De aceasta data acestia nu mai utilizeaza o platforma tehnica a lui Ford Mondeo, ci una construita integral de catre Jaguar. Acestia spun ca noul sasiu utilizeaza multe elemente din aluminiu care trebuie sa scada greutate la gol a masinii.
Germanii de la ADAC au efectuat un prin test drive in premiera cu aceasta noua masina, rezultatul fiind unul destul de bun cand masina este comparata cu un BMW Seria 3 F30 sau cu un Audi A4 B9.
Tehnic noul Jaguar XE este echipat cu o motorizare Peugeot-Ford de doi litri care dezvolta o putere maxima de 163 CP si un moment motor de 380 Nm incepand cu 1.750 rpm.
Acest motor este rafinat insa nu are nici o sansa a concura un diesel BMW de doi litri care deja dezvolta peste 230 CP sau cu un diesel Mercedes de 1.6 litri dCI de origine Renault care are aceelasi moment motor insa si un consum mult mai mic de motorina.
Jaguar spune ca aceasta motorizare este suficienta pentru noua masina chiar daca pretul de achizitie din Romania pentru versiunea de baza este de 40.000 euro.
La interior calitatea materialelor nu se ridica la nivelul concuretei germane care troneaza fara drept de apel cu un Audi A4 B9 best in class.
In Romania noua masina urmeaza sa fie comercializata incepand cu anul viitor si va avea o viata grea daca ne uitam la preturile de vanzare ale noului Mercedes Clasa C sau a modelului BMW Seria 3 F30 oferite de catre dealeri cu mari discount-uri pentru ca deja de produc de mai bine de 3 ani.
PRO
Imagine de marca
Tren de rulare agil
Greutate mica la gol
CONTRA
Alimentarea cu AdBlue este prost amplasata in portbagaj
Motorul este prea slab in comparatie cu oferta concurentei
Pedalele sunt prea apropiate
Valoare de revanzare mica
Pret foarte mare de achizitie
Materiale de calitate medie la interior