Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Alfa Romeo Giuletta Quadrifoglio Verde 2011-Explozivul Trifoi Verde cu Patru Foi

Imaginea conteaza din ce in ce mai mult pentru clientii de automobile, multi dintre dumneavoastra dorind sa achizitonati o masina frumosa care sa reprezinte un statement real in trafic.

Toate bune si frumoase, insa cand vine momentul achizitionarii unui automobil multi alegeti masina in functie de bugetul disponibil si de brand-ul propriu-zis.

In Romania clientii de masini compacte se impart in doua clase complet diferite, respectiv cei care achizitioneaza o masina doar prin prisma unui pret de achizitie cat mai redus si al unui foarte bun raport pret-dotari (Renault Megane, Chevrolet Aveo, KIA Ceed), si cealalta categori de clienti care cumpara o compacta doar daca “este de marca”.

Aici viata ne duce in cele mai multe cazuri la mitic-ul VW Golf sau la modelul Opel Astra, ambele masini foarte bune insa pentru care platim in medie cu 15-20% pentru brand-ul de pe capota.

Nimeni nu poate contesta faptul ca VW produce masini foarte bune, insa de la acest crez pana la decizia unanima a mii de romani care achizitioneaza un Golf sau o Astra este totusi un mister.

Echipa Autlatest incearca de ani buni sa descopere care este de fapt cheia succesului unui VW sau Opel, si de fiecare data clientii continua sa ne aduca aminte de faptul ca masinile din Wolksburg sunt cele mai bune pentru ca sunt cele mai vandute in Europa, au cele mai bune motoare diesel si nu in ultimul rand au o valoare de revanzare foarte buna.

Ei bine toate cele enumerate mai sus sunt complet adevarate, insa in ciuda faptului ca VW si Opel sunt doua marci foarte importante pentru Europa acestea nu sunt automat si cele mai bune.

Spunem bune deoarece atat masinile Golf cat si cele Astra au demonstrat pe parcursul anilor si cateva probleme tehnice de unde si multimea de recall-uri europene, in timp ce modele precum KIA Ceed sau Ford Focus au facut salturi tehnologice si prezinta o fisa tehnica la capitolul fiabilitate mult superioara.

Giulietta devine o optiune in segmentul compact

Daca o parte din romani cumpara un Golf pentru ca este un Volkswagen si o Astra pentru ca este un Opel, cei putini care doresc o exclusivitate si un rafinament evident trebuie sa se uite spre modelele care sunt rare pe sosele din Romania si care ies in evidenta la orice semafor din Bucuresti.

Cea mai buna alegere in momentul de fata este evident modelul italian Alfa Romeo Giulietta 2011, o compacta care are 5 stele EuroNCAP, are cele mai bune motoare din segment si dispune de un design exterior extrem de apetisant.

Dupa parcurgerea a 400 de km in mediul urban am constatat ca toti soferii de VW Golf si Opel Astra se uita ciudat, si poate cu manie la aceasta frumoasa italiana detaliu care ne face inca o data sa ne reamintim de ce anume iubim masinile Alfa.

Este foarte greu sa-l convingi pe un sofer de Golf sa-ti spuna ca el iubeste masina sa, in timp ce un sofer de Alfa fie ca ea are 30 de ani si nu este intr-o stare foarte bune chiar te tine 30 de minute sa-ti explice ce inseamna Alfa pentru el.

Design-ul caroseriei duce la extrem liniile fluide si placute la vedere ale unei compacte deseanata parca pentru a imprima zambete tuturor fie ca acestia se afla in masina fie ca admira compacta din exterior.

Asadar, la capitolul design noua Alfa Romeo castiga din partea noastra note maxime, si in ciuda faptului ca poate parem subiectivi trebuie sa spunem ca cine achizitioneaza o astfel de masina cumpara o compacta cu inima.

Giuelietta Quadrifoglio Verde 2011

Modelul din acest test drive poarta o sigla deosebit de interesanta pentru fanii Alfa si total de neinteles pentru fanii tuturor masinilor de factura germana sau franceza. Acesta este de fapt un trifoi verde in patru foi, sigla care reprezinta cea mai puternica Alfa din segmentul vizat.

Trifoiul cu patru foi aduce sub capota o motorizare extrem de performanta, respectiv un 4 in linie supraalimentat de 1.7 litri. Spune 1.7 litri si nu 1.8 litri deorece cilindreea este de 1742 cmc si tot ce este sub 1750 cmc trebuie sa fie un motor de 1.7 litri.

Puterea maxima este de 235 CP la o turatie de 5.500 rpm.

Momentul motor dezvoltat de acest TBI de ultima generatie este de 340 Nm incepand cu o turatie de 1.900 rpm. In viata de zi cu zi acest motor dezvolta puterea sa maxima asemenea vechiului si regretatului V6 de trei litri din anii 90, si anume exploziv in orice plaja de turatie.

Raspunsul imediat al motorului de 235 CP reprezinta un pas important in reducerecea turbolag-ului clasic al motoarelor supraalimentate.

De vina pentru aceste performante de top este utilizarea tehnologiei Scaveging, a unei injectii directe de benzina si al unui turbocompresor de mici dimensiuni cu inertie mica.

Din punct de vedere al perfromantelor Alfa anunta o repriza de la 0-100 km/h in doar 6.8 secunde si o viteza maxima de 242 km/h.

Evident aceasta din urma este una teoretica deoarece masina este capabila sa depaseasca lejer granita celor 250 km/h. 

CONSUM

Daca ne uitam la modelel concurente precum VW Golf GTI sau Renault Megane RS trbuie sa spunem ca aceasta Alfa poate sa fie si o masina relativ economica daca ne dozam stilul de condus. Daca vrem performante de top atunci trebuie sa uitam in secunda doi de indicatorul consumului mediu in special in mediul urban.

Daca utilizam masina calm putem spune ca aceasta consuma si 6 litri de benzina in mediul extraurban.

PRET DE ACHIZITIE

Modelul din acest test drive costa 27.000 euro TVA inclus, pret care benfeciaza si de un discount de pana la 2.000 euro din partea importatorului Autoitalia.

Aceasta suma poate parea mare la prima vedere insa nu trebuie sa uitam faptul ca modelul vine echipat standard aproape full option iar motorul sau este unul dintre cele mai performante din clasa in acest moment.

PRO

Imagine de marca, calitate de fabricatie, motor exploziv, tren de rulare foarte bun, pret bun de achizitie, fanii Golf GTI nu o sa inteleaga niciodata un trifoi verde cu patru foi

CONTRA

Trenul de rulare este setat prea sportiv pentru soselele din Romania, caroserie cu unghiuri moarte (montant C), valoare mica de revanzare in Romania

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente