CNG nu este aceelasi lucru cu GPL, si aceasta este de fapt marea problema de perceptie in Romania.
O masina cu CNG are gaz in doua sau trei butelii inmagazinat la o presiune de 200-250 bar, in timp ce o banala instalatie pe GPL are doar o singura butelie si presiunea ei este de maxim 2 bar.
Toate masinile cu CNG au butelii speciale care sunt in pericol de explozie la un anumit timp, aceeasi situatie fiind intalnita si la masinile cu hidrogen lichid care au aceelasi butelii cu presiuni inalte.
Masina care a explodat este un Passat B6 cu CNG care poate avea din fabrica chiar si 4 butelii de presiune mare cum vedem in imaginea de mai jos:
Suntem curiosi daca masiana avea ITP-ul realizat si daca inginerii de la statia de ITP au verificat valabilitatea celor patru butelii de CNG?
DE CE NU ESTE BINE SA MERGI CU O MASINA CU CNG?
-In primul rand aici in Romania nu avem o retea de alimentare pentru aceste masini
–CNG-ul lui VW are probleme de siguranta de unde si interzicerea masinilor VW Touran pe CNG in Germania.
Nu cumparati VW Touran/Golf/Tiguan pe CNG second hand pentru ca masinile sunt in pericol de explozie
-O instalatie CNG are doua sau trei butelii de gaz sub o presiune de 275 bar sau 4.000 PSI, adica daca buteliile ajung la sfarsitul perioadei de viata acestea sunt interzise in Europa. GPL-ul are doar 8 bar!
-Nu exista service-ui de mentenanta pentru CNG
–Nu exista mecanici specializati in reparatia unei instaltii CNG pe 275 bar presiune!
-Nu exista piese de schimb pentru aceste instalatii! Si nici cine sa le monteze!
-Pretul demontajului unei instaltii CNG este foarte mare! Conversia pe GPL este de multe ori imposibila
-CNG-ul de fabrica nu are suport tehnic la dealerii din Romania
Pe scurt cine are o masina cu CNG nu are unde sa o alimenteze, nu are cum sa-i faca revizia si nu are nici o sansa de a o repara daca apar probleme!
Asadar, Romania ramane o tara in care GPL-ul ramane 99% din preferinta soferilor pentru ca este mai ieftin la achizitie, exista foarte multe statii de alimentare si avem o retea de service Tomasetto foarte bine dezvoltata in Romania.
NU CUMPARATI MASINI CU CNG PENTRU CA MERGETI DOAR PE BENZINA IN ROMANIA!
What is CNG?
Compressed natural gas (CNG) is essentially a methane gas mixture that has been compressed to a high pressure. Natural gas is typically compressed to 200 bar or 250 bar for use in vehicles.
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00
Voi Preluați o știre de doi bani.
Pe vremea Comunismului circulau Autobuzele locale cu CNG.
Aveți o știre wow!!!
Ce mai e nou?
Sau vreți sa ba întreb in Engleză?
baa….. autobuzul ala mergea cu gaz metan!
Nu cu CNG 🙂
Ce sa te mai intrebam de GPL….alea alea.
Confunzi marfa cu ambalajul
Gpl nu gnc
Autobuzele care faci referire mergeau cu gaz metan
Autobuzele alea mergeau pe gaz din bășinile unora ca tine.
Bășinile din capul atotștiutor
Cng si vw adus de afara combinatia perfecta,pana la itp RAR-oare cum a omologat pentru circulatie acest vehicul?
Alex , CNG nu este GPL. Asta esplica articolul. Fiecare intelege ce vrea. Autobuzele de pe vremuri mergeau pe GPL nu CNG. Mai citeste odata articolul, sau cauta alte surse.
Da, erau autobuze cu CNG, DAR: cu rachetele deasupra, si cu ele metalice.
….erau autobuze cu gaz metan!
Nu cu CNG!
Vezi de unde vine C-ul din CNG 🙂
Atobuzele care aveau montate butelii deasupra foloseau gaz natural din sistemul de distribuție a gazelor naturale și a erau umplute la presiunea din sistem, respectiv max. 2 bar. Autonomia era de cca. 20-30 km, în funcție de capacitatea motorului.
Exact asta nu inteleg desteptii care confunda cu CNG-ul care are o presiune de 270 bar!
Acelasi Registru Auto Roman care nu e în stare sa omologheze GPL-ul la motorizări diesel…penibil și foarte românesc.
@autolatest, CNG este gaz metan comprimat, autobuzele alea chiar mergeau cu CNG, la o presiune mai mica, dar erau cu CNG.
Era “comprimat” între buci
La 2 bari.
CNG înseamnă peste 250 bari.
Pai GPL -ul are doi bari sau opt bari? Hotarati-va!
Bai fraților, e chiar așa de greu să pricepeți că sunt doua lucruri diferite? GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, care gaz nu poate sta lichefiat decât la o presiune de minim 2 bari. Buteliile de pe autobuze mergeau cu acest gaz. Am lucrat la proiectarea și realizarea regulatoarelor și asamblarea lor pe acele autobuze. Că ne carpeam cu aveam și rezultatele erau f. slabe, este altă poveste. La mărimea lor, acele rezervoare ar fi cântărit mai mult decât autobuzele, dacă ar fi trebuit să reziste la 200 de bari.
Asta este unul dintre cele mai complete și mai bine documentate articole.
CNG este total altceva fata de GPL care este total altceva fata de buteliile cu gaz metan de pe vechile autobuze.
Culmea e ca la stirea asta au comentat toți necunoscătorii!!!
Spuneți în articol ca în România NU sunt stații de alimentare a mașinii cu CNG. Pai atunci accidentul teribil cu mașina care explodează în stația de alimentare, accident în care moare angajatul stației, unde are loc, nu la noi în tara? Fiți mai atenți la ceea ce scrieți.
Care? Alea 2 sau 3!?! 🙂
Din pacate nu ne abatem de la obiceiul autohton de a comenta orice despre care nu avem cunostinta sau chiar nu am vazut niciodata. Chiar maretele noastre televiziuni “stiriste” au dat o stire gresita. Explozia s-a produs la o statie GNC, nu GPL !
Vechile autobuze, cu cele 4 “rachete” pe acoperis, functionau cu gaz natural (asa-zisul gaz metan) preluat din reteaua urbana si comprimat cu un electrocompresor tip ECR (folosit de obicei in vopsitoriile din ateliere) la presiunea maxima de 8 (opt) bari. Astfel de statii de incarcare se aflau la capetele de linie ale mijloacelor de transport respective (spre exemplu, una dintre ele era in Bucuresti la gara Basarab). In Timisoara erau si Dacii taxi care purtau o ditai butelie ca un butoi de varza pe acoperisul habitaclului.
Deci, bine zicea cineva: nu confundati marfa cu ambalajul. Mai ales tinerii care nu au avut ocazia sa vada aceste “minuni”.
Curios , tare curios . Conform unor site- uri instalatiile CNG sunt considerate mult mai fiabile , cu randament mai bun decat cele GPL . In Bucuresti se dau 2 statii de incarcare . Banuiesc ca revizia si verificarea lor se face tot la Valcea .
Se poate sa fie mai eficienta, kg pe 100 de km, insa nu uita ca pretul pentru 1 kg de CNG este de aproape 8 lei, in timp ce 1 litru de GPL te costa 3.6 lei!
Plus ca nu exista retea de alimentare pt CNG!
In Romania sunt 4 statii de CNG si 2000 de statii de GPL!
Explicati la oameni sa stie ca GPL e gazul din Țiței adica frate cu motorina si benzina la 2bar in butelie iar CNG (Compresed Natural Gas) e din gazul ala natural de la Romgaz ce fierbe mancarea la aragaz si bagat in masini la peste 200bar si la care s-au dat peste cap preturile odata cu liberalizarea si fara stocuri pt iarna.
Mai exista si LNG (Gaz Natural Lichefiat) care e si mai pretentios deoarece acelasi gaz natural de la țeava e si racit la -180°C incat sa fie lichefiat si bagat la fel sub mare presiune in butelii, si e folosit la camioane mari si cand treb transportat cu vaporul.
LNG si CNG nu e deloc pt uz public general ci doar asa demonstrativ. Este pt instalatii industriale, camioane grele, vapoare.
GPL este gazul din petrol si se preteaza fara probleme la auto mici, taxi etc.