Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul BMW 745 d E65 si sistemul night vision

Astfel cei de la BMW devin primii din Europa care folosesc tehnologia FIR sau sistem de vedere nocturn de tip infrarosu la mare distanta. Cea mai importanta functie a noului sistem este faptul ca acesta este cel mai performant sistem care poate detecta fiinte vii precum oamenii sau animalele aflati la distante mari. 

Datorita folosirii unei camere care detecteaza semnatura termica a obstacolelor din fata masinii, ceilalti participanti la trafic nu au de suferit precum o fac in fata folosirii fazei mari a luminii farurilor normale.

Camera cu senzor termic are o raza de aproximativ 300 de metri , imaginea fiind redata soferului in timp real pe display-ul central din interior. Noul sistem este mai eficient decat cel infrarosu la mica distanta deoarece acesta ii ofera soferului o vizibilitate mai mare, obiectele aflate la distenta de 300 de m in fata masinii putand fi evitate din timp. 

De asemenea sistemul de la BMW are si optiunea de zoom. Acesta functioneaza automat, astfel o alta camera detecteaza daca in fata automobilului este trafic, aceasta putand diferentia luminile rosii ale unui autovehicul care merge pe acceasi banda cu noul BMW, insa si automobilele care vin pe contrasens cu farurile pornite. In aceste situatii computerul de bord dezactiveaza fascicolul infrarosu de mare distanta deoarece acesta considera ca lumina exterioara este suficienta.

In momentul cand sistemul nu mai detecteaza trafic in fata intra in functiune sistemul infrarosu pentru distante mari.

Noul sistem de vedere pe timp de noapte va fi disponibil pentru inceput pe seria 7 , iar din septembrie si pe seriile 5 si 6.
Constructorul de automobile german este unul dintre pionierii industriei auto in cazul sitemelor de iluminat.Astfel in anul 1991 limuzina 750 iL a fost prima masina din lume care in locul farurilor cu halogen era echipata cu faruri cu descarcare prin xenon. Zece ani mai tarziu, tot BMW era constructorul care echipa prima masina de serie din lume cu faruri Bi-Xenon pentru faza scurta si faza lunga.

De asemena in anul 2003 bavarezii au lansat si farurile adaptive, acestea oferind soferului o mai buna vizibilitate in special cand se parcurgea un drum virajat.

Tot pe vasul amiral seria 7, cei de la BMW vor opera si cateva schimbari la nivelul motorizarilor, astfel varianta de top la capitolul diesel, modelul 745 d va dezvolta acum 330 de CP fata de cei 300 anuntati in momentul efectuarii faceliftului. Aceast tuning de casa intervine deoarece concurenta a lansat noi motorizari diesel din ce in ce mai puternice si rafinate.

Aceasta batalie a inceput la sfarsitul anilor 90 cand cei de la BMW au echipat modelul 740 d cu un diesel V8 biturbo capabil sa dezvolte o putere maxima de 240 de CP. Imediat a urmat raspunsul celor de la Mercedes care au echipat la randul lor o limuzina clasa S cu un propulsor diesel V8 CDI de 250 de CP.

Lovitura de gratie a venit insa din partea celor de la VW care au lansat in premiera pe tot terenul Touareg un monstruos V10 TDI de 313 CP si 700 de Nm. 

Pasul urmator a fost facut de cei de la Mercedes care au revizuit V8-ul lor de 4,2 litri pentru a creste puterea maxima de la 260 de CP la 314, insa si un cuplu motor de 730 de Nm, superior chiar si V10-ului de la VW. 

Grupul VW-Audi pentru a concura conationalii sai BMW si Mercedes a echipat limuzina A 8 cu un extraordinar V8 TDI capabil sa dezvolte o putere maxima de 326 de CP, insa cu un cuplu al motorului de doar 650 de Nm.

In prezent cel mai bun motor diesel din lume este V8-ul care echipeaza limuzina bavareza 745 d, acesta fiind capabil sa dezvolte o putere maxima de 330 de CP insa si un cuplu motor fenomenal de 750 de Nm (este de retinut faptul ca o Dacie Berlina dispune de un cuplu motor de 90 de Nm iar un Roman Diesel de 16 tone de un cuplu motor de 800 de Nm). 
Echipat cu acest agregat de mare finete BMW-ul 745 d atinge 100 de km/h in doar 6,6 secunde, iar viteza maxima de 250 km/h este limitata electronic. In ciuda faptului ca puterea a crescut cu 30 de CP consumul de motorina se situeaza aproximativ la fel, respectiv 9,5 litri la 100 de km parcursi.. 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente