Aceasta provine dintr-o eficiență termică îmbunătățită, adică a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei termice a combustibilului în energie mecanică.
Motorul DUALJET va echipa modelul Suzuki Swift, furnizează o putere de 66kW/6000rpm, un cuplu maxim de 120Nm/4400rpm, un consum de 4,4l/100km și emisii de CO2 de 100g/km.
În mod normal, mai mult de jumătate din energia combustibilului se pierde în timpul procesului de transformare în energie mecanică. Unul dintre modurile prin care Suzuki a reușit creșterea eficienței termice este creșterea ratei de compresie.
Modelul DUALJET are o cameră de compresie mai compactă decât motoarele standard, ceea ce crează o rată de compresie optimă de 12:1. Aceasta duce la putere și cuplu mai mari, plus un consum de combustibil mai mic. Pe de altă parte, mărirea ratei de compresie poate duce la o creștere a temperaturii și a presiunii în cilindri ceea ce poate provoca combustieanormală, un fenomen foarte dăunător pentru motor.
Pentru a elimina acest posibil efect negativ, Suzuki a implementat mai multe soluții tehnice.
Sistemul DUALJET presupune existența a două injectoare de benzină pentru fiecare cilindru, o premieră pentru Suzuki.