Suedia este fara doar si poate una dintre cele mai avansate tari din lume, insa cand vine vorba de masina personala suedezul vine sa-l contrazica pe norvegian sau pe danez.
In Suedia in ultimii doi ani masinile vechi au inceput sa fie duse din ce in ce mai rar la fier vechi, respectiv reciclarea lor devine grea pentru ca masina este inca in trafic zi de zi.
Conform presei, in 2022 au fost duse la fier vechi doar 158.000 de masini, cifra mult mai mica fata de anul 2001 cand au fost reciclate peste 300.000 de masini vechi.
Suedezul de rand a decis sa-si pastreze masina veche in stare de functionare pentru ca achizitia unei masini noi diesel este foarte costisitoare, iar cele electrice nu sunt o solutie pentru cele 8 luni de frig din Scandinavia.
Suedia este tara cu unul dintre cele mai mari niveluri de trai din lume, insa chiar si asa, se vede pragmatismu unui popor care vrea sa-si reduca considerabil costurile cu mobilitatea personala, respectiv nu cumpara masini noi in detrimentul celor vechi care sunt extrem de iefint de reparat.
Mai jos vezi o galerie foto cu parcul auto al suedezilor, zona unde venim si spunem ca vechimea media reala a masinilor de acolo era in anul 2020 de peste 10 ani, acum in 2023 aceasta depasind media de 12 ani.
Na mă ,că mai Sint unii care judecă și nu se aruncă în fintina că alții hotărăsc “ce+i mai bine “pt ei
Stiu suedezii ce fac! Ei sunt foarte buni constructori de masini. Volvo si Saab au motorizari excelente! Si nu numai motorizarile sunt de exceptie la Volvo si Saab ci si daca ne referim la intreaga masina.
Volvo a fost o mașină bună. Acum este made în China. Iar saab nu se mai fabrică. Nu trai în trecut.
Mitul propagat cu agresivitate de constructori și guverne, cum ca mașinile vechi trebuie înlocuite pentru că sunt poluante și nesigure este o minciună ordinară. Nici un guvern nu are interesul să te încurajeze să-ți păstrezi mașina veche sau să fii sanatos, pentru ca ei nu câștigă nimic din asta. Sunt mașini vechi care în materie de performante, fiabilitate, consum, spală pe jos cu tigăile fabricate în ziua de azi. Pentru ca lumea nu mai vrea să fie prostită, devin din ce în ce mai agresivi în represalii.
În ziua în care nu voi mai putea circula cu Saab-ul meu turbo (care la 190 CP are consum mediu de 7%), o să-i dau foc în Piața Victoriei.