Valori precum credibilitatea, încrederea şi legalitatea au fost principii de bază ale activităţii sale antreprenoriale – chiar şi azi sunt la fel de actuale pentru compania pe care a fondat-o. Ele ghidează puterea inovatoare, standardele de calitate, orientarea internaţională şi responsabilitatea socială corporativă ale Grupului Bosch. Pe lângă aniversarea a 150 de ani de la naşterea fondatorului său, în 2011, Grupul Bosch aniversează şi 125 de ani de la înfiinţarea firmei.
Transformarea unui simplu atelier într-o companie internaţională Robert Bosch s-a născut pe 23 septembrie 1861, în Albeck, lângă Ulm, în sudul Germaniei. După o perioadă de ucenicie ca mecanic de precizie şi după ce a lucrat pentru mai multe companii în afara Germaniei, el a deschis „Atelierul de mecanică fină şi electrotehnică” în Stuttgart, la 15 noiembrie 1886.
Referitor la aceşti ani, Bosch a afirmat: „După eforturi îndelungate şi obositoare, afacerea mea, care iniţial era foarte mică, a început să se dezvolte din ce în ce mai rapid.’ Încă de pe atunci, succesul s-a datorat spiritului său inovator şi standardelor înalte de calitate ale produselor sale.