Conform ultimelor detalii tehnice ale modelului Tesla Model 3 LR, noua baterie si noua aerodinamica permite masinii sa atinga un range real mult peste ceea ce erau obisnuiti pana acum soferii.
Cu noul Model 3 LR poti merge de la Nadlac si pana la Berlin doar pe autostrada cu o viteza medie de 130 km/h cu doar trei opriri la superchaerge de cate 40 de minute in medie pentru fiecare.
Adica, vei putea merge 1.100 de km cu aproape doua ore la incarcat, performanta imposibil de atins de catre toate masinile electrice concurente.
Noua Tesla are neoficial o baterie de 75 kwh, insa la drumuri lungi americanii te lasa sa utilizezi si rezerva de 10%, adica vei avea o autonomie pe autostrada mai mare decat cea a actualelor modele vandute si in Romania.
Noua aerodinamica, noile anvelope si noua baterie reduc considerabil consumul pe autostrada la viteze constante de 130 km/h chiar daca afara este foarte cald si mergi cu instalatia de AC pornita.
Insa, daca optezi sa mergi cu o viteza de 110 km/h pe aceelasi traseu sunt sanse ca Tesla sa fie atat de eficienta incat sa te opresti de la Nadlac si pana la Berlin in doar doua sesiuni la Supercharger.
PRET ALIMENTARE
Pe aceeasi distanta o masina cu motor termic diesel ( de cilindree mica 1.3 Multijet, 1.5 dCI sau 1.6 TDI) poate atinge punctul final in medie cu 1 ora mai devreme pentru ca nu alimenteaza, insa daca vorbim de o masina pe benzina de peste 400 CP ( putere echivalenta cu Tesla Model 3 LR) aceasta trebuie sa alimenteze tot de trei ori pe aceeasi distanta pentru ca autonomia reala este de 450 km pe autostrada.
Costul total pentru intreaga distanta doar pe AUTOSTRADA a unei Tesla Model 3 LR este de 348 lei pentru ca a alimentat 213 kwh la Supercharger.
Un diesel modern de cilindree mica poate atinge cei 1100 de km cu 50 de litri, adica 375 lei, insa masina pe benzina de peste 400 CP va avea un consum de aproximativ 180 litri unde un litru te costa in Romania 7.3 lei, adica vei scoate din buzunar suma de 1.314 LEI!
Daca mergi cu un diesel de doi litri vei avea un consum real pe autostrada de 8 litri, adica vei alimenta 88 de litri la 1.100 de km respectiv intreaga distanta va avea un cost real de 600 lei.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Buba e ca după vreo 5 ani, cu Tesla aia nu mai mergi 1100 km cu doar 2 opriri, ci probabil cu minim 3, în timp ce cu diesel sau benzina, tot atât va costa și tot acelasi timp de parcurgere îl vei avea.
Și comparația cu un benzinar de 400CP nu-si are sens, pe autostrada folosești maxim 10-15% din puterea mașinii și foarte rar pe toată.
Haideți să comparam care ar fi diferențele dacă mergem cu 180km/h constant, ca măcar acolo se simt cei 400 cai. In Germania e legal 🙂
La 130 de km/h cu o benzinara de peste 400 CP consumul mediu nu scade sub 15 litri la 100 de km! Hai sa fim seriosi!
Asta e estimare scoasa din burta cu 5 ani? Sau detii exemplar si sti din experienta? Sau doar asa din auzite pe internet? Benzinara pe autostrada la 130km/h 400cp scoate cam 10-12 litri per 100km. Nici chiar 15… Dar oricum costul e intradevar mult mai mare
Cu masina diesel te costă aproape la fel. Singura diferenta e ca stationezi mai puțin si nu stai 30 minute la o încărcare. Si e necesar de un plin nu de 3 opriri a câte 30 minute cât faci cu Tesla. Pe lângă toate acestea costul unei mașini noi diesel e la jumatate de pret fata de o Tesla.
Cat te costa un diesel de 300 CP NOU?
Tesla are autonomie teoretica de peste 600km…deci cu o matematica elenentara cu trei incarcari ar trebui sa mergi peste 1800km si nu 1100 km Nadlac- Berlin( si oricum pretul pt 213kw nu este nicicum de 348 lei).
Eu cu Tesla, 3 persoane in masina si bagaj normal ,in realitate, daca merg cu aerul condiționat pornit si în niciun caz peste 130km/h ca să parcurg 1000km trebuie sa incarc de 4 ori sa fiu sigur ca ajung in siguranta..asta este adevarul !
Pe autostrada pe prima banda e plin de Tesla care “se grabesc”… cam frustrant !
Prea multa publicitate pt o masina electrica poate mai buna decat altele dar cu care in viata reala, ai f multe neajunsuri de care nimeni nu pomeneste ! Dupa un an de experiente deranjante nu as mai face prostia sa cumpăr o masina pur elecrica !
Proprietar de V8 450 cp, testat, pe autostrada la 130km/h constant, consumul real e de 8,7-9,1 (btw 4 persoane in masina si portbagaj full, sa zicem o sarcina de cca 240 kg).
Si ce sa zicem, proprietar si de Tesla 3 LR, unde in aceleasi conditii de mers descrise mai sus, autonomia reala e de 510-530 km. Da, per total iesi mai economic cu Tesla, dar ce faci cu ea cand moare materia si nu gasesti statii de reincarcare? Raspuns, incarci mai des si inbrealitate nu mergi pana la 0…
Ciudat……pentru ca au 44.000 se statii Supercharger in toata lumea unde incarci masina in 30 de minute!
Nu confunda Tesla cu restul cazanelor electrice!
Proprietar Tesla model 3 standard Range, jante pe 19. Sunt foarte mulțumit de mașină. Am cumpărat-o nouă, în martie.
Am făcut aproape 15 mi km, cei mai mulți în oraș și drumuri de distanță medie.
Însă am fost în vara asta și în Italia. S-a comportat impecabil, iar consumul e foarte bun, adică 138 Wh/km (media celor 15 mii km).
Autonomia reală în oraș și distanțe medii, pe drumuri naționale, poate trece cu ceva peste 400 km, dacă mergi normal.
Dacă mai pui că aici la Cluj încarci gratuit în oraș, tabloul e chiar excelent.
Salutări, tuturor 🙂
Autorul sa invete ca un diesel de 2000 cmc, pe autostrada, la 130 km/h constant, consuma sub 5, niciodata 8.
:))))
Iubitori de Tesla si Tesla heater-i. Nu este cale de mijloc.
Un fumegator alimentat cu combustibil inferior, de 300 de cai, il iei nou, cu 14k euro, fix jumate fata de model3 luat cu rabla.
14k euro nou? Nu iei nici un Logan.