Un studiu recent lansat arata ca soferii din Romania sunt complet suparati pe autoritati ca nu construiesc autostrazi insa si pe faptul ca soferii agresivi nu au probleme cu oraganele statului!
-Peste jumătate dintre români consideră că cea mai potrivită soluție pentru reducerea accidentelor din afara localităților este construirea de autostrăzi.
-Lărgirea tuturor drumurilor naționale la minim două benzi pe sens este considerată o altă opțiune pentru 1 din 5 români.
-În același timp, 11% dintre români susțin înăsprirea sancțiunilor pentru șoferii care nu respectă actuala limită de viteză, iar 9% consideră că montarea unor camere video pe care le poate consulta Poliția ar fi o soluție potrivită pentru reducerea accidentelor rutiere.
-Cel mai mic procent este înregistrat în rândul românii care sunt de părere că, pentru a evita accidentele rutiere, o variantă bună ar fi reducerea limitei de viteză pe drumurile naționale.
-Majoritatea conducători auto au afirmat că în ultimele trei luni nu au șicanat alți participanți la trafic. Doar un șofer din 10 a declarat că a șicanat alți participanți din trafic cel puțin o dată în ultimele trei luni. Șicanele în trafic au fost definite ca acțiuni de deranjare, intimidare, frânare a altor participanți la trafic. Aproape jumătate dintre români au declarat că au fost șicanați în trafic în ultimele trei luni.
-Aproximativ o treime dintre respondenți au declarat faptul că au fost șicanați în trafic din postura de șoferi. Studiul surprinde și problema șicanării pietonilor de către șoferii, peste 13% dintre români experimentând cel puțin un astfel de eveniment în ultimele 3 luni. Din acest procent, 5% au fost șicanați exclusiv în postura de pieton, iar 8% atât ca pieton, cât și ca șofer.
Studiul arată că femeile au fost șicanate mai des din postura de pietoni decât bărbații. În schimb, bărbații sunt mai des șicanați din postura de șoferi decât femeile.
Profilul soferului roman – agresiv si neatent in trafic
Insa nu doar drumurile proaste si pline de gropi au dus la numarul mare de decese rutiere produse in Romania. Profilul soferului de la noi, tot mai agresiv si mai neatent in trafic, a contat si el in mare masura.
„Pentru fiecare persoana ucisa in accidentele rutiere, multe altele sufera rani serioase si ajung sa fie afectate pe viata. Asta pentru victimele care raman in viata, cele mai multe au nevoie de spitalizare continua dar si de recuperare pe termen lung, ceea ce presupune eforturi majore pentru sistemele de sanatate si cele de asistenta sociala”.