.
Junalistii au parcurs cateva sute de km pe autostrada pentru a arata tuturor care sunt costurile reale cu aceste masini, rezultatul fiind un incredibil loc 1 pentru masina simpla Hybrid, adica cea mai ieftina dintre cele trei.
Locul secund a fost ocupat de versiunea PHEV care din pacate nu a reusit performante notabile, mersul pe autostrada facand ca eficienta unui PHEV sa devina irelevanta.
Ultimul loc a fost ocupat de catre masina electrica care, in ciuda promovarii exagerate nu reuseste sa finalieze traseul fara o alimentare extra la un supercharger pe autostrada unde costul unui kwh este de 0.75 lire ( echivalent a 4.28 lei pentru fiecare kwh!).
Distanta totala parcursa a fost de 434 km, distanta care din pacate nu putea sa fie realizata de modelul electric cu o singura alimentare in ciuda cifrelor din fisa tehnica.
Aici trebuie spus ca, mersul pe autostrada scade cel mai mult performantele de autonomie ale unei masini electrice in ciuda promovarii lor drept masini de vacanta.
Conform datelor afisate de WhatCar, distanta de 434 km a fost parcursa de catre Kia Niro HEV cu un cost de 178 lei ( echivalent 31.38 Lire Sterline), modelul Kia Niro PHEV cu un cost de 186 lei, iar Kia Niro EV cu un cost de 280 lei.
Adica, cu masina electrica platesti pentru aceeasi distanta fata de una hybrid simpla suma de 102 lei, si asta fara sa tinem cont de faptul ca pretul de vanzare al lui Niro EV cu Rabla este de 40.724 euro TVA inclus, iar pretul unui Niro Hybrid simplu este de 28.526 euro, respectiv cu 12.000 euro mai ieftin la achizitie.
Insa, daca vrei sa faci o economie si mai mare poti monta o instalatie de GPL dedicata atat pe Niro Hybrid cat si pe Niro PHEV cu suma medie de 2.000 euro, moment in care consumul mediu real ajunge la 5.5 litri de GPL/100 de km, adica vei putea merge cu un cost real de 17.6 lei (plus 2 lei benzina)/100 de km.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Rezultatul este manipulat ptr ca mașina electrica a consumat 87 de kw, capacitatea neta a bateriei este de 64 de kw, și practic incarcarea acasă de 64 de kw costa 19 lire, și doar diferența de 23 de kw ce trebuia încărcată la stația publica mai costa 18 lire.
Așadar costul total ptr masina electrica trebuia sa fie doar 37 de lire!!!!
Costurile de alimentare sunt destul de asemănătoare cu mențiunea ca mașina electrica este cea mai economica când vine vorba de drumurile efectuate în oraș și pe drumurile naționale, echivalentul a 2-3 l de carburant, la o autonomie reala de 450 (drum național)-550 (oras) km.
Ma gândesc ca mașina electrica nu a plecat cu bateria pe jumătate încărcată!!!
De ce sa nu poluam planeta în continuare???
Exista în continuare niște interese enorme ca autoturismele electrice sa fie blamate ptr. ca costurile de întreținere sunt foarte mici, și asta dezavantajează service-urile auto și bineînțeles supăra industria petroliera.
Prietene costul unui kwh in UK pe autostrada este de 0.75 lire!
Ce nu intelegi ca vorbim de o distanta de 450 km, iar in modul EV pe autostrada mergi maxim 40 km!
Sau dacă ești mai înțelept, folosești o mașină cu gol, care consuma maxim 10 litri GPL la 100 km cu un cost de aproximativ 34-35 lei la 100 km ( fără sa mai arunci minim 25.000 – 35.000 EUR) pe o combinație electric-benzina). Iar bani ii investești în sănătatea ta, vezi lumea și trăiești mai simplu.
Prezentarea e ok dar ea devine irelevanta daca posesorul masinii PHEV o foloseste pe modul electric in limita bateriei. In acest caz PHEV-ul este de departe cea mai economica varianta.
Exact! Dacă luăm în calcul și alte (tipuri de) drumuri, PHEV câștigă! Și chiar și așa 186 de lei la 178 (+5% doar)???
Castiga insa nu uita de cei 7.000 euro in plus la achizitie fata de un hybrid normal!
Tocmai am venit din vacanța de la Neesebar.Distanta de parcurs: 340 km. Am mers cu o Tesla model s 75d din 2018. Autonomie reală de 350 km.
Am făcut o singură oprire la Shumen pentru a încărca vreo 50 km și masa, toaletă,fumat.
Consumul mediu înregistrat a fost de 17 kwh pe 100 km.Am încărcat numai de la charger type2 la un cost de aproximativ 2lei/ kwh. Total de vreo 135 lei la dus și 140 lei la revenire.
Acum, ce vreau eu sa punctez e că pe lângă costurile cu incarcarea care clar sunt mai mici decât la o termică, cheltuielile de mentenanță sunt foarte mici.
Nu schimb ulei, lichide de răcire, filtre,Plăcute, discuri ,curele, injectoare, garnituri, refac distribuția, schimb bloc supape, pompa injecție,filtru dpf etc (am pus cam tot ce a trebuit să schimb pe vechile mele mașini).
Confortul pur și simplu nu se compară (autopilot și ținuta de drum).
Garanția baterie și motor am până in 2027 dar din ce am văzut până acum se întâmplă extrem de rar sa se strice.
Părerea mea e că motorul termic e deja istorie din considerente de eficiență (1/3 energie la roata,1/3 pe țeavă de eșapament,1/3 in ulei).Deci din 9,7kw energie într-un litru de benzină se pierd 65%.
Rămân de construit infrastructura de încărcare si baterii cu densitate energetica mai mare dar trendul exista deja și nu reprezintă un impediment major.
Daca vine coyota cu bateriile lui $tate cel solid(solid state battery) le ia fatza la toti si trecem pe electric. Mai punem si un dinam cu pedale in masina, 2-3 panouri fotovolt pe acoperis si mergem degeaba, cel putin la vale. La deal e mai greu dar cu vele si vant din pu*a o scoatem la capat. La capatul vietii si al cili-vili-zatiei.
Oilor, voi nu intelegeti esentialul. Automobilul s-a dezvoltat pana prin 1910 pe electric. Cam 90%din transport era electric. Apoi bang, pe petrol a fost mai bun. Mai scump, mai prost, mai enervant dar mai bun. Cand ajunsesem sa fim aproape perfecti pe petrol, jap o palma dupa cap si inapoi pe electric.
Transport electric, orase de 15 min, venit minim garantat, control in doar 99% din timp nu va spune nimic. Corect?
Oile ie perfecte. Bune de muls. Si atat. Unii se cred lei. Dar mancati tot din tarcul oilor, băi leilor.
Multi, da prosti!
Voi, ca pasionați auto ce vă intitulați, ar trebui să luați în considerare că un PHEV are niște avantaje nete în plus față de un hibrid clasic – consumul mult mai mic în oraș și puterea mult mai mare. Dar da, pe un drum de 434 în care nu încarci ca blegul deloc un PHEV și unde curentul are preț dublu, poate fi altă poveste. Însă nu păcăliți publicul cum că asemenea test reprezintă un scenariu “din viața reală”.
Pe 430 km poti sa-l incarci la un supercharher pe autostrada insa trebuie sa stationezi un pic peste 5 ore, asa ca este irelevant in afara orasului!
Vezi cu ce viteza poate sa incarcare un PHEV si dupa aia poti sa te lauzi ca dai sfaturi pe aici!
Din acest articol sa inteleg ca se conduc aceste tipuri de autovehicule doar pe autostrada?In oras nu? Naveta la job unde poate exista posibilitatea de incarcare nu? Deplasari cotidiene cand incarci acasa unde exista panouri, spre exemplu, nu?
Ca in multe articole, o alta abordare rupta fara sens din imaginea de ansamblu.
…sau chiar nu te intreseaza de soferii care merg preponderent in mediul extraurban! Nu?
Cum adica cinci ore la un supercharger pentru un PHEV care are faciliatate de incarcare DC?Din negurile carei ‘scoici’ a iesit aceasta perla?
Cu ce viteza se poate incarca un PHEV?Spre exemplu cu 50 kWh.
Level 1 Estimated PHEV Charge Time from Empty 5 – 6 hours 🙂
Facei un test si in oras.Lumes nu traieste pe autostrada!Avem cancer cat toata planeta si clima facutta varza noi stam sa ne intrebam ce e mai ieftin?Oricum pt.servici cu o electrica incarcata acasa ies mai ietin pe luna decat cu abonament la tramvai,iar daca as merge cu benzinara la servici cred ca ..adio vacante in care vad lumea!Ar fi de cel putin 6X mai scump!
uni for green life, alti for petrol life…diferente si discutii o sa fie mereu. bateriile au garantie x ani dar unde se vor duce acele mii de bateri deteriorate dupa acea garantie? sa nu raspundeti ca o bagat in beci pt stocarea energiei facuta de la cele 3 eolieni aflate pa coperisiul casei, la casa smart care o detineti pt ca imi va fi foarte greu sa cred. Ideea este ca manipulare a fost si va fi mereu, fiecare trage o concluzie cum ii pofteste inimioare doar este o tara libera. pe scurt …cred ca cel mai bine ne intoarcem la cai+ caruta si lumanar pe post de lumina, fara tehnologie totul va fi mai simpl corect